Vandaag heeft mn dochter van 2, 5 jr heerlijk bij oma gespeeld. Vertelt oma mij dat ze witte wormen inmn dochters ontlasting heeft gezien ieuw! Goed gelijk kuurtje bij apotheek gehaald en uit voorzorg ook maar gelijk in huis gehaald voor mn oudste. De jongste heeft nu de 1e pil gehad en dan pas over twee weken de volgende. Wat is jullie ervaring hiermee? Helpt zo'n kuurtje afdoende? Over een week vertrekken we nl voor 3 wkn naar Frankrijk....
Ja hoor, werkt meteen. Hier merkte ik altijd dat ze last van wormen hadden als ze klaagden over pijn aan hun billen. Dan kregen ze meteen een pil en hoorde ik ze eigenlijk meteen niet meer erover. Hier wel vaker wormpjes gehad en ik neem altijd een setje pillen mee op vakantie
Ja dat werkt goed en voldoende, normaal is wel het advies om de hele familie gelijk mee te ontwormen omdat ze toch wel besmettelijk zijn anders blijf je elkaar straks aansteken
Ik ontworm mijn kinderen ook regelmatig. Wij wonen buitenaf en veel buiten. Ik hoor het wel steeds meer. Ik behandel vaak preventief en heb dus ook standaard tabletjes in huis.
Dames zijn die tabletjes vrij verkrijgbaar of is het via doktersrecept. En wat is de naam? Ik geloof dat de kleine van me zo ook heeft. Zit constant te wiebelen en te zeggen dat die pijn heeft aan de billen. En heb zn poep net vanavond even zitten bekijken en ik zie witte draadjes, weet nu niet of dit wormpjes zijn of?
Je haalt ze ook bij de etos, kruidvat ed. Het zijn trouwens geen draadjes, maar echt bewegende wormen (heel onsmakelijk!). Ik weet niet of (te) veel gebruik er voor kan zorgen dat het lichaam immuun wordt.
Bedankt voor je snelle reactie. Ok, dus je moet ze echt zien bewegen, ieuw ja dat lijkt me een erg vervelende klacht. Het is geen obstipatie i.i.g, poep is zacht en plassen gaat ook goed. Geen idee wat het kan zijn, Ik kijk het morgenochtend even aan of hij nog pijn/jeuk aangeeft en anders h.a post bellen voor advies.
Donderdagavond heeft ze de eerste pil gehad. Vanavond zag ik nog wel een paar wormen in haar ontlasting, al zag ik ze niet bewegen. Hoe snel werken die pillen en dat je dus geen wormen meer ziet?