Binnenkort gaan we afscheid nemen van de peuteropvang. We hebben gebruik gemaakt van verlengde opvang en de verjaardag is op de peuteropvang gewoon in juni gevierd. Ze kregen toen tevens een boekje mee voor groep 1 en een afscheidscadeautje. Wat ik erg vreemd vond (dit aangegeven). Leidster gaf toen aan dat er geen ‘afscheidsfeestje’ gegeven wordt eind augustus aangezien er al een verjaardagsfeestje is gevierd. Hier was ik van te voren niet van op de hoogte. De andere kinderen zouden hier van in de war raken hadden ze in het verleden al eens gemerkt. Ik blijf het vreemd vinden aangezien er bijna 3 maanden tussen zit. Op het kinderdagverblijf wordt wel een nog een ‘afscheidsfeestje’ gegeven en trakteren we nog iets. Ondanks dat de peuteropvang niks gaat doen als afscheid, zouden jullie de kinderen en juffen wel of niet iets trakteren?
Als ze aangeven dat het feestje al is geweest zou ik het ook zo laten. Wel raar dat ze dit niet eerder communiceren Misschien zou ik dan nog wel een leuk boekje geven voor de groep. Dan is het voor je dochter ook klaar. (Bij de kruidvat als bij de trekpleister hebben ze nu leuke prentenboek voor 50%korting) Verder bij de kinderopvang lekker vieren.
Ik zou er niet te moeilijk over doen. Waarschijnlijk hebben ze een goede reden (zoals ze ook al aangeven) om het op deze manier te doen. Je dochter merkt daar echt niet veel van hoor. Geef inderdaad zelf een cadeautje bij de laatste keer en dan bij de opvang wat uitgebreider. Prima toch?
Ik zou voor mezelf al die feestjes zo kort op elkaar eerder niet nodig vinden . Ik vond toendertijd het ook niet nodig dat de 4e verjaardagen ook nog weer op school gevierd moesten worden. Ik vond die makkelijker bij de peuterspeelzaal nog. En daarna als 4 jarige naar school, ook al was er al geoefend. Wel zouden ze t afscheidscadeautje en boekje voor groep 1 toch gewoon hebben kunnen geven op de laatste dag, dat hoeft toch niet persé met trakteren erbij enzo? Maar goed, als ze dat daar zo doen dan is dat gewoon zo. Daar kun je iets van vinden en het liever anders zien, maar ze hebben er hun reden voor. Je zou je kind eventueel wat kleins aan de leidsters kunnen laten geven als je ze voor de laatste keer ophaalt? Dan 'zeg' je voor haarzelf misschien wat duidelijker gedag voor t echie .
Owly; inderdaad een verlate communicatie. Dank voor de boekentip. Ikkie; ik ga er inderdaad verder niet moeilijk over doen. Ik was benieuwd wat 'gebruikelijk' is. Spruitje; dat is inderdaad wel dubbelop; verjaardag op de opvang & school. Zeker als dat in 1 week tijd was. Hier was dat toevallig ook zo met de 2 opvangsoorten, maar gewoon 2x dezelfde traktatie en klaar. Ik vond het zelf een beetje vreemd; 3 maanden voordat de peuteropvang stopt al een afscheidscadeautje & boekje. Ik had dat graag van te voren geweten of liever nog eind augustus gekregen. Cadeautje was een fotolijstje met hun foto (tweeling) die in de groep hing met een tekst. Voelde een beetje alsof 'knip, jullie liggen uit de groep'. De kinderen hebben daar vast geen last van, maar dat was mijn gevoel. Daarbij was bij hun even de verwarring of ze nu naar groep 1 gingen. Ik zal eens kijken wat we kunnen geven als afscheid