de mama fase

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door esje91, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 maandjes.
    Hij heeft altijd wel al de voorkeur naar mama gehad maar he word nu wel erg extreem..
    Vb: ik zit met mijn zoontje te eten en papa komt op hem afgelopen , het eerste wat hij schreeuwd: NEE MAMA DOET DAT!!!
    Totale paniek terwijl papa helemaal niks doet en niet eens naar mijn zoontje wilt lopen maar naar de keuken..
    Dit gaat zo de hele dag met :
    - schoenen aandoen
    - luier
    - eten maken
    - naar bed brengen
    - een deur open maken??
    - hand vast houde bv bij oversteken
    - tanden poetsen
    - speelgoed uit een doos halen

en ga zo maar door..
    Iedereen zegt is een fase maar dit is wel al een erg lange fase die al 3 kwart van zijn leven bezig is.
    Dit is ook wel bij oma en opa maar wel wat minder.

komt dit iemand bekend voor?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ja wel een beetje herkenbaar. Als ik er ben moet ik (bijna) alles doen. Ben ik niet thuis, dan is het geen probleem hoor maar als ik in zicht ben.... Hoe is dat bij jullie?

Soms gaan we er in mee, meestal speelt vermoeidheid namelijk een grote rol. En soms niet, ze bepalen hier namelijk niet alles. Dus als het beter uitkomt dat papa iets doet, dan gebeurt dat ook.

3. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Bij ons gaat dat precies zo, mama moet het meeste doen. Ik moet wel zeggen dat het in bepaalde periodes meer is dan anders. We gaan er niet altijd in mee maar we gaan hem ook echt niet overstuur maken.

Hebben net 3 weken vakantie gehad en het is echt weer verschrikkelijk, als hij naar de PSZ gaat of oma komt op passen dikke tranen want mama gaat weg. Is papa dan eerder thuis is alles goed maar zodra mama er weer is moet ik alles doen.

Komt denk ik ook omdat ik maar twee dagen werk en papa fulltime

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Die van mij wordt volgende maand 2 en heeft het ook, de ene keer wat meer dan de andere keer. Hoewel het soms lastig is, vind ik het ook wel erg schattig hoor. Dat zo'n hummeltje zo stellig kan zijn.
    Neeeeee papaaaaaaaa, mamaaaaa doeeeeeen!

5. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ja bij J is het altijd heeft niks.met vermoeidheid te maken, maar ik doe het vaker om hem niet overstuur te maken maar soms kan het niet anders en dan doet papa het want zoals je zegt hij bepaalt ook niet alles..
    Maar is bij ons ook zo als ik er niet ben dan weet hij dat er geen andere keus is

6. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ja wij hebben nu ook vakantie en dramaaa haha maar goed ik werk wel iets minder als mijn vriend maar niet veel.. J is vanaf baby al geregeld weg dus dat zal het niet zijn

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaat 't ook zo. En aangezien ik regelmatig in de avond werk is het hier aardig verdeelt. :p

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja hoor herkenbaar. Onze dochter is bijna vier, maar kan totaal flippen wanneer oma iets doet, terwijl zij in het hoofd heeft dat mama dat MOET doen. Vaak gaat het ook goed hoor, maar vooral wanneer ze moe is of net wakker. Ook heeft ze periodes dat papa veeeeelllll liever is en dat is het mama weer. Wij geven er niet altijd aan toe. Soms kan mama even niet helpen, dus dan moet ze maar accepteren dat papa haar helpt.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Oef, hier ook zo eentje die echt aan mama hangt. Als hij eenmaal met papa speelt dan is het goed hoor, dan is het koek en ei tussen die twee maar eer dat papa met hem mág spelen....Dra-ma!
    Mama moet hier ook alles doen: drinken geven, eten geven, autorijden, luier verversen, etc... Hij zegt ook altijd dat hij van mama is en zijn zusje is van papa. Duurt hier ook al erg lang en hoop dat het snel voorbij gaat want is niet leuk voor mijn vriend natuurlijk...

10. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Yup Herkenbaar!

Gisterenavond nog ik was even hardlopen en ik kwam thuis en meneer zat nog in bad! hij wou door mij uit bad gehaald worden nou prima dus ik helemaal bezweet hem uit bad gehaald maar ik zei ook papa gaat je afdrogen en aankleden want mama wilt douchen. Nouuu wat een drama NEEEEE Mama doen NEEEEE mama doen pfff ik stond toch onder de douche maar wat een geblèr douche je ook niet fijn maar goed soms moet het ook ff. Dus ik kom uit de douche en je raad het al meneer ligt nog in zijn nakie dus uit eindelijk kon mama hem nog aankleden :) haha leuke fases

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Oh ja heeeel erg herkenbaar. Ben ik ergens niet bij dan is er niets aan de hand, kom ik binnen dan is het gelijk mama voor, mama na, net ook of haar gedrag veranderd. Weet nog dat ik dit vroeger bij mijn nichtje altijd zo irritant vond, maar merk nu pas dat het gewoon natuurlijk gedrag van een kind is/ kan zijn ;)
    Het is hier ook erger geworden na de vakantie. Als ik weg ga dan is het eigenlijk standaard huilen, om binnen een minuut weer te vergeten waarom ze huilde haha. Als we beide thuis zijn moet ik inderdaad bijna alles doen, als soms papa al wijst dan is het huis te klein. Maar het is wel met vlagen, de ene dag is het erger dan de andere dag. Ben ik zelf de hele dag met haar samen geweest en papa komt thuis van werk dan is het extremer dan als we samen gewoon de hele dag bij haar zijn geweest.
    We gaan er nu maar gewoon in mee, maar wel binnen onze eigen grenzen. Staat papa in de buurt van hetgeen ze wil pakken, dan pakt hij het gewoon en kom ik daar niet speciaal voor aanzetten. Maar zijn we allebei gewoon in de buurt dan ben ik meestal degene die het dan even pakt of haar in de kinderstoel ofzo zet. Bedenk me idd dat dit weer gewoon een fase is, al duurt die inderdaad wat langer dan andere fases ;)

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Beetje herkenbaar. Ik ga er wel in mee als het aan de orde is. Dl brengt het heel charmant, zegt b.v. tegen papa ' nee, dat wil mama doen, ga jij maar koken' :)

Deel Deze Pagina