samen staan we sterk, veel afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door takhen, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ja, superknap! aan de ene kant motiveert het omdat ik denk als zij zoveel af kunnen vallen dan moet het mij ook lukken en aan de andere kant motiveert het omdat ik denk 'zover wil ik het niet laten komen!'

ik ben ooit een keer 16 kilo afgevallen tot een bmi van 21. eerst waren de opmerkingen heel positief en op een gegeven moment draaide het om in nu moet je stoppen etc. ik woog toen 63 kilo (bij 1.73), dat is dus ongeveer een bmi van 21, dus ik zag het probleem niet zo. ik was eerder bang dat ik weer dikker zou worden dan dat ik te dun zou worden. daarvoor houd ik teveel van snoepen!

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb dat nog nooit gekeken, obese. Is het wat?
    En Muppet, ik zou willen dat ik jouw doorzettingsvermogen had! *knuf*

3. Tese

Tese Niet meer actief

Vanavond de rest van mn extra punten opgemaakt. We hebben mac gegeten. Dus ik ga deze week zeker weten niet meer afvallen. Volgende week maar weer knallen!!

Takhen, obese is erg goed. Het zijn mensen die onder begeleiding binnen 300 dagen de helft van hun gewicht kwijt moeten zijn. Dat zijn echt mensen van 160+ kilo's. Die veranderingen zijn zo mooi om te zien!

4. Tese

Tese Niet meer actief

En thanks voor de knu ondanks dat mijn doorzettingsvermogen even zoek is, maar morgen is hij weer aanwezig ;)

5. Tese

Tese Niet meer actief

Lauwie als je mij ziet dan zou je niet zeggen dat ik nog 20 kilo moet vandaar dat mensen zo raar kijken. Maar als ik 70 kilo weeg dan heb ik een bmi van 25 en ik wil graag naar de 65 kilo. Ik heb het eerder gewogen en dat zag er gewoon goed uit met maat 38.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zal me hier ook eens aanmelden!

ik ben op dit moment bezig met cambrige om 35 kilo af te vallen. Ben nu 8 dagen bezig en was in de eerste week 3,7 kilo afgevallen. Is wel leuk om te kletsen met damen die ook flink wat gewicht willen verliezen!

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Muppet, ik voelde me ook heeeerlijk in maat 38! Wil ook graag weer terug!

Debby, welkom! Al goed bezig zie ik!

8. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk! Maar dat is altijd mijn probleem als het 1 dag fout gaat heb ik altijd zoiets van deze week is al verloren dus maar weer op naar volgende week!
    Is heel dom van mezelf:):)

Debby welkom!

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    nee joh, jeluna, elke dag is een goeie dag om te beginnen of het weer op te pakken! en elke goeie dag scheelt weer een beetje. niet terugkijken, gewoon vooruit in kleine stapjes naar je doel!

10. Tese

Tese Niet meer actief

Jeluna ik herken dat heel erg! Ik heb daar nu ook nog last van en het is vechten om dan toch de volgende dag er weer voor te gaan!

Debby welkom! Ik heb ook meerdere keren cambride geprobeerd maar ik hield het niet langer dan 5 weken vol. Ik moest gewoon normaal voedsel hebben. Ik hoop dat het jou beter vergaat!

Lauwie ik voelde me ook erg goed in maat 38. Ik denk omdat ik straks vel over ga houden, dat ik me wel minder dan eerst voel. Maar hey, ik heb twee kinderen gebaard, mag het? ;)

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja dat zijn van die valkuiltjes, waar je je zelf heel graag in wilt laten vallen... betekend nl dat je je even mag laten gaan....;). heel herkenbaar..... maar ik probeer nu om er voor te kiezen me te laten gaan.... ervan te genieten en dan weer verder....want we blijven die momenten houden ben ik bang dat je je boekje te buiten gaat en zonder die momenten zou ik het ook geloof ik niet volhouden....die extra kilootjes hebben we denk ik niet voor niks, dus we weten wat lekker is... denkt nu aan een heerlijke kapsalon....maar wil proberen me zelf niet meer voor te liegen.... :)

muppet, gewoon het draadje oppakken en dan kotm het volgende week weer helemaal goed, de boog kan niet altijd gespannen staan.... was de mac lekker? mjammie.... ik ben gek op de big tasty....:$

12. Tese

Tese Niet meer actief

Jaaa het was erg lekker! Heb lekker een big Mac menu gehad. Nou vanaf vandaag er weer tegenaan!

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    thnx meiden. Ik ga echt proberen het goed vol te houden.
    Voel me wel af en toe wat slap. Eten mis ik niet heel erg. Is gewoon dat ik me af en toe zo raar voel maar zal beter gaan zeggen ze. Voordeel vind ik dat je absoluut niet mag zondigen. Dan val ik niet zo snel in die valkuilen...

14. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Nou die valkuilen zijn groter dan de weg zelf voor mij!
    Ik heb er nu weer 1. Stom stom stom vergeten eten in huis te halen voor vanavond. Ik heb nog wel wat dingen liggen maar eigenlijk geen vlees ofzo. Dus dan maar patat maken.
    Maar hoe doen jullie dat nou?
    Als je niks in huis hebt of gewoon geen tijd/zin?

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Niks in huis, geen tijd en zin eindigt hier vaak in de Mac.
    Maar dan neem ik wel een grote salade!! Die vind ik heerlijk!
    En anders neemt vriendlief wokgroente + vlees mee als hij naar huis rijdt.

Ik denk dat ik morgen geen zin en tijd heb om te koken :p

Mijn stoelgang is weer enigzins normaal :) Zo fijn!
    Heb poedertjes gekregen!

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja soms kies ik voor het ongezonde, maar doe ook wel soep met brood of salade met gerookte kip of gewoon brood, of een omelet met groenten.....of ik kook pasta voor 2 dagen,alvast dan voor een dag dat ik geen tijd heb.... het gaat allemaal om plannen.... ik haat het eigenlijk, maar het is wel effectiever.....

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    debby hoe ga je dat straks doen dan als je je kiloos kwijt bent? je kan beter leren omgaan met eten dan het vermijden, dat werkt gewoon niet,voor mij ten minste niet, dat vind ik ook het grote voordeel van weightwatchers, geen crashdieet, je eet heel gezond en veel, je mag in pricipe alles, maar leert het in te plannen.... en je eet gewoon alle stoffen die je lichaam nodig hebt.....

het is laatst ook uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat het niet werkt om net als bij alcoholisme alles gewoon te vermijden.... geheel onthouden zeg maar, bij eten kun je beter je blootstellen aan datgeen waar je zin in hebt... lekker ruiken eraan.... na ongeveer 10 minuten ben je dan over de ergste trek aanval heen.... vraag me af of het echt werkt haha, zet voor mij een bak friet en.......

18. Tese

Tese Niet meer actief

Hier hetzelfde als evelien. Gister dus mac.

Vandaag zit ik vreselijk slecht in mn vel. Ik heb ook een ongelooflijke vreetbui gehad van hier tot tokio en weer terug. Dit is de eerste sinds ik met ww bezig ben die zo erg is dat ik alles eet wat los en vast zit. Ik denk dat ik voor een weektotaal op heb.
    Ik ga mn weegmoment ook maar even naar morgen verplaatsen anders ben ik bang dat ik morgen nog alles eet wat los en vast zit.

Maar voor vanavond maak ik er nog even gebruik van door lekker boerenkool met worst en veeeuuul spekkies te eten.

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    lekker muppet..... boerenkool met spekjes, al je dan toch bezig bent he...

heb je enig idee waar je eetbui vandaan komt.... zir je ergens mee, heb je het druk, veel stress??

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik zat ook in een dip hoor de afgelopen dagen, heb steeds zo'n zin in wat lekkers, ik heb een aversie tegen teveel ritme en regelmaat, ben een beetje iemand van vrijheid/blijheid...... daar had ik last van, baalde ervan dat ik steeds moest ontbijten, fruit eten, waterdrinken ga zo maar door....heb maandag chinees gehaald. kon me niet inhouden, heb er wel heerlijk van gegeten....ik denk ook dat de eerste euforie eraf is...... maar nu moeten we met zijn allen volhouden... we geven niet op, een dip mag maar we gaan gewoon weer verder... oke????

Deel Deze Pagina