Ja af en toe heb ik een dag dan zit ik zo waardeloos in m'n vel en vandaag was dat. Het helpt niet mee dat de hele week al niet goed gaat qua eten. Als ik morgen met m'n nieuwe week begin dan is er niets aan de hand. Maar denk wel dat er drie kilo bij zit. Denk ook dat er volgende week al twee vanaf zijn dan.
Ik doe 1 keer in de week boodschappen. Ik heb eigenlijk wel standaard potjes groente in huis en aardappelen. Ook heb ik genoeg vlees in de diepvries, vaak koop ik wat in als het in de aanbieding is. Een bloemkool is teveel voor 1 keer dus ik kook 1 bloemkool en de rest doe ik in de diepvries. Ideaal dus. Als ik weet dat ik wat later thuis ben dan schil bijv. de aardappels al voor ik weg ga en als ik thuis kom zet ik ze gelijk op. Eigenlijk plan ik ongeveer al wat ik die week wel zou willen eten dat ik dat ook in huis heb. Ook eten we vaak genoeg gewoon een broodje of een pistoletje of soepje erbij. Ook heb ik standaard pannekoekenmix in huis is ook wel iets wat makkelijk te maken is. Het is idd wel een kwestie van dingen plannen maar als je het jezelf eenmaal hebt aangeleerd dan is het een gewoonte Ik heb geen zin om ongeveer dagelijks naar de winkel te gaan voor een paar dingen. misschien hebben jullie hier iets aan. Moet eerlijk zeggen deze week met de avondmaaltijden was het hiet ook niet om over gezond te praten. Vanavond raspatat gegeten met een kaassouffle. Morgen uiteten met lopend buffet maar wil me wel gaan inhouden.
Nou het is hier een drama deze week... Begin je vol goede moed weer met gezond eten en in no-time is het weer bal... Blegh... Wilde alweer stoppen met jullie clubje, maar ik heb juist de steun nodig. Voel me dan ook weer zo lullig, omdat jullie zo goed bezig zijn! @ panda: ik doe dat ook ongeveer zo. Wekelijkse boodschappen voor het houdbare spul en idd wat potgroente en diepvriesgroenten. Zo heb je altijd wel iets gezonds liggen. Als je niet zo vaak in de supermarkt rondloopt, hoef je ook niet zo vaak de verleiding te weerstaan En als ik echt-echt-echt geen zin heb om te koken, dan haalt mijn man iets. Maar ja.. daar kan ik me dan weer dagen schuldig en lui over voelen @ evelien: dat 'moeten' staat mij ook tegen... Het geeft een aantal dagen een fijne houvast en daarna ga je je verzetten op de één of andere manier... jezelf toch weer saboteren!
ik las dat je 9000 calorieen moet eten om een kilo aan te komen in een dag...... denk ook dat als je even goed weer in je ritme gaat zitten dat je het zo weer kwijt bent hoor!!!
hahaha pistoletjes eet ik niet meer.... een pistoletje kost me 7 punten, das gewoon een kwart van mijn dagtotaal, dat vond ik een echte eyeopener, wist niet dat een pistoletje zo dikmakend was.......
maar overigens, ik kan dat neit voor een week mijn eten plannen ja ik kan het wel maar eet het dan niet op.... ik moet per dag bekijken waar ik zin in heb, das heel belangrijk voor me, ik ben ook gek op warm eten, das mijn hoogte puntje van de dag en dan wil ik gewoon iets waar ik op dat moment zin in heb....... 2 of 3 dagen wil nog net, maar ook dan verander ik wel eens van plan...... maar heb ik eens niks in huis dan moet ik wel wat anders kiezen en maak ik dus soep of eet gewoon brood, soms dus ook wat ongezonds
shit zeg... denk je een 'gezonde keuze' te maken... gewoon volkoren bammetjes dus maar of is dat ook al niet goed?
hier gaat het ook om plannen. ik hou ook niet van een week vooruit plannen wat we eten, dus wij doen om de 2 a 3 dagen boodschappen. ik wil ook voor de kindjes gezond eten dus daar nemen we de tijd wel voor. mijn probleem is om geen tijd te nemen om gesmeerde bammetjes en fruit mee naar mijn werk te nemen en dan in de stad een lekker broodje te halen. daar probeer ik nu dus extra op te letten. kom op meiden! niet teveel terugkijken naar mindere dagen, gewoon weer oppakken en vooruit kijken waar je naar toe wil!
@ evelien ik heb ongeveer 20 punten over voor mijn avondmaaltijd dus dan kan het al snel om dan een pistoltje te nemen. Ik vind het heerlijk.
ja ik moet echt zuinig zijn, 29 punten heb je snel op, en ik heb niet genoeg aan 1 pistoletje..... dat verzadigt niet echt....ik heb meestal maar 13 of 14 punten nog over voor de warme maaltijd....
ik ben gelijk gebleven.....volgende week weer beter..... muppet, ben je ind volgende week wel weer kwijt, we gaan er weer voor de komende week!
Idd we gaan ervoor! Als ik aan een nieuwe week begin heb ik nergens geen last meer van gelukkig. Hoewel ik moet zeggen nu ik eenmaal de 20 kilo bereikt heb (dat was ook echt HET tussendoel voor mij) ik het moeilijker vind om me eraan te houden. Zo gaat het twee weken goed en dan verknal ik een week waardoor die afgelopen twee weken voor niets zijn. Dus ik hoop dat ik nu gewoon weer kan doorzetten want anders blijf ik rond dit gewicht hangen en er moet toch echt nog 20 kilo af.
Hey meiden, Hier toch een kilo afgevallen!! Ben dus superblij dacht echt dat het niks geworden was deze week! Nu lekker een lang weekend weg dus ben er maandag of dinsdag weer!! Hoop me een beetje te kunnen inhouden. Liefs
Muppet1604 streef 40 af -21,4 ntg 18,6 gewicht 105 streef 65 Evelien 69 streef 18 af -6,8 ntg 11,2 gewicht 91,2 streef 80 Takhen streef 27,1 af -5,1 ntg 22 gewicht 112 streef 85 Patroeschka streef 16 af -6,0 ntg 10 gewicht 86 streef 70 Panda86 streef 17,2 af - 4,2 ntg 13 gewicht 99,1 streef 85 HuiBooBee streef 29,4 af 5.6 ntg 23.8 gewicht 109,4 streef 80 Mamavanjuulstreef 13af 0,0 ntg 13 gewicht 83streef 70 Jeluna streef 20 af 4,0 ntg 16 gewicht 118 streef 98 Mamamarije streef 8 af 0ntg 8 gewicht 73 streef 65 Lauwie streef 23,4 af 2,2ntg 21,2 gewicht 85,2 streef 64