samen staan we sterk, veel afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door takhen, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Hey muppet, wat goed dat je er weer bent!! Gewoon oppakken zoals voor jou goed voelt!

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oh bah, mijn ongesteldheid is er ook.
    Maar een verrassend laag gewicht van 103.1.

Hoe zit het bij jullie meiden? Vind je je dieet soms niet zo saai.
    Altijd hetzelfde? Of hebben jullie daar geen last van?

3. Tese

Tese Niet meer actief

Nou ik zou qua tussendoortjes wel eens wat meer afwisseling willen hebben. Maar het is al snel teveel punten voor mij.

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    yay!!! Bij mij ook eindelijk weer goed nieuws :D Er is weer wat vanaf :D

Muppet1604 streef 40 af -21,4 ntg 18,6 gewicht 105 streef 65
    Evelien 69 streef 18 af -8,8ntg 9,2 gewicht 89,2 streef 80
    Takhen streef 27,1 af -5,3 ntg 21,8 gewicht 112 streef 85
    Patroeschka streef 16 af -6,0 ntg 10 gewicht 86 streef 70
    Panda86 streef 17,2 af - 5,3 ntg 11,9 gewicht 99,1 streef 85
    HuiBooBee streef 29,4 af 5.6 ntg 23.8 gewicht 109,4 streef 80
    Mamavanjuulstreef 13af 0,0 ntg 13 gewicht 83streef 70
    Jeluna streef 20 af 4,0 ntg 16 gewicht 118 streef 98
    Mamamarije streef 8 af 0ntg 8 gewicht 73 streef 65
    Lauwie streef 23,4 af 6ntg 17,4gewicht 87,4 streef 64

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Wat goed dat je weer terug bent!!
    En welke tussendoortjes neem jij nou zoal?
    Ik blijf al snel steken op fruit en niet alle fruit vult even goed

Oh en wat ik trouwens een erg lekker en vullend snackje vind is mie soep :)

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ja dat is waarschijnlijk al teveel punten. Weet jij hoeveel punten dat zijn?
    Ik eet fruit, opkikker, Rijstewafel, cracotte, komkommer, wortel. Allemaal geen punten of 1 punt. Probleem is dat ik echt heel veel honger heb. M'n maag krimpt helemaal ineen van de honger. Zeker in de middag moet ik echt elk uur wat nemen.

Maar goed dat er weer wat vanaf is!

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    muppet, heb jij dat steeds gehad of heb je het sinds de eetbuien..... want dan is het wrs dat je lichaam zich weer even moet instellen.....

ik heb ook wel eens honger..... maar dat accepteer ik dan en probeer te relativeren... dat het niet erg is om honger te hebben, maar een goed teken en dat honger niet altijd een reden is om eten te pakken....

heeft iemand van jullie zondag avond laat die reportage gezien op sbs6? over de rondste vrouw van engeland met een bmi van 106? ja echt 106! zij mocht zich uiteindelijk late opereren.... een gastro huppelpup, dus de maag te grote van een ei.... en dan op de dunnen darm aangesloten....toen ging ze afvallen, en ze is uiteindelijk aan anorexia overleden, omdat ze zo dik was had niemand door dat ze anorexia had..... een heel triest verhaal... maar daar was ook een arts die zei dat dat een heel funest iets van onze tijdsgeest is, dat we geen honger mogen voelen... dan moeten we iets eten!....Ik probeer ( klinkt een beetje zweverig haha) altijd even bewust mijn honger te voelen... en heb dan het gevoel dat ik me voel afvallen.... dus gebruik het in zekere zin als motivatie....

muppet als jij zweverig en trillerig wordt van de honger kan het ook je suiker zijn.....

8. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    @Muppet de miesoep kant en klaar is 2 punten volledig bereid dus dat valt heel erg mee, en het is echt goed vullend

@Evelien ik heb zelf ook geen moeite met hongergevoel even en snap je standpunt helemaal maar mijn lekkertrek aanvallen haal ik daar niet mee weg helaas ;)
    weet je misschien de naam van dat programma nog? ik ben stiekem erg nieuwsgierig hoe groot je moet zijn om een bmi van 106 te hebben

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja het heet gewoon reportage dacht ik ze hebben elke week een ander reportage, rond middernacht....ik heb in mijn nachtdienst gekeken.... ze was 1 meter 57 en ze woog meen ik 250 kilo, niet de zwaarste ooit, maar wel de gene met het hoogste bmi ooit in engeland gemeten....

nee, ik reageerde ook op muppet hoor, die schreef dat haar maag echt krimpte van de honger....ik weet dat lekkere trekaanvallen anders zijn, daar heb je vaak niet eens honger voor nodig haha, maar das dan ook wel weer het lastige van honger, het kan wel zo'n lekkere trek aanval triggeren....

10. Tese

Tese Niet meer actief

Evelien ik heb dat de hele tijd al gehad terwijl ik bezig was. Ik eet echt elke 2 uur iets maar altijd dezelfde tussendoortjes word zo saai. Maar het mag maar rond de 1 punt zitten of niets. Tja en dan kom je op het lijstje wat ik hierboven gemaakt heb.

Takhen dat valt wel mee qua punten van welk merk is die miesoep? Ik neem ook weleens een blikje groentensoep van de unox die is ook maar 2 punten. Maar goed die punten heb ik niet altijd.

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Een bmi van 106?! En dan overlijden aan anorexia.
    Wat oneerlijk. Ik ga eens even op zoek.

Als ik een hongergevoel krijg pak ik een grote mok thee en een appel.
    Of een half bakje kwark, dat vult! Maar ik hoef dan ook geen puntrn te tellen.

12. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb altijd die van Indomie, die kun je bij een toko kopen :)

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja ik eet eigenlijk nooit tussendoortjes, heb ik ook nooit gedaan, pak nu soms fruit,maar moet mezelf dwingen om af en toe wat te pakken....je zou eens een keer vegetarisch kunnen eten en dan die punten besteden aan tussendoortjes....

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Dank voor de tip van de noodlesoepjes! Heb er voor de lunch meteen 1 gegeten! (gedeeld met mijn dochter). Heerlijk vind ik die en ik wist niet dat dat niet zoveel calorieen was.

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ontbijtkoek is toch ook niet zo erg?

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ontbijtkoek is aardig wat calorieen hoor.....valt nog tegen....

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    #657 lauwie, 16 nov 2011
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
    Oh goed om te weten! Dank! Dat neem ik nog wel eens bij de koffie. En eierkoek?

18. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    een eierkoek is 3 punten, valt dus op zich wel mee maar als je maar 37 punten per dag mag (zoals ik) dan is dat nog best veel

ontbijtkoek (20g) is 2 punten en dan dus een betere keuze maar dan mag het alleen normale zijn dus geen suikerstukjes ofzo en echt maar een heel dun plakje

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ja ik mag 29 punten, en vind dat te veel..... ik heb voor de meiden altijd die verpakte plakken van peijnenburg met minder toegevoegde suiker.... die zijn nog 106 calorieen voor 1 plak! vind ik best veel....

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ontbijtkoek is 20 gram, eierkoek is 30 gram dus eigenlijk maakt het dan niets uit, maar denk dat ontbijtkoek de gezondere keus is!

Deel Deze Pagina