Debby ik hou het gewoon niet vol. Ik ben een echte bincher. Dus als ik eenmaal slecht eet dan eet ik ook slecht. Dan gaat dit aan slecht voedsel naar binnen op een dag: 2 repen chocolade, 2 zakken chips, een pak wafels. Het liefs nog iets van fastfood als avondeten. Noodles tussen de middag. Dit is een voorbeeld van een erge dag. En die heb ik veel. Als ik het nou maar eens een paar weken achter elkaar weer vol kan houden dan komt het wel goed. Maar wat is dat moeilijk. Maar ben ervan overtuigd dat het goedkomt. Moet vooral ook eens met dat emotie eten stoppen. Daardoor heb ik het binch eating disorder. En dat heb ik nu al sinds m'n moeder overleden is. Komt goed, moet wat dingen op een rijtje zetten. Heb een goede stap genomen al. Ik zit op curves. En ben vanaf maandag begonnen met ww. We zullen zien. Kan best zijn dat ik nog 10 keer op m'n muil ga voor ik de smaak weer te pakken heb maar het zal me gaan lukken.
Poeh heftig hoor! En wanneer ga je eten dan? Is er wat voor gevallen waardoor je je hebt laten gaan? Als je het niet wil vertellen, hoeft niet hoor! Maar dacht...als je het zelf weet, misschien dat je het de volgende keer binnen de perken kan houden Dat je het kan herkennen, hier je verhaal neerzet zodat je geen troost hoeft te vinden in eten?
muppet o dat ken ik wel hoor. Het is bij mij ook alles of niets. Ik had afgelopen zaterdag hier een tapas avond. Iedereen nam hapjes mee en het was gewoon onmogelijk om te tellen. Heb me die dag ook laten gaan en sinds dien heb ik het moeilijker... maar ik weet dat als ik het doe dat ik dan ook weer op minimaal 2 repen chocolade en een zak chips etc per dag zit...
Oh jee Debby! Wel volhouden hoor! Je gaat zo goed! Al 13 kilo er af, das een prestatie hoor! Ik vind ww prima te doen, moet er echt op letten dat ik voldoende eet om mijn punten op te maken. Kwam er vandaag pas achter dat 1 portie brood...2 boterhammen waren
haha dat wist ik wel. 1 portie boterhammen is hier 1,5 boterham. 1 boterham weegt ongeveer 30-35 gram. Ik vul altijd die grammen in.
Debby goed om te lezen dat ik niet de enige ben! Mamavanjuul ik kan om elke emotie gaan eten dus ook als ik gelukkig ben. Dan denk ik ach waar doe ik het voor het is wel goed zo. En de volgende dag walg ik van mezelf door het eten en dan ga ik eten. Het is een circel die je moet doorbreken. Maar als er iets positiefs of negatiefs gebeurd dan heb ik hetzelfde. Komt wel goed, moet een door de eerste twee weken heen. Het maakt het trouwens niet makkelijker dat we over twee weken op vakantie gaan. Ik probeer me dan zoveel mogelijk in te houden maar ga ook wel wat genieten. Ik hoop echt dat ik het daarna weer meteen goed kan oppakken.
als je naar de cursus gaat zeggen ze gewoon dat je 2 snee brood mag rekenen als 1 portie..... ik doe dat ook, weeg mijn eten nooit doe alles op schatting.... ga nu op vakantie en wil in de vakntie toch eens een weegschaal kopen voor de nauwkeurigheid... denk ook dat het me weer een neiuwe boost kan geven..... verder lig ik er ook even uit.... zit met mijn hoofd al in de vakantie... probeer wel gezond te eten maar neem af en toe ook wat lekkers....maar tel op dit moment helemaal niet...na de vakantie ga ik weer verder....heb gewoon even geen zin en het lukt niet om me zelf een schop onder mijn kont te geven en door te zetten..... het zij zo.... maar ik ben er dus 2 weken ruim niet..... allemaal veel s6!!! Muppet...vervelend dat het nog niet lukt maar wel goed je ontspannen instelling! Ik denk dat dat beter werkt dan te gaan zitten mopperen of gefrustreert te zijn. En inderdaad het komt wel weer goed!!!
Waar ga je naartoe Evelien? En lekker genieten ( met mate misschien ) is ook belangrijk op vakantie hoor!
Ja, weer aangekomen! Van 109.4 naar 102.9 naar 108.4 naar 109.8. Ik ben dus een emotie eter! Dat in combi met verkeerd dieet krijg je dus gare resultaten. Vandaag weer 108.4 dus denk dat de 109.8 puur vocht is geweest. Het komt wel goed, ooit, uiteindelijk, hoop ik... Edit* Oh en Muppet, hier ook iemand last van BED (binge eating disorder). Je bent dus echt niet de enige!
Muppet we gaan naar Hattem, mijn vader heeft een chalet op een heel leuke 4* camping met binnenbad, recreatie team voor de kinderen etc......Ik ga inderdaad met mate ook genieten hoor.... pak het na de vakantie wel weer op...... Huiboobee.... ook bij jou gaat het goedkomen hoor!
@Evelien: fijne vakantie en geniet ervan, maar bedenk dat genieten niet alleen van eten hoeft @Huiboobee en Muppet: wat vervelend joh ik heb wel dagen dat ik denk: schijt aan alles! Maar de dag erna kan ik het weer goed oppakken meestal. Geluk voor mij denk ik *knuffels meiden*
Takhen, dat weet ik hoor, maar vind het gewoon even lekker om niet te tellen en zo... In de vakantie kook ik meestal wel heel gezond, vind het leuker om dan te koken omdat je dan meer tijd hebt enzo... door de weeks hebben de kids altijd allerlei sporten en andere dingen juist rondom etenstijd..... dat vind ik erg onprettig,..... het komt wel goed.... het is niet zo dat ik me helemaal laat gaan, zoek alleen even een beetje ontspanning erin......
Vanavond ook.... ik moet om 17uur werken, tessa heeft meteen uit school zwemles van 15.55 tot 16.40.... dus direct door vanuit het zwembad naar mijn werk.Ik heb pas pauze om 19.30..... wanneer moet ik eten... hihi.....
@evelien fijne vakantie en geniet van de ontspanning @muppet en huiboo succes ik hoop dat jullie het emotie eten de baas kunnen worden. @hier vorige week was ik een kilo aangekomen. Na dat ik op de weegschaal was geweest begonnen mijn darmen weer eens actief te worden. Ik kon het dan ook niet laten om vrijdag nogmaals op de weegschaal te gaan, en wat bleek ik was 0.6 kilo lichter als de dag ervoor. Dus eigenlijk 400 gram aangekomen. Vandaag was weer mijn weegschaal en werd zo blij 1,5 kilo eraf. Ik heb de lijst weer aangepast. En omdat ik 0.3 kilo vanaf mijn doel zit, heb ik mijn doel ook aangepast. Muppet1604 streef 40 af -8,5 ntg 31.5 gewicht 105 streef 65 Evelien 69 streef 18 af -14,5 ntg 3,5 gewicht 83.5 streef 80 Takhen streef 27.1 af -12.4 ntg 14.7 gewicht 99.7 streef 85 Patroeschka streef 16 af -6,0 ntg 10 gewicht 86 streef 70 Panda86 streef 22,2 af - 16,9 ntg 5,3 gewicht 85,3 streef 80 HuiBooBee streef 19,8 af 0.0 ntg 19,8 gewicht 109,8 streef 90 Mamavanjuulstreef 15af 5,7 ntg 2,2 gewicht 79,2streef 77 Jeluna streef 30af -25,0ntg 5,0 gewicht 118 streef 88 Mamamarije streef 8 af 0ntg 8 gewicht 73 streef 65 Lauwie streef 23,4 af 18,8 ntg 4,6gewicht 68,6 streef 64 Naatje streef 18.2 af -3.5 ntg 14.7 gewicht 74.7 streef 60 2babygirls streef 20.0 af -2.0 ntg18.0 gewicht 85.0 streef 65 Debby82 streef 31,9 af -13 ntg 18,9 gewicht 78,9 streef 60 Luukske streef 34.7 af -17,9 ntg 15,8 gewicht 98,8 streef 82
@meiden die het moeilijk hebben....dikke knuf, hopelijk gaat die knop definitief om, zodat jullie in jullie ritme komen. heb het hier ook, maar mijn stok achter de deur is gewoon mijn gezondheid. en de vorige keer dat ik 37 kilo was afgevallen(3j geleden) was omdat ik anders niet d behandeling in de MMM kreeg die we nodig hadden ivm onze zwangerschapswens. nu is de knop dus om omdat ik nu weet dat ik er met de kilo's eraf gewoon beter door in mijn schoenen ga staan.... maar goed, deze week dus ook een zware week, heb ook al aan de chocolade en chips gezeten....
Weet je, ik denk dat we niet moeten vergeten hoe we zo zwaar zijn geworden. We hebben gewoon moeite met inhouden, en snoepen met mate. Dus voor elke dag/week die we wel volhouden moeten we trots zijn en voor elke kilo die we kwijtraken mogen we juichen Maar als het een dagje/weekje minder gaat, ach volgende keer beter, toch? Als het voor ons makkelijk was, zouden we nooit te dik zijn geworden
Evelien: veel plezier oP vakantie! Ik zit trouwens wel aan de chips doordeweeks ook hoor, ik red het echt niet als ik alleen maar gezond moet eten. Ik moet het ook voor m'n gezondheid doen. Ik heb een vetpercentage van 39% en heb zwangerschapsdiabetes gehad. Ook heb ik gewoon het gevoel dat ik niet gezond ben. Al met al genoeg reden. Ben bang dat ik anders de 50 niet haal als ik zo doorga.