samen staan we sterk, veel afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door takhen, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hoi meiden,

Mag ik me ook melden? ik zag al veel nieuwe vandaag!

Ik ben 28 jaar en mama van 2 kindjes.
    Ik heb 2 ontzettend heftige jaren achter de rug. Ik ben veel ziek geweest en in de 2 jaar al 50 kg afgevallen door de ziekte. Maar nu ben ik niet meer ziek en kan ik weer alles eten en daar gaat het ook fout en ook slik ik AD en daar ben ik ook een paar kilo van aangekomen.

2 jaar terug woog ik 132 kg en 4 weken na de bevalling 83 kg. Nu heb ik sinds vorige week een proef abbo van ww afgesloten voor 1 week en dat bevalt me goed dat ik besloten heb na de vakantie(over 3 weken) een combi pas te nemen.

Ik woog afgelopen zondag 98 kg en nu al 93,6. verder ben ik iedere dag gaan bewegen en begonnen met hardlopen maar dat is ivm met de bekken nog niet z,n suc6. Nu wandel ik vaak 5 km per dag als de kids op bed liggen.

Verder ben ik ook nog niet zo van het afwegen en het is me soms een beetje onduidelijk maar dat zal wel goed komen tijdens z,n bijeenkomst denk ik.

Verder is mijn vriend ook veelste zwaar en die wil zich nu laten opereren ik ben het daar niet zo mee eens want hij heeft nog nooit echt geprobeerd om 1 dieet te volgen. Maarja ik kan hem er niet van overtuigen helaas

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ja dat is zo... Ik ben ook al echt een expert hoor, hihi. Ik strijk mijn eetlepels rietsuiker af, beleg mijn brood gewoon zo dun mogelijk, precies 1,5 opscheplepel rijst e.d. Weet dan dat ik precies goed zit! Dit is natuurlijk ook niet de eerste keer dat ik dieet, (10 jaar geleden ben ik 30 kg afgevallen dus toen heb ik het heel lang gedaan) en al die grammen en hoeveelheden zitten nog zo goed in m'n hoofd haha.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ninja volgens mij als je je laat opereren moet je minimaal een jaar bij een dietiste hebben gelopen.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Welkom, Ninja2. Herkenbaar van het niet kunnen sporten, want ik heb zelf inspanningsastma (en nog een klein beetje bekkenklachten ondanks dat ik al meer dan 2,5 jaar geleden ben bevallen; vraag me af of dat ooit nog wel weggaat). Gelukkig kán afvallen wel met weinig sporten, al is het dan wel wat langzamer.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja hij moet nu naar z,n obesitas kliniek hij heeft een bmi van boven de 40! gelukkig waren z,n bloedwaardes wel oke.

Het is een heel traject wat je moet volgens voordat ze besluiten of je er voor in aanmerking komt

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik kan best wel sporten maar hardlopen das gewoon nog te zwaar ik ben ook 2 x zwanger geweest in korte tijd pas 5 maanden terug bevallen en ik heb vanaf 33 weken bijna niets mogen doen ivm met vroeg tijdige weeen. Ik denk wel dat het nog goed komt alleen dat heeft tijd nodig

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ik moest ook vanaf 24 weken rust houden, vanaf toen is het afvallen helaas heel snel gegaan...

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    morgen ga ik trouwens een dagje weg. Ik heb al fruit in me tas gedaan enz haha. Morgen nog wat crackertjes meenemen. Brood probeer ik wel te vermijden ik neem nu vaak cracottes volkoren

9. Islah

Islah Niet meer actief

Brood is op zich niet slechter of beter dan crackers, alleen crackers zijn gewoon hard/krokant. Snap dat nooit zo dat veel diëters ineens aan de crackers gaan, hihi.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik word van brood dik hoor haha. Ik weet niet wat dat is..

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Lu cracottes volkoren zijn maar 2 punten voor 3 stuks. Brood toch meer dacht is

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zonder brood kan ik echt niet...
    maar goed ik eet nu ook maar 3 of 4 boterhammen per dag.
    Op alleen crackers kan je toch niet leven?

bmi van boven de 40 is wel heftig ja. Hopelijk lukt het hem gewoon om zelf af te vallen.

en over sporten, ik heb ook bekkeninstabiliteit gehad. Daarom heb ik eerst gewacht tot ik 10 kilo was afgevallen (had na de bevalling nog steeds last) en toen dat een stuk beter ging ben ik gaan hardlopen.

Maar je kan ook wandelen, een tukje fietsen etc. Elk beetje is goed voor je.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Brood is toch hetzelfde als crackers, alleen dan de 'harde' variant, heb ik begrepen. Geen idee, ik eet gen cracers haha. Wel eens rijstewafels. Eet wel brood maar dan bv. voor de lunch 2 sneetjes, dus wel beperkt. Maargoed dat is op het moment natuurlijk wel met meerdere dingen zo...

14. Islah

Islah Niet meer actief

Omdat er met name lucht in zit. In verhouding zitten er dan evenveel calorieën in brood.

Trouwens, ik doe geen WW, dus dat met die punten zegt me niet zoveel.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Gelukkig heb ik trouwens redelijk wat beweging in huis zelf, omdat ik wel een trap heb. Steeds die trap op en trap af, dat scheelt echt! Verder probeer ik ook wel te wandelen.

Heb wel eens van anderen gehoord dat wandelen niet als beweging (om er bij af te vallen) telt. Nou... Ik heb dus een keer toen we op vakantie gingen echt veel gewandeld, en ondanks dat we daar niet echt gezond aten, ben ik toen toch wel zo'n 8 kg afgevallen.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wat een klets als je stevig door wandelt dan is dat toch echt beweging imo.

17. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Welkom Ninja :)

En wandelen is wel beweging hoor, alleen natuurlijk minder dan fietsen of hardlopen :)

18. Islah

Islah Niet meer actief

Vandaag alles goed gegaan, heb me alleen vanavond op een klein bakje (niet-light) vla getrakteerd. Morgen is als het als het goed is de 7e dag voor me dat ik het volhoud, en heb tot nu toe nog helemaal niet gesnoept o.i.d dus dat bakje vla mocht wel een keer! =)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    islah goed hoor! Vindt het wel grappig dat je spreekt over volhouden... over een paar weken denk je niet meer in die termen, maar is het gewoon normaal geworden...
    Ik moet even denken... ik doe dit nu vanaf 28 januari dus bijna 5 maanden al weer. Voelt echt niet zo.

Ik moet echt ophouden met me elke dag wegen...
    Ik heb zo een rare week deze week. Woensdag is mijn weegdag en ik val elke dag een paar ons af. Volgens mijn weegschaal zou ik nu na 3 dagen al 1,8 kilo afgevallen zijn... Dat is toch bizar. Ja ik was vorige week ongesteld en heb een paar weken (door eigen toedoen) stilgestaan maar dit gaat wel erg hard...

20. Tese

Tese Niet meer actief

Lekker toch debby! Knap dat je met stilstaan volhoud hoor! Ik doe het je niet na in ieder geval!

Voor alle nieuwe mensen: welkom!

Deel Deze Pagina