@Bloem: ff gegoogled en er staan toch wel wat positieve (en neutrale) berichten over de thee op internet. Ik kon het niet laten, en heb 'm besteld
Ik wil ook me doen! 40 kilo aangekomen tijdens zwangerschap. ben van 55 kilo naar 95 kilo gegaan. Ben ik welkom op de club? Groetjes
Muppet1604 streef 40 af -16,2 ntg 23,8 gewicht 88,8 streef 65 Evelien 69 streef 18 af -14,5 ntg 3,5 gewicht 83.5 streef 80 Takhen streef 27.1 af -18.9 ntg 8.2 gewicht 93.2 streef 85 Patroeschka streef 16 af -6,0 ntg 10 gewicht 86 streef 70 Panda86 streef 22,2 af 19 ntg 3,2gewicht 83,2 streef 80 HuiBooBee streef 19,8 af 0.0 ntg 19,8 gewicht 109,8 streef 90 Mamavanjuulstreef 15af 9,0 ntg 2,0 gewicht 76,0streef 74 Jeluna streef 35af -33,0 ntg 2,0 gewicht 118 streef 83 Mamamarije streef 8 af 0ntg 8 gewicht 73 streef 65 Lauwie streef 23,4 af 21,8 ntg 1,6gewicht 65,6streef 64 Naatje streef 18.2 af -3.5 ntg 14.7 gewicht 74.7 streef 60 2babygirls streef 20.0 af -2.0 ntg18.0 gewicht 85.0 streef 65 Debby82 streef 31,9 af -20,5 ntg 11,4 gewicht 71,4 streef 60 Luukske streef 34.7 af -20,2 ntg 14,5 gewicht 96,5 streef 82 Nieuws streef 45 af -10.7 ntg 36.? gewicht 99.2 streef 65 Bereke streef 25,5 af -2.6 ntg 22.9 gewicht 90.9 streef 68 Humbly89 streef 30,0 af -13,7 ntg 16,3 gewicht 96,3 streef 80 Troetelbeertjes streef 20 af -10,5 ntg 9,5 gewicht 76,5 streef 67 Shirley1987 streef 41,2 af -15,7 ntg 25,5 gewicht 84,5 streef 59 Troelala21 streef 32,9 af -3,6 ntg 29,3gewicht 92,3 streef 63 Loesie1982 streef 21.3 af -0 ntg 21.3 gewicht 96.3 streef 75 Mangoo streef 20.0 af -6 ntg 14.0 gewicht 89.0 streef 75
Hi Mandiie Je bent natuurlijk van harte welkom, maar ik zie ook dat je nog BV geeft. Als je dan bewust moeite gaat doen om af te vallen (van nature val je vaak al zonder moeite af na de bevalling, door verlies van vocht vasthouden, BV en hormoon verandering), komen er al snel te veel afvalstoffen in je BV en dus bij je baby. Als je dus toch wil meedoen, is het misschien verstandig om of hier op de site te vragen hoeveel je mag afvallen per week/maand, zonder dat het schadelijk is voor de kleine. Ik denk dat er op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding eventueel ook het een en ander over zal staan.
@troetelbeertjes: allebei. Ik heb moeite binnen mijn punten te blijven maar sinds er 17kg af is blijf ik hangen en gaat het echt heel traag @Bereke: welkom terug! Hoe is je gewicht gebleven tijdens je afwezigheid? gelijk gebleven? @Mangoo: ik zit sinds 2 weken bij een sportschool maar ga maar 1x in de week. Zijn er nieuwe meiden uit Leiden bijgekomen toevallig, die met me mee willen? @Mandii: welkom! dat is best heftig aankomen. Wat doe je om af te vallen? calorien tellen of WW ofzo?
@troetelbeertjes Dankjewel voor het welkom! Klopt ik geef bv. ik ben daarom ook van plan om op een laag pitje af te vallen. Vooral door te gaan sporten en heel gezond te gaan eten. Ik kan daar wel wat support bij gebruiken van mede genoten. Voel me namelijk op sommige momenten best depressief vanwege mijn gewicht.... En dan juist ongezond gaan eten. Dom dom dom! ik ben 1,63 dus dan is 95 kil toch wel zwaar overgewicht. Ondertussen is er wel 10 af. maar als ik andere moeders hoor die bv geven is 10 kilo in 4 en halve maand niets. Ik hoop dat het mij gaat lukken om me te gaan in jullie positieve flow!!!
@takhen Dat was zeker heftig aankomen. Vooral psychisch moeilijk. Ik wil door middel van heel gezond eten en sporten afvallen. Een dieet zit er voor mij niet in geef bv.
@Mandiie: Prima! Ik hoop ook dat het je gaat lukken. En een hoop meiden hier die al veel zijn afgevallen en/of met wie het nu heel goed gaat met het afvallen. Dus met die positieve vibe komt het vast goed Je bent inderdaad veel aangekomen. Veel gegeten of was het vooral een hormonale kwestie? Ik ben zelf destijds tijdens mijn (2-ling)zwangerschap nog meer aangekomen. Wel een kilo of 50 . Maar die kilo's waren voor een behoorlijk gedeelte ook extreme oedeem. De eerste dag na de bevalling (ks) verloor ik ik al 6 liter aan vocht via het katheter, en dan tel ik het hormonale zweten niet eens mee. Ik durfde pas na meer dan twee weken op de weegschaal te staan. Toen weer twee weken later (4 wkn na ks) was ik gewoon 10,5 kilo lichter. Meer dan 10 kilo in twee weken zonder enige vorm van dieet of überhaupt letten op mijn eten! En die weken waren niks bij mijn afvallen die allereerste twee weken die ik niet heb gemeten. Ik was dus vrij snel op +/- pré zwangerschap gewicht terug (BMI 26), alleen was ik in het jaar voor mijn zwangerschap al wat aangekomen (moeder bleek Alzheimer te hebben en letten op eten was toen gewoon niet zo belangrijk). @sporten: ik fiets 4 à 5 dagen per week één à twee uur (met de kids). Gezellig, goed voor strakke bovenbenen, verbranden van calorieën en stofwisseling op peil houden. De sportschool vind ik duur en niet leuk, op zich jammer want het is wel de plek om niet alleen af te vallen, maar ook strakker in je vel te gaan zitten.
Mandiie: Welkom! Hier gaat het goed met sporten! Heb mijn hartslagmeter binnen gekregen en meteen gebruikt tijdens RPM. Heb nog wel wat advies ingewonnen mbt welke hartslag ik moet gaan e.d. Maar ik kan nu ook zien wat het doet...heb er nu 3 lessen op zitten. Eerste zonder riem en 2 met, en de teller staat op ruim 1300 kca! Gister een uur gefietst en toen zat ik op 699 kca, daarna nog even een kwartiertje buikspieren en nu 2 dagen rust. EN...ik pas sinds deze week mijn alleroudste en laatste spijkerbroek! Woehoe! Nu pas ik gewoon al mijn spijkerbroeken weer! De eerste is zelfs al weer te groot! Maar ben echt super blij dat ik weer in maat 29 pas! Wegen doe ik voorlopig niet meer, ik raak er te veel van in de ban en het beheerst mijn hele dag verder. Ik zorg gewoon dat ik geen gekke dingen eet, veel water en groene thee drink. Ben sindskort ook flink geminderd met koffie en loop nu al wel de hele dag met hoofdpijn
Je gaat goed zeg! Gefeliciteerd met de broeken En die hoofdpijn, zijn waarschijnlijk ontwenningsverschijnselen
@troetelbeertjes Inderdaad met die positieve flow moet het wel goed komen. Heb hier en daar wat berichtjes gelezen en dat ziet er super uit! Hoop me snel aan te kunnen sluiten bij die lijst positieve berichtjes. Dat ik zo ben aangekomen tijdens mijn zwangerschap heeft voornamelijk te maken gehad met een verkeerd ingestelde schildklier. Heb de eerste vijf maanden bijna alleen maar geslapen had totaal geen energie. had mijn gyn er meerdere malen op gewezen mijn schildklier goed in de gaten te houden. Volgens haar waren alle waardes elke keer prima. Ik vond het maar vreemd dat ik zo moe was en vertrouwde het niet meer helemaal. Heb mijn gyn toen gevraagd en afspraak met de internist te maken en daar bleek dus dat mijn waardes helemaal niet goed waren. verre van goed zelfs. Internist was pissig o mijn gyn phoeeee! En zo bleek ik ook zwaar b12 te kort te hebben wat je ook erg moe van word. ik begrijp dat op eten letten even niet meer belangrijk is op het moment dat je te weten krijgt dat je moeder alzheimer heeft.
Dank je Jaa, ik was/ben echt een koffiejunk. Heb eens flink gelezen en informatie ingewonnen over "gezond" leven. En koffie kan 2 kanten op gaan: 1: het helpt met afvallen 2: je krijgt er extra vet door, vooral rond de buik (!!!) En aangezien ik echt liters dronk Drink nog steeds wel wat, maar alleen in de ochtend en 1 voor het sporten
Ik ga morgen een rondje proberen te hardlopen (sjokken) kijken of mijn lichaam dat toe laat, hihi! Stap nummer 1 naar een gezonder fitter leven! Ik laat jullie weten hoe het is geweest. O ja, ik ben van een cup aa naar en volle cup c gegaan. is het dan misschien verstandig oom en sport bh aan te schaffen?
Zou ik wel doen! Is beter voor je rug en voor de steun aan je borsten. Ik snoer ze altijd helemaal in, hahaha!
Muppet1604 streef 40 af -16,2 ntg 23,8 gewicht 88,8 streef 65 Evelien 69 streef 18 af -14,5 ntg 3,5 gewicht 83.5 streef 80 Takhen streef 27.1 af -18.9 ntg 8.2 gewicht 93.2 streef 85 Patroeschka streef 16 af -6,0 ntg 10 gewicht 86 streef 70 Panda86 streef 22,2 af 19 ntg 3,2gewicht 83,2 streef 80 HuiBooBee streef 19,8 af 0.0 ntg 19,8 gewicht 109,8 streef 90 Mamavanjuulstreef 15af 9,0 ntg 2,0 gewicht 76,0streef 74 Jeluna streef 35af -33,0 ntg 2,0 gewicht 118 streef 83 Mamamarije streef 8 af 0ntg 8 gewicht 73 streef 65 Lauwie streef 23,4 af 21,8 ntg 1,6gewicht 65,6streef 64 Naatje streef 18.2 af -3.5 ntg 14.7 gewicht 74.7 streef 60 2babygirls streef 20.0 af -2.0 ntg18.0 gewicht 85.0 streef 65 Debby82 streef 31,9 af -20,5 ntg 11,4 gewicht 71,4 streef 60 Luukske streef 34.7 af -20,2 ntg 14,5 gewicht 96,5 streef 82 Nieuws streef 45 af -10.7 ntg 36.? gewicht 99.2 streef 65 Bereke streef 22,7 af 0 ntg 22,7 gewicht 90,7 streef 68 Humbly89 streef 30,0 af -13,7 ntg 16,3 gewicht 96,3 streef 80 Troetelbeertjes streef 20 af -10,5 ntg 9,5 gewicht 76,5 streef 67 Shirley1987 streef 41,2 af -15,7 ntg 25,5 gewicht 84,5 streef 59 Troelala21 streef 32,9 af -3,6 ntg 29,3gewicht 92,3 streef 63 Loesie1982 streef 21.3 af -0 ntg 21.3 gewicht 96.3 streef 75 Mangoo streef 20.0 af -6 ntg 14.0 gewicht 89.0 streef 75 Fijn dat ik terug mag meebabbelen hier! Oké, het lijstje aangepast. Gewicht scheelde bijna niks met vorige keer dat ik het ingevuld had. Heb vandaag gewoon als beginpunt genomen. Hopelijk lukt het me deze keer wel! Troetelbeertjes, oh wat was je vorige nick dan? Want onze kindjes schelen niet veel dus dan moet ik je nog kennen denk ik. Mandii, welkom! Verder niet bijgelezen want ben pas thuis en moe (en verkouden). Morgen beter!
@mamavanjuul oké ga er dan zeker één aanschaffen morgen! Dat word morgen de boel dus lekker in snoeren om jou worden maar even te gebruiken. Haha
Goedemorgen allemaal! Voorraadkast op geruimd. vaarwel snoep, koek, chocola en chips! Als ik teveel post en jullie worden er tierelier van, laat het me dan weten
@Mandiie: ik vind het alleen maar leuk en gezellig als mensen veel posten . Dat houdt bij mij de 'drive' om af te vallen hoog. Haha, hier in huis zijn eigenlijk nooit koekjes, behalve als manlief een pak stroopwafels in één dag leeg eet, en wel volkoren biscuitjes voor de kids. Chips, ja, dat is er ook nog. Niet voor mij alleen . Naar van die schildklier en vitaminetekort zeg. Wordt je nog in de gaten gehouden? En ja, die borsten insnoeren is niet alleen goed voor het sporten, maar zorgt ook dat ze beter bijtrekken en je na het afvallen geen theezakjes effect krijgt. Dat doet langzaam afvallen trouwens ook (huid krijgt meer hersteltijd). @mamavanjuul: zooo, jij gaat goed! Je zet mij wel ook aan tot extra bewegen. Op mijn eigen manier, maar het werkt wel . Ik snap helemaal dat je de weegschaal even links laat liggen. Fysiek ben je gewoon al daar waar je wil zijn: fit en lekker in je vel. Daar gaat het uiteindelijk om! Sterkte met het afkicken van de koffie. Ik wist niet dat koffie aanzet tot extra buikvet! Ik zal het eens tegen de mannelijke schoonfamilie zeggen. Die hebben allemaal vrij extreem de neiging tot een aanzet van dat harde, ronde buikvet (ondanks verder zeer lange en slanke posturen met brede schouders). In een dikke periode zien ze er 5 maanden zwanger uit . Maar die drinken dus allemaal koffie alsof het water is. @Bereke: ik pb het wel even. Ik ben van naam gewisseld om minder herkenbaar te zijn. Hier ook verkouden en de kids ook. Beterschap! @Hier: wellicht wordt vandaag mijn weegdag (vrijdag loopt soms in de soep door drukte), maar deze dame vulde vandaag haar gewicht in op calorietabel.nl in, en voìla: weer op gezond gewicht . Jippie!!
Ha meiden, Kom snel weer kletsen, nog niet alles terug gelezen. Zit nu op mijn foon! Gisteren weer gewerkt voor het eerst sinds verlof en vandaag en morgen mijn 2 hummelkes alleen. Dinsdagavond informatieavond voor ouders (ben juffrouw) en gisteravond gesport! Vanavond infoavond van cb over peuters! Dus heb weinig kans om op zp te spieken! Ben in 3 dagen 0.9gram afgevallen...valt me een beetje tegen eerlijk gezegd. Heb ook heel vaak koolhydraatarm gedaan en dat ging veel sneller...zucht! Succes allemaal en zodra ik de kans heb kom ik op iedereen reageren! Smak!
Hoi dames, Ik ben op vakantie geweest en nu weer terug...dus ik wil lekker meegaan kletsen! Ik moet er best wel wat af...even kijken vanavond bij Weight Watchers hoeveel de vakantie me op heeft geleverd Hier thuis lijkt het op 1 kilo, maar je weer maar nooit.