Samen stoppen met roken! Omdat we zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ben nog niet zolang hier op het forum, maar ben tot ontdekking gekomen dat er over ieder onderwerp wel wat te vinden is! Super knap van diegene die gestopt zijn met roken! =D>

Ik probeer ook al geruime tijd zwanger te raken, ... en wil dan ook snel stoppen met roken. Moet mezelf alleen nog even overtuigen wanneer. Ik ben namelijk erg goed in uitstellen. :(

Aan iedereen die het de komende tijd gaat proberen; succes. En jullie zien mij later terug als ik mijn laatste sigaret heb opgerookt.

xxx

2. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik ben dit weekend ook gestopt sinds ik weet dat ik zwanger ben!

Ik hoop een beetje steun uit dit forum te halen want ik vind het heel moeilijk hoor maar ja wel een goeie stok achter de deur nu!

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik kom iedereen weer heeeeeeel veel succes wensen!

Ik ben nu zelf ook 14 weken rookvrij......joeppie! :D

4. meisje1981

26 jun 2008
    57
    0
    0
    heel goed gedaan hoor!
    soms wel moeilijk om te stoppen met roken he?

5. nikky1

nikky1 Bekend lid

26 mei 2008
    748
    0
    0
    goedemiddag iedereen,
    ik ben gestopt met roken sinds vandaag :oops: vind het nu al moeilijk
    maar het moet lukken en ik ga ervoor.
    x nikky

6. Witte

Witte Lid

11 mrt 2008
    97
    0
    0
    Man, hou op, had al flink geminderd, en nu vandaag is dan het uur U aangebroken, pff, nu begint het idd.... Maar ik hou vol hoor! Heb me wel van die zuigtabletjes gehaald... vind het ook echt moeilijk, maar goed, ik hoop echt dat ik van die vieze verslaving afkom! Nooit meer stinken naar rook, een frisse adem, flink wat geld overhouden... Genoeg redenen! En nu hopen idd op een spoedige positieve zwangerschapstest....

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Knap hoor! :)

8. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

goed zo meiden!
    ik ben ook nog steeds gestopt. en ben heel blij met mijn keuze!
    gisteren eentje geprobeerd maar ik werd er misselijk en duizelig van, heb hem meteen uitgemaakt :p

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    jeetje wat knap!

Moet ook echt stoppen :oops:

10. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Meiden...

Dat is lang geleden...Hehe...moest ff rustig aan doen van mezelf!
    Ben inmiddels gestopt met roken...het is toch niet de cold turkey geworden!
    *** Normaal...1 tot 1,5 pakje per dag!***
    1 juli---7 sigaretten
    2 juli-- 5 sigaretten
    3 juli---1,5 sigaret! (haha heb echt een halve uitgedrukt!)
    4 juli t/m 7 juli......CLEAN!

Pfff..en het gaat eigelijk best goed! Mag niet klagen, af en toen wel zin in een sigaret nog, maar kan me inhouden!

Hoe ist met de andere meiden hier? Al stoppers? Al zwangere onder de stoppers?

XXX

11. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Net terug van vakantie dus nu kan ik er niet meer onderuit hahahaha.
    Heb gisteravond onder het genot van een Grand Marnier mijn laatste sigaret gerookt en sinds vandaag gestopt.

Ik wil heeeeeeel graag een tweede kindje en ik wil ook niet meer stinken! Na mijn eerste keer stoppen, een jaar volgehouden, ben ik er wel achter gekomen hoe mensen ruiken die net gerookt hebben....BAH. En dat ruikt mijn zoontje dus als mama weer zonodig een sigaret moet...

Mijn vriend, zelf nooit gerookt, probeert me heel lief te stimuleren maar snapt eigenlijk niet zo goed hoe het is om een sigarettenverslaving te hebben. Wel grappig :)

Verder voel ik me na de eerste dag best goed. Heb zeker een paar keer gedacht dat ik ff naar buiten wilde om een sigaretje te roken maar het was goed vol te houden. Ik heb mezelf ook voorgenomen om me niet gek te laten maken door mezelf. Klinkt raar maar ik ben ervan overtuigd dat als je maar steeds denkt hoe verschrikkelijk moeilijk je het hebt, het ook echt een stuk moeilijker is. Dus ik denk Positief.....het gaat goed met mij!! ;)

Succes allemaal, de stoppers en uiteraard degene die nog worstelen met het goede voornemen!

12. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Hey ladies,
    Ik ga morgen stoppen met roken.. Was een tijdje terug al gestopt maar dat heeft helaas geen stand gehouden.. Vond het erg moeilijk!
    Tijd voor een nieuwe poging, want ik vind het wel heel belangrijk om te stoppen! Dus we gaan ervoor!
    Hoe vergaat het jullie? Hoe moeilijk of makkelijk vinden jullie het?
    x

13. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Wat goed dat jullie willen stoppen met roken! Zelf heb ik nooit gerookt gelukkig! Mijn moeder is nu aan het stoppen met behulp van pilletjes van de dokter. Ikweet even niet hoe ze heten, sorry. Ze moet de eerste 2 weken die pil nemen en minderen en dan krijgt ze weer enkele weken een zwaardere pil en tegelijkertijd moet ze ook stoppen. Na drie weken krijgt ze weer die lichtere pil en moet ze het vol zien te houden niet te roken. Ze kan ook af en toe ook naar een dame die haar tips geeft enz. Ze heeft wel wat lichamelijke afkickverschijnselen gehad, maar toen ze de tweede fase inging heeft ze geen trek meer gehad in een sigaret. Ik weet niet of (bija) zwangeren deze pillen mogen gebruiken, maar misschien is het een goede tip om eens aan de huisarts te vragen?! Succes in elk geval!

14. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ken die pillen wel... Champix...
    Maar die mogen zwangere vrouwen niet gebruiken... Wel jammer, ik ken genoeg mensen die met behulp van deze pillen gestopt zijn...
    x

15. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Btw... het gaat goed met het stoppen...
    Scheelt dat ik vandaag veel op het forum rond snuffel en druk aan het werk ben tot half 4 (vanaf 7 uur)... Ik heb vanochtend in de auto mijn laatste sigaret gerookt.. Heel bewust...
    En ik weet nu al dat ik het na half vier heeeeeeeel moeilijk ga vinden.. Kom veel tankstations tegen waar ik snel ff sigaretten kan gaan halen (verleidelijk...) Maar ik wil het volhouden, ondanks dat ik pas in mijn 1e officiele ronde zit en nog niet zwanger ben.. Kan maar beter vast gestopt zijn, anders heb ik het straks als het wel zover is zo gruwelijk moeilijk...

Hoe gaat het bij de andere ladies? Hebben jullie veel last van afkickverschijnselen? Wat doen jullie op die momenten?

x

16. Tulli

Tulli Niet meer actief

Bij mij vallen de afkickverschijnselen mee,...ben over actief! Heb veel tijd...en energie over! Komt ten goede van ons huis! ;)
    Verder word ik snachts meerdere keren wakker, maar daar had ik ook periode's van toen ik nog rookte!
    Als ik de zin voor een sigaret voel opkomen, ga ik gelijk iets doen, heel snel daarna verdwijnt het gevoel weer!
    Verder weinig afkickverschijnselen..zit nu op dag 5!
    Ben onwijs trots op mezelf! En ga nu echt niet meer roken! Volhouden!

17. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Hallo,
    Mijn vriend en ik zijn vorige week gestopt met roken. Het valt me zo reuze mee! Ik heb nu een jaar weer gerookt na 2 jaar eraf te zijn geweest. Handige tip: zorg voor een flesje water bij de hand. Zodra je zin hebt in een sigaret, neem je flink wat slokken water. Het grote voordeel is dat je je gelijk gezond voelt omdat je (zeker de eerste dagen) veel water drinkt.

Succes allemaal!

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meiden, nou ben ook vanaf 1 juli gestopt, alleen nog wel wat gesmokkeld... We kregen namelijk te horen dat het zaad van mijn lief er slecht was en dat het op de natuurlijke manier niet gaat lukken... Dat levert nogal wat stress op!
    Maar een ander voordeel is wel dat ook de huisarts heeft benadrukt dat we moeten stoppen met roken en dat mijn mannetje nu ook gestopt is!
    Samen sta je sterk!

Liefs Lisszy

19. loes123

loes123 Lid

7 mrt 2008
    16
    0
    0
    hallo allemaal, ik ben ook 1 juli gestopt en niet weer gerookt. mijn beste vriendin heeft het niet volgehouden. als ik denk dat ik het doe om zwanger te raken lijkt het niet eens meer zo zwaar!

20. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Minder zwaar is een beter woord voor mij..
    Overdag heb ik nergens last van, maar als ik thuis ben van mijn werk vind ik het best moeilijk..
    Vooral als we bij vrienden/familie zijn die wel roken.. En geloof me, dat zijn er nogal wat!

Maar ook dat gevoel gaat wel over :)

Hoe gaat t bij de andere meiden?

Deel Deze Pagina