Om te beginnen hubbie. Die paft nog vrolijk door. Ik heb stille hoop dat wanneer hij mij ziet stoppen, dat ie dan zelf ook de stap neemt. Hij loopt als een jaar te roepen dat hij zou moeten stoppen en dat ie het eigenlijk niet lekker vind, maar toch doet A.s. vrijdag hebben we een uitje met de afdeling, dus daar zie ik wel een klein beetje tegenop. Maar we zijn wel de hele middag bezig, dus roken zal niet zo snel gebeuren. En ik ben best huiverig voor de vreteritis als ik stop. Dus liters water op het bureau is zeer gewenst (hmmm, ik denk dat ik dat waterding op ons op de afdeling maar eens naar mijn kantoor verhuis) Verder ga ik er met geen woord over reppen tegen iedereen. Meer omdat ik niet de opmerkingen wil krijgen. Voor mezelf merk ik dat het meer en meer tegen gaat staan sinds ik heb besloten mee te doen. Ik stak net een sigaret op en die viel helemaal niet lekker op de een of andere manier Maar waar ik wel naar uitkijk: - geen gestress om sigaretten te halen - geen stank in de auto. Het huis zal voorlopig niet gaan, vanwege hubbie - betere smaak en reuk. Ik weet uit de voorgaande stopperiode dat dat veel beter wordt - meer geld overhouden. Als hubbie dan ook nog eens stopt, dan houden we opeens geld over 8) Want als ik het zo eens uitreken ... mij alleen zo'n 160 euro, met hubbie ruim 400 euro (hij rookt 1,5 pakje per dag weg
Stoppen met roken lijst! Stopdatum, Naam, Aant. Weken Gestopt, 19 mei '08, Strijkkraal, 0 weken 20 mei '08, annelies keizer, 0 weken 26 mei 08, Gaby83, 0 weken 26 mei '08, Tascha, 0 weken 27 mei '08, mzw, 0 weken 02 juni '08, Marieke11, 0 weken 02 juni '08, Soezah, 0 weken
Hoi Dames, Ik ben zelf nu al in feb 2 jaar gestopt, ik ben na 7 jaar zomaar ineens gestop. Maar ik wil juliie heel veel sucses wensen, en hou vol! Want het zal niet altijd zo makkelijk zijn. Knuffels,
Strijkkraal: Proficiat! Heel stoer van je! Je gaat het helemaal maken! - veel water drinken! - extra gaan bewegen. Als je het niet trekt, spring op de fiets en ga als een gekse fietsen. Doe in ieder geval wat en ga niet zitten snakken naar een sigaret. - Lees veel over wat de voordelen zijn van niet roken (stivoro en stoppen met roken forum) - Ben zeer trots op jezelf. - Ga de eerste dagen vroeg naar bed- - Leid je zelf af. Ga extra douchen als je trek in een sigaret krijgt (onder de douche rook je niet dus heb je ook niet die associatie) - Bedenk dat de eerste dagen het moeilijkt zijn - Zie je sigaret als een klein dreinend kind van 3 jaar oud die zich op de grond stort in de supermarkt en waarbij de enige echte methode NEGEREN is. Laat je niet verleiden door die dreinende mokkende sigaret. Jij bent de baas! Zodra je de sigaret zijn zin geeft, heb jij verloren en moet je helemaal opnieuw beginnen. (eeuwig zonde zou dat zijn, toch?) Geloof me: jij bent echt sterker dan zo'n klein kl*te stokje! Roken slaat helemaal nergens op. Kijk maar eens goed naar een roker, wat een gek gedrag dat eigenlijk is! Meiden ik vind het supertof dat jullie gaan stoppen of gestopt zijn. Groetjes, Josephine (28 jaar gerookt en nu bijna een jaar (cold turkey) gestopt! En ik ga nooit,nooit, nooit meer roken!
wow ben even niet geweest en zie al dat Strijkkraal gestopt is! goed man! heel veel succes het gaat je lukken! nog een paar weekjes en dan mag ik er ook aan! ik rook vanaf mn 13e dus al 10 jaar iedereen veel succes het gaat ons lukken!
Hey Meiden... @ Gaby, nog goed kunnen klussen, alleen niet het idee dat ik me ei al gehad heb!? Heb niet echt pijntjes mogen waarnemen! Klein beetje wel, maar niet genoeg waardoor ik me ei opgemerkt heb! We zullen zien! @ Strijkkraal...wat stoer zeg! Nu al gestopt! Ben stiekem wel jaloers....ik volg snel! @Annelies Keizer..hoe was bij de gyn? En peuken daadwerkelijk aan de kant gegooit? Ben benieuwd! Voor alle die al gestopt zijn, thanks voor de berichten! Dit waarderen we! Hou vol meiden! X
Niet jaloers zijn! Je wilt namelijk mij niet zijn op dit moment. Mijn lontje is vannacht een heel stuk afgeknipt. Alles ging goed vanochtend met opstaan, met het eerste kopje koffie. Geen enkel probleem om geen sigaret op te steken. Zit ik in de auto (waar ik gisterenavond uit voorzorg al de volle pakjes uit had gehaald), en kaboem, ik ontplofte volledig. Werd kwaad op de auto omdat ie niet doorschakelde (automaat bleef weer eens hangen in z'n versnelling) - nou hoe triest kan je zijn als je kwaad wordt op een stuk blik. On top of that was ik bijzonder gefrustreerd door hubbie, want ik had gisteren gevraagd of hij wat wilde doen en dat had ie niet gedaan. En opeens vanochtend zat ik met tranen in de auto (van pure woede en frustratie) omdat ie gewoon niet had gedaan wat ik 'm had gevraagd. Ik wil een boksbal op mijn kantoor nu
@Strijkkraal... Hey rustig aan jij! Maak jezelf niet gek, een dag kun je wel zonder toch! (sorry ff preken, om je hier doorheen te trekken!) En mannen....? Tja...Die van mij doet ook nooit wat ik hem vraag, ja na 3, 4x vragen dat ik bijna op me knieen moet...of hij alsjebliiiiiiieeftttt iets voor me wil doen! Dat is echt geen peuk waard hoor! Dus hou vol....voor alsnog geen reden om weer te beginnen! Voor je het weet lig je vanavond op je bed, en heb je er een rookvrije dag op zitten! ( wat een lekker trots gevoel zul jij hebben!) Is je begin gemaakt...die andere dagen volgen vanzelf! X
Ik kom jullie binnenkort ook lastig vallen. Ga ook stoppen, weet alleen nog geen exacte datum. (stoppoging tigduizend)
Oh, ik ga ook niets opsteken, maar ik kan je wel verzekeren dat ik ontzettend blij was dat ik gisterenavond de tegenwoordigheid van geest had om die auto leeg te halen en dat ik dus geen pakje in die auto had liggen. Ik had niet verwacht dat ik zo sterk zou reageren. Kan me nl. niet herinneren dat ik dat had toen ik 10 jaar geleden stopte, maar misschien heb ik dat gewoon verdrongen .... Ik heb wel m'n baas vanochtend gemeld dat ik gestopt was met roken en dat ie me op voorhand de komende 2 weken moet vergeven.
@ Strijkkraal.. Das een goede, baas inlichten! Mag je ff 2 weken jezelf afreageren! Dat beestje in je hoofd 'het grote rookmonster" is na 10 jaar dus danig groot geworden, dat het even duurt voordat hij vermagerd, in slaap zal vallen..en uiteindelijk dood zal gaan! ( mijn filosofie!) Doe het rustig...Ik ben trots op je!
Meiden heeeeeeeeeeelemaal super! Ik ben nu 8 weken gestopt met roken! De eerste 3 dagen zijn het ergste....snep gewoon lekker (probeer niet teveel aan de kilo's te denken ben er ook al 4 1/2 aan) Salmiak lolly's hielp bij mij heel erg! En water drinken heeeeel veel water drinken! Na die 3 dagen ga je trots op jezelf zijn en steek je er niet zo snel een op omdat je het anders zonde vind van die overige dagen die je niet gerookt hebt (als je echt echt echt wilt stoppen dan he) Meiden heeeeeeeeeeeeeeel veel succes! Ik heb het ook gekunt! ennuh denk aan waarvoor je het doet Groetjes Debby
ik heb vorige week zondagavond (moederdag, hoe toepasselijk ) mijn laatste sigaret gerookt en sindsdien geen sigaret meer aangeraakt, want ik weet dat ik voor de bijl ga als ik er nu 1 rook. in mijn vorige stoppogingen heb ik dat wel gedaan, zo van met feestjes ah nu mag ik er wel 1. maar geloof me, dat gaat een keer mis! dan rook je weer steeds vaker en ben je zo weer terug bij af! Afgelopen zondagavond had ik het wel heel moeilijk. we hadden een etentje en iedereen ging na het eten lekker een sigaretje roken... oef wat had ik het zwaar, ik had het echt bijna gedaan! (een stemmetje zei in mijn hoofd: toe maar, nog 1 sigaretje kan heus geen kwaad, je bent toch nog niet zwanger) gelukkig heb ik het niet gedaan en was daarna heel trots op mezelf want ik wil er helemaal van af zijn als ik ZWANGER ben! Als je er dan nog mee moet stoppen is het te laat. dan word je supersjaggie want dan mag je ook niet meer drinken en ongezond eten enz.. het snoepen is voor mij echt een vervanging! vooral s avonds. ik was al een snoepkont maar nu.. pfff.. gisteravond een halve zak chips en een bak olijven opgegeten... mijn vriend is ook gestopt, maar hij doet het meer voor mij dat voel ik gewoon, hij staat er zelf eigenlijk helemaal niet achter, is ook echt de hele dag door sjaggie, dat ik de neiging heb om weer een pakkie shag voor hem te kopen weten jullie of de vruchtbaarheid van de man er heel veel mee te maken heeft of hij rookt of niet? liefs