Stoppen met roken lijst! Stopdatum, Naam, Aant. Weken Gestopt, 11 mei '08 Madelon84, 1 week 19 mei '08, Strijkkraal, 0 weken 20 mei '08, Lies23, 0 weken 20 mei '08, annelies keizer, 0 weken 26 mei 08, Gaby83, 0 weken 26 mei '08, Tascha, 0 weken 25 mei '08,Shady06, 0 weken 27 mei '08, mzw, 0 weken 02 juni '08, Marieke11, 0 weken 02 juni '08, Soezah, 0 weken 02 juni '08, Irene H, 0 weken
@ Shady, Tuurlijk kun je het...moet je kijken hoeveel meiden mee doen! Laat jezelf niet kennen! Je bent toch inderdaad sterker dan dat pakje peuken!? @ Annelies, Wat jammer dat je niet veel wijzer bent geworden! Afwachten maar weer dan! In ieder geval wel gestopt met roken, hoop dat het zijn "vruchten" zal afwerpen bij jullie! @ De rest... Ik ben me ook erg bewust bij elker sigaret die ik ook steek, probeer zelf af en toe een sigaret te laten wachten...om de gewoonte een beetje te doorbreken! Ik ben er van overtuigd dat het vanaf 2 juni helemaal zal gaan lukken.... Nog ff wachten! En voor de meiden die al gestopt zijn...hou vol, jullie kunnen het! Denk aan je toekomstige kleintje! X
Hoi Meiden, Ik wil me ook graag aansluiten bij de stoppers van 2 juni. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik direct gestopt toen ik een positieve test in handen had en dat heeft me toen helemaal geen moeite gekost. Helaas is 't misgegaan en ben ik ook weer gaan roken.. Stom, na bijna 3 maanden niet te hebben gerookt, ik weet 't Maar ik wil nu weer stoppen en dit topic is zeker een steun in de rug! Groetjes, Roosje
Stoppen met roken lijst! Stopdatum, Naam, Aant. Weken Gestopt, 11 mei '08 Madelon84, 1 week 19 mei '08, Strijkkraal, 0 weken 20 mei '08, Lies23, 0 weken 20 mei '08, annelies keizer, 0 weken 26 mei 08, Gaby83, 0 weken 26 mei '08, Tascha, 0 weken 25 mei '08,Shady06, 0 weken 27 mei '08, mzw, 0 weken 02 juni '08, Marieke11, 0 weken 02 juni '08, Soezah, 0 weken 02 juni '08, Irene H, 0 weken 02 juni '08, Roosje75, 0 weken
Hey Roosje, Wat goed dat je mee gaat doen! Hele goede stap! Dat het straks maar dik beloond mag worden! Je staat op de lijst! Gr.
Heej, medestoppers! Ik zie dat de lijst rap langer wordt, goed zeg Dag twee is ingegaan. Ben wel minder opgefokt dan gisteren, maar wat niet is kan nog komen he. Vanochtend greep ik volautomatisch, zonder na te denken, naar de peuken en toen ik het pakje in mijn handen had schrok ik ervan. Kan je nagaan hoe roken een automatisme is. Hubbie is wel lief. Ik heb 'm niet gevraagd om rekening met mij te houden in de zin dat hij naar buiten wordt verbannen ofzo, maar hij rookt wel een stuk minder en daar ben ik best blij om. Of als ik loop te vloeken en te tieren, komt ie me een knuffel geven en dan zakt de woede weer even ... Meiden, zet 'm op ... we kunnen het!
@ Strijkkraal Wat goed van je..dag 2! ( toch al 1 dag niet gerookt, super!) Lief van je hubbie dat hij rekening met je houdt! Dat geeft je zeker veel steun! Dat pakje sig. zou ik lekker weg gooien! Kun je ook niet per ongeluk een peuk op steken! ( of rookte jullie het zelfde merk?) Ik heb mezelf voor genomen om 1 juni sávonds voor het slapen gaan, alles weg te gooien en de asbakken uit de woning te verwijderen ( verstoppen) En daarna, als ik gestopt ben, ga ik het huis lekker opfrissen en schoonmaken! Zodat het heerlijk lang fris kan ruiken.... Hou vol meid! Je kan het...het begin is gemaakt! En je mag al best een kleine "trots" gevoel over je heen hebben hoor! Elke dag dat je niet rookt, is natuurlijk een hele prestatie! X
Hallo allemaal ! Stoppen met roken... Het klinkt zo simpel, en ik tik het zo makkelijk neer. Toen ik in november 2007 een positieve test in m,n handen kreeg was het voor mij zo klaar als een klontje: Ik ga nu stoppen met roken. Alle asbakken weggedaan en lekker het huis wezen luchten. Een nieuwe start , een nieuw leventje, een nieuw begin. Maar naarmate de dag verstreek kreeg ik de kriebels en dacht ik bijmezelf : ahhh eentje? ik hield mezelf voor : nou 1 of 2 per dag? Dan ben ik toch al heeeeeeeeeeeeel veel gemindert! Maar op het moment dat je laks word, en alles een beetje goed probeerd te praten gaat het mis! Van uitstel komt afstel! De dagen daarna begon mijn vriend ook gewoon weer binnen te roken (fulltime roker al langer als 18 jaar). Daarna ging het helemaal te slechte kant op. Je zou denken.. als je zwanger bent.. denk je toch aan je kind .. en niet aan je verslaving,, Je zet je kind toch daarboven? Ja dat deed ik ook. Maar toen ik al 2 sigaretten per dag rookte, en ik zag hem weer roken pikte ik af en toe hijsjes van hem.. Ik dacht nou 1,2,3 hijsjes .. dat ik bijna niets? Ik was wel heel erg teleurgesteld dat mijn vriend weer binnen ging roken. Ik dacht : je denkt toch aan je kind? je moet mij gvd steunen! Nadat ik hem al meerdere keren naar buiten had gestuurd voelde ik mij schuldig... Want ik rookte die 1 of 2 sigaretten ook binnen... Toen ging het weer allemaalzoals het ging.. Ik voelde mij zo ontzettend slecht met elke sigaret die ik opstak.. toen rookte ik 4 t/m 7 sigaretten per dag. En m,n vriend rookte gewoon weer anderhalf pakje per dag naast m,n neus! Hier ging geen verandering inkomen.. Dat wist ik toen al.. Omdat we aan het begin zo laks geworden zijn. En nog steeds hield ik mezelf voor om de schuld gevoelends te onderdrukken : Iemand die rookt kan beter minder als stoppen als je zwanger bent, want de stress die je krijgt van niet roken is erger als die paar sigaretjes per dag. Belachelijk is het niet? Als ik er nu overna denk weet ik net als toen dat ik een bord voor m,n kop hield. Eerste week van december ging het verkeerd.. Ik was toen 9 weken ( kwam ik pas veel later achter). Het hartje is gestopt... Diezelfde week had ik nog een echo.. en ik zal de kleine sproet springen en met z,n halve armpjes wiebelen. Ik was zoo in de wolken! Pas in januari (7) gingen we hartje luisteren.. Ze kon het hartje niet vinden en zette de echo aan. Op het moment dat ze dat ding erop zette zag ik .. : dit is mis. Na 5 x gevraagd te hebben: is het niet te klein ? Gaf ze na een lange stilte eindelijk antwoord.. Het kindje is overleden.. Het hartje is gestopt... Met 9 weken al. (ik was toen net 14 weken , dacht ik!) Het voelde alsof ik een keiharde klap in m,n gezicht kreeg. Mijn kindje.. Deze week had ik ongeveer 34weken moeten zijn. Ik hou het nog steeds elke week bij. Ik kijk nog steeds op internet naar plaatjes van baby,s van elke week. Triest is het niet? Tot op de dag van vandaag vraag ik me af of het iets had te maken met het roken. Het zou heel goed kunnen.. dat weet ik ... Hoe stom ben ik bezig geweest zeg.... Daarna curretage gehad omdat het kindje er niet uit wilde. Nachten lopen huilen en tegen m,n kindje gepraat.. Nu is het alweer bijna een half jaar terug. M,n vriend en ik hebben na de curretage besloten om er weer voor de te gaan. 1 cyclus daarna.. Voor mij voelt dat goed, het helpt mij met het verwerken. Nooit heb ik het ideee gehad van : nou deze niet dan wel een andere. Nee dat kindje blijft en zal altijd uniek zijn. En niemand zal daar ooit voor in de plaats komen. Natuurlijk zal het volgende kindje ook supper speciaal zijn , dit kindje heeft altijd een plek in m,n hartje. Maar nu rook ik nog steeds... En ik wil heeeeel erg graag stoppen. Het liefs voor de volgende zwangerschap. Maar mijn vriend heeft daar meer moeite mee. En ik ben ook heel erg bang dat ik het zonder zijn steun niet ga volhouden. Daarom wil ik heel graag een deel uitmaken van dit onderwerp en graag aan het lijstje toegevoegd worden. Ik hoop dat als we mekaar allemaal steunen ( en ik m,n vriend gewoon hardhandig de tuin in schop als hij begint te roken) dat het mij ook kan lukken! Mijn stop datum is 2 juni. (op een maandag toch?) Willen jullie mij toevoegen aan het lijstje? Alvast dankjewel ... Liefs Melanie
Stoppen met roken lijst! Stopdatum, Naam, Aant. Weken Gestopt, 11 mei '08 Madelon84, 1 week 19 mei '08, Strijkkraal, 0 weken 20 mei '08, Lies23, 0 weken 20 mei '08, annelies keizer, 0 weken 26 mei 08, Gaby83, 0 weken 26 mei '08, Tascha, 0 weken 25 mei '08,Shady06, 0 weken 27 mei '08, mzw, 0 weken 02 juni '08, Marieke11, 0 weken 02 juni '08, Soezah, 0 weken 02 juni '08, Irene H, 0 weken 02 juni '08, Roosje75, 0 weken 02 juni '08, MiaMel, 0 weken
@ MiaMel, Je staat op de lijst! Wat een verhaal zeg...jij hebt meegemaakt, waar wij alle zo bang voor zijn! Of het daadwerkelijk aan het roken heeft gelegen, dat weet je nooit, en zul je ook nooit te weten komen. Het heeft zo moeten zijn....hoe pijnlijk ook! Wel goed om je voornemen weer opnieuw op te pakken! Je vriend zal je nu toch zeker wel gaan steunen? Lekker buiten laten roken, asbakken het huis uit! Laat ook voorlopig niemand in je huis roken, ook geen visite...dat moet je pas toestaan als jij er zeker van bent, Dat je nooit meer een peuk aan zal raken! ( Dan maar even de zeikende ex-roker!) Misschien een idee...laat je vriend eens wat stukken lezen over de nadelen van roken voor zijn zaadjes! Doe ik bij de mijne ook, print artikelen uit die voor hem interessant zijn, om hem in te laten zien dat het voor hem ook echt beter is! Verder hoop ik dat je snel weer zwanger mag raken! Zodat je het verlies van je 1e zwangerschap, sneller kan verwerken, en een mooi plaatsje kan geven in je hart! X
Hoi meiden, wou even zeggen vind het goed van jullie dat jullie willen stoppen met roken! Heel veel succes ermee, hoop dat het gaat lukken! groetjes van ook een ex-rookster (8 jaar gerookt, december gestopt!)
Hoi meiden, Ik wil mee doen...ik wil stoppen met roken....ik ben afgelopen januari gestopt en bleek daarna ook zwanger dit ging mis 4 feb met 6 wk ongeveer....ik had een week voor de posi test een nega test gehad en ik dacht ach nee nou ja dan rook ik gewoon nog lekker 1 hele avond....zo gedacht en zo gedaan...maar het bleek dus wel zo te zijn en ook ik ben bang dat het aan die avond heeft gelegen! Ik heb toen bijna 2 maanden niet meer gerookt en heb ook geen menstruatie meer gehad na me mk....en door alle shit erom heen dat me lijf gewoon niet werkt heb ik ook de sigaretten weer gepakt! ik vind het heel stom van mezelf maar wil er na 3 weken roken weer vanaf....ik hoop dat ik mee mag doen met jullie? ik wil graag 26 mei stoppen...aankomende maandag....mag ik ook op het lijstje? Liefs Eva
Stoppen met roken lijst! Stopdatum, Naam, Aant. Weken Gestopt, 11 mei '08 Madelon84, 1 week 19 mei '08, Strijkkraal, 0 weken 20 mei '08, Lies23, 0 weken 20 mei '08, annelies keizer, 0 weken 26 mei 08, Gaby83, 0 weken 26 mei '08, Tascha, 0 weken 26 mei '08 Evamariah, 0 weken 25 mei '08,Shady06, 0 weken 27 mei '08, mzw, 0 weken 02 juni '08, Marieke11, 0 weken 02 juni '08, Soezah, 0 weken 02 juni '08, Irene H, 0 weken 02 juni '08, Roosje75, 0 weken 02 juni '08, MiaMel, 0 weken
Meiden goed zo ga zo door de lijst wordt als maarl anger GEWELDIG! Liefs Wendy (een Ex-Roker 1,5 pakje per dag gerookt en al 4 maadne gestopt!)
Jeetje wat groeit de lijst snel! Nu maar hopen dat onze buikjes ook snel gaan groeien (wel door een baby en niet door de vreetkicks) Geweldig dat er zoveel meiden mee willen doen! Wij zijn op 1januari al buiten gaan roken omdat ik toen de ramen ging lappen en het net leek alsof er koffie vanaf droop! Meteen heb ik de gordijnen gewassen en alles flink gesopt zodat we we helemaal schoon het nieuwe jaar in konden gaan. Dat buiten roken doen we nog steeds in de winter rookten we veel minder omdat het te koud was maar nu nog steeds roken we niet zo heel veel thuis omdat de tv of pc toch een stuk leuker is. Maandag stop ik iig nu nog duimen dat mn vriendlief ook mee doet! @melanie ik kan me heel goed voorstellen dat je er een enorm schuld gevoel aan over gehouden hebt. Maar er roken zoveel mensen gewoon nog een pakje per dag tijdens hu gehele zwangerschap dat het absoluut niet aan jouw roken hoeft te liggen. En nee ik vind het helemaal niet raar dat je foto's bekijkt van hoe groot je kindje nu zou zijn. Het is toch een rouw en verwerkingsproces waar je doorheen moet en als dit jouw manier is dan is dat prima toch. Liefs
oeps foutje... Wilde ff alleen shady dr naam veranderen! Want de cijfers stonden verkeerd! Zo maar de lijst groeit inderdaad snel! Had ik totaal niet verwacht! ( wel gehoopt) Goed hoor..ik kijk al uit naar 2 juni! X
had ik ook! toen dacht ik: oh jee zo zien mijn longen er waarschijnlijk ook uit marieke, wat gaaf dat ik ook op de lijst mag ondanks dat ik nu anderhalve week 8) gestopt ben! ik vind dit echt een hele goede topic! meiden: als je de eerste week door bent heb je het ergste gehad! dat is echt iets waar je aan vast kunt houden! gisteren gesport en het is echt waar, maar ik had meteen veel meer lucht in mijn longen, ik kon het gewoon beter volhouden! @ miamel: het is heel erg wat je hebt meegemaakt, en het hoeft niet daaraan te liggen, maar ik snap dat het knaagt dat het misschien voorkomen had kunnen worden maar daar kom je nooit achter.. ik hoop echt dat je kunt stoppen met roken! mijn vriend is ook aan het stoppen, maar als hij het niet volhoudt (wat ik vermoed) pech gehad ik stop omdat ik het kindje straks draag en daar doe je het voor! GIRLPOWER!
dankjewel meiden Voor de lieve reacties Ik vind het wel spannend hoor haha Ga denk ik maar heel veel lolly,s en kauwgompjes in huis halen! M,n vriend zegt dat hij het ook gaat proberen! Liefs Melanie