Samen stoppen met roken! Omdat we zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Mijn vriend zegt net dat ie t ook gaat proberen om maandag tegelijk met me mee te stoppen dus dat is wel heel fijn!

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja dat is idd erg fijn! als mijn man had gerokkt dan was het voor mij niks geworden. dan had ik nniet door kunnen zetten.
    maar ja we moeten zo maar denken we den het uiteindelijk wel ergens voor!

vandaag mijn tweede dag! gister even een nieuwe start gemaakt want de dag ervoor lukte het niet echt. maar gister geen siga gehad dus gaat nu goed ook helemaal geen trek in gehad

liefs

3. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Wat goed zeg! Ik wou dat het mogelijk was om ergens een potje doorzettingsvermogen te kopen haha dan zou het al een stuk makkelijker gaan maar ik ga r voor de volle 100% voor! Accupunctuur heb ik begin dit jaar geprobeerd maar het heeft echt helemaal niet geholpen. Ik wil ook weer gaan kickboksen (dit heb ik 3jaar gedaan en ben nu 2jaar gestopt) maar dat kan ik nu echt niet volhouden met deze conditie! Dus dat is ook een goeie stok achter de deur

4. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey De Niet Rokers Meiden...

Jullie zijn goed bezig!
    Hou vol zeg!

Het geeft me goede hoop als ik lees dat jullie het al een aantal dagen/weken volhouden! Dat moet mij ook lukken! Kan slecht tegen me verlies! Dus ik ga straks de game aan met jullie hoor! ;)

X

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Pfeeeuw, dag drie is ten einde.

Ik merk dat ik vooral 's avonds momenten heb dat ik het ff moeilijk heb. Overdag kan ik er eigenlijk niet zo om malen, maar 's avonds ... oefff, dan mis ik het wel. Lekker op de bank met een bakkie koffie en een peukie ...

6. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Strijkkraal..

Weet niet of je er wat aan heb..ik kan me nog herinneren...toen ik eerder gestopt ben en dit 2,5 jr. heb volgehouden..

De eerste weken, een kistje mandarijen pelde! Elke keer als ik het slecht kreeg, ging ik een mandarijntje pellen, en op peuzelen! Daarna is dat gevoel weer even weg...want je bent weer even bezig geweest!
    En voordeel..tis gezond!

X

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai Marieke,

Wat een goed idee is dit van jou! :)
    Ik rook zelf ook alweer 8 jaar ik wil zooo graag stoppen! Dus als het kan mag je mij ook op de lijst zetten...
    Wel wil ik pas vanaf 3 juli stoppen want ik ga daarvoor nog 2 weken naar mijn famillie op kreta (best wel stressvol :( ).

Waar ik wel heel erg mee zit is het aankomen van het stoppen met roken! Ik ben in de laatste 1,5 jaar 30 kilo afgevallen, en heb eindelijk het figuurtje wat ik altijd al heb willen hebben....ik ben zo bang dat het er allemaal weer aankomt :(

Ik wens de meiden die binnenkort al gaan stoppen veel succes! ZET HEM OP :p :D

Kus

8. Tulli

Tulli Niet meer actief

Stoppen met roken lijst!

Stopdatum, Naam, Aant. Weken Gestopt,

11 mei '08 Madelon84, 1 week
    19 mei '08, Strijkkraal, 0 weken
    20 mei '08, Lies23, 0 weken
    20 mei '08, annelies keizer, 0 weken
    26 mei ’08, Gaby83, 0 weken
    26 mei '08, Tascha, 0 weken
    26 mei '08 Evamariah, 0 weken
    25 mei '08,Shady09, 0 weken
    27 mei '08, mzw, 0 weken
    02 juni '08, Marieke11, 0 weken
    02 juni '08, Soezah, 0 weken
    02 juni '08, Irene H, 0 weken
    02 juni '08, Roosje75, 0 weken
    02 juni '08, MiaMel, 0 weken
    03 juli '08, Eleni, 0 weken

9. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Eleni...

Wat leuk dat je hier bent komen kijken, en het aller belangrijkste! Dat je mee gaat doen!
    Super!
    Hoe ist met je?

X

10. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hey hey

Hier was ik weer, was ff nie geweest.
    Zie dat de lijst al mooi langer aant het worden is! Dat is een goed teken!

Ik begin er nu toch wel een beetje tegenop te zien... Hoop echt dat ik het volhou!

Hoe gaat het met de meiden die inmiddels gestopt zijn?

gr. gaby

11. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Gaby,

Niet tegen op zien, maar juist er na uit kijken! ( negativiteit omzetten in positivteit!)

Je kan het hoor!

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de stoppers gaat!

X

12. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hallo allemaal,

FF een update hoor, niet dat ik opeens eerder gestopt ben maar meer om even mijn gevoel te delen. Iedereen is zo optimistisch en ik....ik ben alleen maar bang dat ik het niet vol kan/wil houden. Ik zie echt als een berg op tegen 2 juni, en naar mijn idee ga ik daarvan nu alleen maar meer roken..

Ik vertelde mijn vriend dat ik op het Lijstje sta en 2 juni wil gaan stoppen, weet je wat hij zegt.... Ja maar liefje, half juni gaan we op vakantie, wil je dan net voor de vakantie stoppen? Nou ja zeg, hij wil zo graag dat ik stop en nu gaat hij mij bijna motiveren om het stoppen nog maar even een maandje uit te stellen. En om eerlijk te zijn spreekt dat idee mij ook wel erg aan. Maar aan de andere kant heb je zo altijd wel een excuus om het stoppen uit te stellen...

HELP TWEESTRIJD! Wat moet ik nou?

Kan iemand mij weer even op het juiste pad krijgen!?

xxx Irene

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heeey wat een supertopic dit, had ik nog niet eens gezien :D Wat goed dat jullie samenspannen tegen de sigaret! Ik ben ook gestopt met roken, net voor ik zwanger raakte. Ik vond het wel pittig, maar dan dacht ik gauw aan mijn (toekomstige) babytje en dan was het weer over. Wat overigens niet zegt dat ik het makkelijk vind hoor! Ik heb dat kleine boekje van Allen Carr gelezen en alles betrokken op mijn kindje en zijn gezondheid. Dat hielp goed. Dus mijn tip aan jullie is: doe het niet alleen en vraag hulp(middelen) indien nodig. Want het blijft een hardnekkige verslaving, maar jullie kunnen ervan af komen (ha ik voel me net Emile Ratelband Tjakkaaa ;) ) Maar echt super dat jullie dit van te voren willen doen, dat verdient alvast een applaus *applaus*

14. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    @IreneH
    Ik zie er ook tegen op maar samen staan we sterk. En idd net wat je zegt je kan dan altijd wel een excuus verzinnen om niet te stoppen met roken (uit eten verjaardag ruzie heftige sex en ga zo maar door) Maar ik denk dat het alleen echt werkt alsje er zelf voor 100% achter staat als dat niet zo is word het denk ik alleen maar moeilijker

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Irene...

Je moet stoppen op het moment dat je dat zelf echt wilt! Wil je het liever een maand uitstellen...stel je het een maand uit! Maar uitstel is vaak afstel! Raak je direct zwanger moet je direct alsnog stoppen.
    Ik rook overigens ook behoorlijk door nog, maar ben al wel mijn gewoonte's aan het doorbreken, door de rookmomenten te verplaatsen! Daarnaast ben ik er van overtuigd, dat mijn leven er v.a. 2 juni er anders uit zie!

En geloof me...je houd ineens tijd over! Voelt je na 2 weken zeker al een stuk lekkerder, dus dat is tegen de tijd dat je op vakantie gaat!

Mijn vriend is ook net als de jouwe, wilt dat ik stop, maar verzint wel steeds iets om het uit te stellen! Ook wil hij mee gaan stoppen...alleen hij stelt steeds uit, ik hoop dat ik zijn voorbeeld kan zijn!
    En pers. heb ik meer stress als ik straks zwanger blijk te zijn en nog steeds moet stoppen! Zou mezelf zo'n lozer voelen als ik te laat stop, en het me niet meer lukt!
    Want zwanger worden....is toch spannend..en bij spanning roken we! Daarom dus...z.s.m. stoppen met roken! ( is mijn mening he!)

Nou suc6...laat zien dat je het kan!

X

16. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Vlinder..

Thanks voor je steun! Kunnen we wat mee....

X

17. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Hier ff een berichtje van een stopper! morgenavond heb ik 2 weken geen sigaretje meer aangeraakt! jippie! 8)
    heb wel een paar moeilijke momenten, maar precies wat anderen al zeggen, dan denk ik aan mijn toekomstige baby en dan vind ik het niet waard om er toch maar 1 te roken.
    maar de afgelopen 2 weken moet ik wel zeggen, heb ik de plekjes ontweken waar ik het heel moeilijk heb, waar veel mensen roken. gisteren naar vrienden geweest en toen werd ik echt boos op mijn vriend! hij was al van plan om 1 sigaretje te roken en dat vond ik stom want zo kom je er nooit van af! hij vindt dat onzin, hij vindt dat af en toe eentje geen kwaad kan.. dan zeg ik weer dat hij alleen zichzelf zo voor de gek houdt. oh ik kan daar echt niet tegen :oops: maar hij moet het zelf willen.
    het ergste was dat hij tegen mij zei waar onze vrienden bij waren; ach joh, neem zelf ook lekker een sigaretje!
    ben daar dus echt boos om geworden, had ik het al heel moeilijk, verwacht je wel steun van je vriend en dus niet zo'n opmerking! bah, kerels :x
    maar dat moest ik ff kwijt.
    verder gaat het wel goed, maar vanavond hebben we dus een verjaardag (en daar zie ik best wel tegenop, want bijna iedereen rookt daar)
    maar ik hou vol! en jullie ook! het moet! tsjakka :p

18. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Zo dat is wel heel erg vervelend dat ie jaou gaat overhalen ipv steunen! Waarschijnlijk hoopt ie dat je je laat verleiden en hij zich dus niet schuldig gaat voelen als ie zelf rookt want jij doet het dan ook. Heel uitgekookt. Maar ik vind het ontzettend goe van je dat je hetniet gedaan hebt! En nu maar vol blijven houden. Zet m op!

19. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Madelon, volhouden hoor! De eerste 2 weken zijn het moeilijkst. Dat is de echte verslaving die nog werkt, daarna is het 'alleen' de handeling, de gewenning en niet de nicotine die gevraagd wordt.

Heb je al door hoe mensen stinken die roken? (sorry rokers, maar als je stopt is de geur van iemand die buiten gerookt heeft echt verschrikkelijk hahaha) Ruik je al verschil? En proef je de dingen al anders? Dat zou nu beginnen te komen hoor. En je conditie?
    Vanaf nu wordt het alleen maar lekkerder om gestopt te zijn, dus hou vol en geniet ervan!

20. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Hoi!

Ook ik ben gestopt met roken. Rookte al een tijdje stukken minder en sommige dagen zelfs helemaal niet meer, maar kon het bij bepaalde gelegenheden toch niet laten. Heb gemerkt dat je het je dan eigenlijk alleen maar moeilijker maakt, omdat je er dan toch altijd mee bezig blijft.
    Nu ben ik sinds 10 dagen helemaal gestopt. Wil nu even door de zure appel heen bijten en er dan helemaal vanaf zijn. Lukt aardig goed moet ik zeggen! Je moet het ook niet gaan zien als iets wat negatief is en waar je tegen op ziet, want dan krijg je het gevoel alsof er iets van je afgepakt wordt en ga je het jezelf heel erg moeilijk maken!

Daarbij denk ik dat je beter nu al kan stoppen dan als je al zwanger bent. Bovendien zou het alleen maar positief zijn voor je vruchtbaarheid, dus nog meer reden om te stoppen!

Deel Deze Pagina