Samen stoppen??Voor de rokers..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mistral, 26 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mistral

    mistral Lid

    26 sep 2005
    15
    0
    0
    Hoi! Ik ben zwanger van de eerste en ik rook nog steeds...voel me erg schuldig maar vind het toch ontzettend moeilijk om te stoppen, vooral omdat je ook veel verhalen hoort van mensen die gewoon doorgerookt hebben, zelfs op dokteradvies!!!!!!!!! Ja, je gelooft het niet maar ik ken iemand die ook moeite had om te stoppen waarvan de arts zei: rook jij maar 3 of 4 sig. per dag want je bent zo'n stresskip...dat is ook niet goed voor je baby...dus die rookte vrolijk verder! Toch vind ik het niet kunnen, het is egoistisch, ( vind ik), en ook al ben ik afgelopen anderhalve week bezig om te stoppen ( steeds smoesjes..1tje nog en dan...je kent het wel..).
    Ik wil gewoon weer proberen te stoppen ( rook nu 5 sig. per dag)en misschien helpt het om met elkaar te stoppen!! Ik heb zelf as woensdag in mijn hoofd om de handdoek in de ring te gooien, is hier belangstelling voor om mee te doen??We doen het voor een goed doel!!!! Een gezonde baby!!Kunnen we elkaar steunen en goede moed inpraten...en lekker afreageren ;)
     
  2. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Mistral,
    Normaal gesproken had ik graag met je mee willen doen maar ben helaas nog niet zwanger....
    En ik ben echt een zware roker en nu al vaker geprobeert te minderen maar hoe harder ik roep hoe meer ik rook :oops:
    Ik moet denk ik 1st zwanger zijn anders gaat t me niet lukken dan weet je waar je t voor doet he ;)
    Weet dat er misschien meiden zijn die als ze dit lezen niet begrijpen maar om van dat vieze stinkstokje af te blijven is toch zo moeilijk :oops:
    Ik hoop in ieder geval dat je steun krijgt van andere meiden die wel willen stoppen zodat als ik naderhand in hetzelfde schuitje zit dit topic na kan lezen en misschien goeie tips eruit kan halen ;)
    Ik wens je in ieder geval VAN HARTE met je zwangerschap geniet ervan en VEEL STERKTE met stoppen je weet waar je t voor doet he ;)
    Liefs liselotje ;)
     
  3. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Hoi Mistral,

    Ik ben nog niet zwanger, maar ik ben wel gestopt met roken toen ik eenmaal wist dat de dag dat ik zou stoppen met de pil dichterbij kwam ;) Ik ben 17 augustus gestopt met roken en 18 september ben ik gestopt met de pil ;)
    Ik ben nu dus een goede maand gestopt met roken en ik moet zeggen dat het me eigenlijk vrij makkelijk afgegaan is en nog steeds gaat. Ondanks dat ik toch bijna een pakje per dag rookte en echt cold turkey gestopt ben. Het ene moment zat ik nog met een sigaret in mijn handen en het volgende moment besloot ik dat dat mijn laatste was.
    Zwanger zijn of zwanger willen worden is gewoon een hele goede motivatie om te stoppen en als je ooit wilt stoppen denk ik dat er geen beter moment is als nu.
    Het is natuurlijk wel zo dat als je al zwanger bent, dat er inderdaad niet teveel stress bij moet komen kijken, maar als ik naar mezelf kijk, heb ik dus helemaal geen last gehad van stress in de afgelopen maand.
    Dus ik zou zeggen, ga ervoor!!! ;)
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik wens je veel sterkte bij het stoppen. Want echt je kan het! Als jou lichaam in staat is om een compleet nieuw mensje te maken, dan is je geest sterk genoeg om ook die laatste 5 sigaretten op een dag niet aan te steken.
    Stoppen met roken is in de basis eigenlijk alleen maar een kwestie van de volgende niet aansteken.
    En de mensen die zeggen dat ze op doktersadvies doorroken moeten onmiddelijk een klacht indienen bij de medische tuchtraad of een andere huisarts nemen die wel in de eed van Hypocrates gelooft.

    Stoppen is gewoon hartstikke moeilijk, ik ben er zelf ook pas 7,5 weken af nadat ik zeker 1 pakje per dag rookte.
    Ik zie dat je "pas" 5,5 weken zwanger bent en dat betekent dat het vruchtje over ongeveer 4 weken via de navelstreng gaat leven. Tot die tijd heeft je kindje nog geen last van de rook of de stress, dus ik denk dat je nog 4 weken de tijd hebt om te stoppen met roken en dat gaat je zeker lukken!

    Even een rekensommetje: 5 sigaretten per dag = 1 pakje in de 4 dagen = 1 euro per dag. Je hebt nog 240 dagen zwangerschap te gaan dus als je nu per direct stopt spaar je 240,- uit. Doe er wat leuks mee.

    Groetjes van Kiki
     
  5. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Heej!!

    Kan niet helemaal met je meedoen, maar wil je maar al te graag geestelijk ondersteunen.
    Ik kwam er de 15e achter dat ik zwanger was en ben acuut gestopt met roken. Ook ik was een zware roker, maar ik ben nu van mening dat onvoorbereid stoppen misschien makkelijker gaat. En iedere keer als ik maar even naar een sigaret verlang denk ik aan dat kleine wonder dat zich in mij ontwikkelt en dan gaat het vanzelf weg....

    Het kan dus wel!!!

    Heel veel succes!
    Liefs, Satyra
     
  6. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Ik probeer ook te stoppen , ben een heel verstokte roker en vanaf het moment dat ik hoorde dat ik zwanger was verminderde ik tot enkele sigaretten per dag.Bij elke sigaret voel ik me schuldig die ik nu nog rook en ben ook van plan om helemaal te stoppen, moet er niet aan denken dat er iets mis kan zijn met dat kleine wezentje door mijn toedoen.
     
  7. mistral

    mistral Lid

    26 sep 2005
    15
    0
    0
    Kijk, dit vind ik nou zo geweldig al die lieve reacties!!!! Geeft echt een goed gevoel! Iedereen hartstikke bedankt en ook gefeliciteerd met de zwangerschap ( of misschien 'bijna' gefeliciteerd..)Ik heb goede moed, ik moet zo werken..late dienst bah, ben erg moe...Ik hoop dat ik het vol ga houden!! En voor de mensen die ook willen stoppen: probeer het gewoon, lukt het niet in een keer, probeer je het later nog een keer toch?!! x
     
  8. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hoi Mistral,

    Ik was ook een stevige roker, maar heb mn roken afgebouwd. eerst niet meer op mn werk roken (heb ik ook nauwlijks tijd voor), toen door de week helemaal niet meer roken en alleen nog in het weekend met leuke dingen. maar nu ben ik helemaal gestopt. :)

    Ik zit nu in ronde 2 en ben nog niet zwanger. Maar roken kan ik mn kindje niet aan doen.
    Je weet wat de gevolgen kunnen zijn en ik doe er alles voor om een gezond kindje op de wereld te zetten! Ik heb nog wel s tussendoor een sigaret gerookt, maar het gekke is; t smaakt me voor geen meter!! :(

    Nou zet m op, jij kan het ook! Denk er maar goed aan dat je een gezond kindje wil en dat het schadelijk is! Daar doen we alles voor toch!?

    He heel veel succes!!! Zoek afleiding op die vaste rookmomenten, met de koffie, na het eten enz.

    Groeten Miekie ;)
     
  9. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Veel succes en klets hier maar lekker van je af hor, steun genoeg. Liefs
     
  10. mistral

    mistral Lid

    26 sep 2005
    15
    0
    0
    Hoi hoi, zit nog op mijn werk, even snel tussendoor gekeken naar reacties... :D
    Voor Kris: wat houd je tegen om te proberen helemaal te stoppen? Ik heb hetzelfde hoor..moet heel eerlijk zeggen dat ik het spaans benauwd krijg vanaf morgen helemaal NIKS meer te roken haha ( erg he eigenlijk..)en ik voel me ook erg schuldig bij elke sigaret die ik opsteek!! Maar we kwellen onszelf ermee en ik ben weleens eerder ( paar jaar terug hoor..) gestopt met roken, 4 weken, niet lang dus maar ik weet wel dat eigenlijk stoppen niet moeilijk is maar het volhouden wel, als je maar gemotiveerd genoeg bent en dat is naast een gezond kind en de reacties van iedereen ook een goede houvast voor mij. Steeds als je behoefte krijgt snel een wandelingetje doen ofzo, gaat nergens over maar het duurt meestal maar een paar secondes, wat ook helpt is een paar x snel ademhalen ( stom, maar geeft bijna zelfde effect als een heisje, probeer maar). Ik hoop dat je toch een keer de kracht vind in jezelf om een beslissing te nemen en dan zul je ook van mij steun krijgen!! Tot snel! x
     
  11. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hallo allemaal

    Ik wil iedereen heel erg veel sucses wensen , ik ben zelf gestopt met roken toen ik ook met de pil stopte . het boek van alan care heeft mijn daarbij geholpen . en ik rookte 25 sigaretten per dag dus je kan zeggen dat ik ook een stevige roker was .

    sucses yvonne
     
  12. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Lastig bij mij wel is trouwens dat ik in het verleden altijd riep: "ik stop pas met roken als ik zwanger ben!" Nu ben ik gestopt... maar ik wil voorlopig nog niemand vertellen dat ik zwanger ben... leg dat maar eens uit!! Weet zeker dat enkele van mijn beste vrienden zo langzamerhand wel hun vermoedens beginnen te krijgen haha!

    Maar goed, ben blij dat er meer mensen gestopt zijn of de wens hebben. Samen gaat het toch makkelijker! Bovendien weet iedereen hier wel de reden van het stoppen!
     
  13. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben vorig jaar 16 augustus gestopt, gewoon omdat het genoeg was geweest. Ik was ervoor er al een hele tijd mee bezig. Ik ben op vanalles beginnen letten, de stank (in je kleren, je adem enz...), het geld, gezondheid (bij sporten). Ik heb het vooral voor mezelf gedaan. Ik wou niet zo'n oude vrouw worden met een sigaret in haar mond. Ik rookte een pakje en half per dag, gedurende tien jaar heb ik dit gedaan. Ik heb niet afgebouwd, ervoor wel altijd geprobeerd, gewoon gestopt. Het was in mijn verlofperiode en we gingen rondtrekken in Madeira. Dus het was de juiste moment. Daarna heb ik op mijn tanden moeten bijten. Het is heel moeilijk en het blijft heel moeilijk. Nog steeds is de drang soms enorm groot. Ik ben ook 7 kg bijgekomen sinds ik gestopt ben, niet zozeer van het snoepen want dat doe ik bijna niet, maar gewoon omdat ik meer geniet van mijn eten en altijd nog een schepje bij neem. Vroeger was het rap rap eten, zodat ik snel een sigaretje kon roken.
    Twee weken geleden moest ik langs bij de arbeidsgeneesheer en wat bleek mijn long inhoud is met 5% toegenomen, niet slecht vind ik voor een jaar.
    Ondanks dat ik nog heel dikwijls enorm veel zin heb in dat sigaretje, weet ik dat het één van de beste beslissing is die ik genomen heb in mijn leventje.

    Groetjes
    Petra
     
  14. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wat je ook vaak wel hoort is als mensen stoppen en weer eens voor 1x een sigaretje opsteken smaakt het niet meer omdat je het een tijd niet gedaan hebt.

    Dus stop een tijd en neem er 1 en je vraagt je af, heb ik dat nu lekker gevonden?
     
  15. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Nou idd Monika!!
    Dat had ik dus ook, laatst nog een sigaretje opgestoken. Ik heb hem halverwege weggegooid, BAH wat vies zeg!! Ben er blij om dat ik dat ook heb, scheelt n boel. En het is dan echt vies, gek he?!
     
  16. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Heb ik ook eens gedaan, kheb ze ook maar half opgerookt en weg gesmeten. Kvroeg mij terwijl af met wat ik bezig was, en ik probeer aan dat moment terug te denken als ik zin heb in een sigaretje
     
  17. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    jaja, die sigaretten, ik ben ook gestopt toen ik wist dat ik zwanger was heb ik de 1e 2 a 3 dagen nog een sigaretje gerookt maar daarna was t afgelopen...ik rookte minimaal een pakje per dag, en echt overal, in de auto,thuis op het werk noem t maar op, ik ben nu inmiddels 27 weken in verwachting en rook dus ongeveer een week of 20 niet meer..
    Had nooit gedacht dat ik t zou kunnen maar mij hield vooral het schuldgevoel mij tegen om te roken...wat als er wat mis is met de baby als gevolg van mijn sigaretje...en tja dat heeft geholpen!!!

    Ik heb helaas niet wat de andere dames zeggen, ik vind de rook van een ander heerlijk ruiken en ik heb stiekem wel eens een hijsje van een vriendin genomen (om t te proberen) maar mmmm....ik vind t heerlijk..
    ik zal zeer zeker niet meer beginnen zolang ik zwanger ben, en als de baby er is wordt er ook niet meer in huis gerookt, maar ik zal niet zeggen dat ik Nooit meer ga roken..zucht het blijft een strijd, net zoiets als afvallen hahaha ;) ook een eeuwig gevecht ;) !
     
  18. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi allemaal

    Ik vroeg me af hoe het met iedereen gaat die is gestopt met roken .
    of jullie het een beetje vol houden . en om jullie sterkte te wensen .

    groetjes yvonne
     
  19. Kris

    Kris Lid

    23 sep 2005
    47
    0
    0
    Ik durf het bijna niet te zeggen maar het lukt me nog niet , ik minderde dus enorm maar echt stoppen lukt me nog niet :oops:
     
  20. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Ik ben er nog steeds vanaf!! Heb het de laatste paar dagen wel een paar keer heel moeilijk gehad... maar het gaat goed!!

    Kom op, je kunt het echt! Ik had het ook nooit van mezelf verwacht, maar het gaat makkelijker dan ik van te voren ooit had kunnen dromen!

    Nogmaals veel succes! ;)

    Liefs,

    Satyra
     

Deel Deze Pagina