Samen stoppen??Voor de rokers..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mistral, 26 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Het is alweer een tijdje verder maar zijn julie van het roken af????? Of is het nog niet gelukt
     
  2. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Ik riep vroeger altijd dat ik zou stoppen voor de ware of als ik zwanger was. Gaat meestal gepaard. Maar goed.. Ik wilde niet stoppen omdat ik het niet kon, en kon niet stoppen omdat ik niet wilde.
    Ben half december cold turkey gestopt, na.. iets langer dan 5 jaar te hebben gerookt waarvan de laatste 3 jaar anderhalf pakje per dag. En het ging! Ik rook nu al 6 weken niet meer en ook geen behoefte aan.

    Ironisch: Ben (nog?) niet zwanger, en de 'ware' rookt nog stevig door :D

    Maar goed, het is imo een kwestie van de knop omzetten, en iedereen kan stoppen!
     
  3. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Al rokend heb ik de berichtjes doorgelezen :D Vrijdag a.s ga ik naar de gyn. Mocht er een wondertje hebben plaatsgevonden en ik blijk zwanger te zijn dan stop ik met je mee! Maar dan dus vanaf het weekend. Lijkt me een zeer goed plan om hier steun te zoeken. In ieder geval heel veel succes!!!

    Groet, Carlijn
     
  4. marie

    marie Lid

    13 jan 2006
    41
    0
    0
    Noord Holland
    Volgende week ga ik nog een test doen en dan weet ik echt zeker of ik zwanger ben. Ben al een heel stuk aan het minderen en omdat ik nog steeds geen echte zekerheid heb vind ik het nog een beetje moeilijk en is het ook een hoop spanning (slechte smoes maar toch is het zo)

    Maar ik doe zeker weten mee!! Ben nu al van een pakje p/dag naar +/- 5 sigaretten p/dag gegaan.

    Iedereen Succes!!!!
     
  5. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo ,

    Ik rook ook minimaal , 2 sig per dag. Was een verstokte roker van min. 30 sig per dag.

    Mis het wel, na het eten etc...maar de sig die ik opsteek geniet ik niet echt van, voelt niet goed dus paar hijsen en uitmaken. Maar kan het niet opbrengen in mijn hoofd om helemaal te stoppen.

    Laurier dropjes (natuurlijke bij reformhuis) met droogroken helpen voor mij. Gaat nergens over en doe het ook alleen in mijn huis maar zit dan met een dropje op mijn tong en sig tussen mijn vingers alsof ik rook. :rolleyes:

    Nu houd ik er snel over op want anders krijg ik weer zin in een sig.

    Heeel goed van iedereen die gewoon meteen is gestopt.

    gr. cassandra
     
  6. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    401
    83
    De eerste weken heb ik geminderd met roken maar uiteindelijk werkt dat dus niet.. Met kerst tegen mijn ouders verteld dat ik zwanger was en toen ook besloten dat ik het laatste pakje sigaretten aan het roken was dus vanaf 28-12 ben ik helemaal rookvrij terwijl lief gewoon doorpaft :(
    Merk wel dat ik er nu last van krijg, krijg bijvoorbeeld hoofdpijn van de rook dus lief is niet blij met me :) Maar zo kan hij vast wennen aan het helemaal niet meer binnen roken straks!
     
  7. lisacar

    lisacar Actief lid

    Toen ik wist dat ik zanger was, heb ik heel bewust de laatste sigaret opgestoken en ervan genoten. Wilde een soort van afscheid. ......

    Daarna niet meer gerookt en moet zeggen dat voor mij de zwangerschap de beste motivator is om te stoppen. Heb er in het begin een beetje moeite mee gehad, nu niet meer en vind de mogelijke schade die ik kan aanrichten veel erger.

    Soms droom ik er wel eens over dat ik stiekum rook. Ha ha, gek he? Toch nog steeds een beetje verslaafd.
     

Deel Deze Pagina