Samen testen of alleen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sweepy, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik ben dus niet de enige die het prettig vind om het alleen te testen en daarna te vertellen. Bijvoorbeeld heel vroeg testen en dan man wakker maken met goed nieuws. Of slecht nieuws.
    Maar ik ben er nog niet helemaal uit aangezien mijn man het graag samen wil doen, maar ik heb nog een week.

Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie het verteld hebben.

2. Pietje

Pietje Nieuw lid

23 okt 2008
    4
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik heb vorige week getest, was toen 3 dagen voor mijn NOD, kon niet meer wachten, want ik was ervan overtuigd dat ik zwanger was, ik voelde mij anders dan normaal een gevoel wat ik nooit eerder gehad heb. Dus ik kon niet langer wachten. Ik zat ook nog eens in het buitenland. En toen er op de test na 3 minuten een heeeeel licht streepje verscheen heb ik meteen mijn man gebeld met de meededeling: "Je wordt misschien vader" vond dat heel bijzonder om het zo te vertellen. Hij wist niet wat hij hoorde!
    Eerst wilde ik nog wachten tot we weer samen waren, maar ik ben heel blij dat ik het zo gedaan heb. Dat is toch het voorrecht van vrouw zijn vind ik, je hoort het gewoon als eerste te weten, het groeit tenslotte in je eigen lichaam.
    Maar goed, inmiddels heb ik andere tests gedaan die steeds duidelijker en donkerder worden!

Heel bijzonder allemaal

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Alleen testen om vervolgens héél hard naar beneden te rennen om de test aan mn vriendje te laten zien :)

4. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Samen testen! Je ben het tenslotte ook samen aan het 'maken', al maak ik het af (als het ons gegund is). Gelukkig wil mijn mannie ook dat ik test wanneer hij in de buurt is. Vorige cyclus heb ik in het weekend getest toen dacht ik echt dat het raak was maar helaas dus niet. Als ik volgende week overtijd blijk te zijn ga ik gewoon een keer extra vroeg mijn bedje uit om te testen zodat mannie erbij kan zijn...

5. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    hihi ik mag het ook niet alleen doen... vrienden van ons zaten te vertellen dat ze haar man belde op de voetbal om te vertellen dat ze zwanger was..waarop mijn man antwoorde... nou dat gaat bij ons dus echt nooit gebeuren.. ik wil er altijd bij zijn.... nou weten we dan ook weer ;)

dus wij doen het saampjes hihihi

6. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ik mag morgen pas testen, maar heb het stiekum maandag al gedaan...(kruidvat testen 2 voor 5 euri:)) Dat was natuurlijk eigenlijk veel te vroeg, weet ook niet waarom ik toen al heb getest...waarschijnlijk toch de hoop een licht streepje te zien. Heb mijn vriend dit niet verteld. Nu wacht ik tot na het weekend (als mijn ongi niet al eerder komt) en dan test ik nog een keer..ik doe het ook liever alleen. Maar ik denk dat als ie posi is, dat ik dan nog een test haal en het dan samen met mijn vriend doe....of ik vertel het dan...ben er nog niet over uit...

sterkte met testen allemaal, dat er maar veel positief mogen zijn

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Toen ik vorige maand overtijd was (tenminste dat dacht ik, maar mijn cyclus kwam gewoon erg laat) toen hebben we samen getest......Vind het belangrijk dat mijn lief er ook bij betrokken is.....Vonden het allebei super spannend, konden de tijd niet afwachten (5 minuten is ook erg lang = kruidvat test)........Maar helaas........was ook te mooi om waar te zijn.....lHebben er toen over gepraat....Vond het erg fijn dat hij erbij was

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou het nooit alleen hebben gedaan. Mijn vriend is zo betrokken geweest, ik zou het raar vinden als hij er voor dat (belangrijke) stukje er niet bij zou zijn geweest. Allebei de keren.

9. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik test liever alleen... Plassen, even wat anders doen en dan kijken. Met mijn man erbij zouden we elkaar 5 minuten lang op zitten naaien...
    Mijn man vindt het ook leuker om verrast te worden, dus de volgende keer dat ik mag testen doe ik het lekker alleen en als het raak is, krijgt hij 's avonds een cadeautje... :D Ik hoop dat dat snel gebeurt!

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Samen :D alleen is mijn vriend niet zo nieuwschierig en veeeel geduldiger ;)

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb twee testen gedaan en ze na der hand pas laten zien.
    Sterker nog die van mij lag bij de laatste test nog in bed en toen ik er uit ging riep hij dat ik niet moest vergeten te testen.
    Hij had zijn ogen nog niet eens open toen ik met de positieve test aan kwam.
    Denk dat ik het de volgende keer ook maar zo doe, wel zo rustig hahaha

12. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik ben inderdaad ook bang als ik samen test dat die 5 minuten heel lang gaan duren. Ik denk dat als ik alleen ben het minder lijkt.
    Ik ga het denk ik gewoon nog eens met hem bespreken, vragen hoe hij er nu over denkt.

13. Passoatje

Passoatje Actief lid

20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ik zou het alleen doen..en als dan de test positief is dan kan je er een kadoopapiertje rond doen :) en dan aan hem geven.. mooi kadootje toch?

grts sara

14. Sproet

Sproet Lid

16 okt 2008
    66
    0
    0
    NH
    De eerste keer zouden we samen testen. Maar ik was een dag vrij en kon me niet meer inhouden (was toen drie dagen over tijd) en jawel...
    toen voelde ik me natuurlijk wel even bezwaard, maarja.. zulk nieuws overtreft alles :)

De tweede keer waren we de ochtend dat 'we' zouden testen vrij.
    Dus ik plassen, druppelen en toen weer naar de slaapkamer.
    Maar de streep kwam zo snel dat ik hem eigenlijk al had gezien.
    Dus na twee minuten de test gaan halen en trots laten zien en zo het moment toch samen beleefd.

Moet wel zeggen dat na twee miskramen de vreugde van een positieve test anders wordt. Er kan daarna nog zoveel mis gaan....
    De volgende keer zal ik waarschijnlijk dus alleen testen.

Deel Deze Pagina