haha, prima hoor dat je een andere mening hebt Mijn andere borst lekt een klein beetje, maar is prima op te vangen met zoogcompressen. Als ik hem aan heb gelegd zie je verder echt helemaal niks. Mijn shirt hangt dan gewoon tegen zijn gezichtje aan, dus je ziet geen borst. Wel even met het moment van aanleggen natuurlijk. Ik gebruik ook nog een tepelhoedje, dus die moet ik er ook nog eerst even op plaatsen. Maar oefening baart kunst
Echt waar? Heb ik echt nog nooit gehoord, vraag me af of dat per streek/plaats verschilt. Of misschien sluit ik me er gewoon voor af. Hoe kan het nu asociaal zijn om je kind te voeden? Die mensen sporen in mijn ogen echt niet...
En laten we eerlijk zijn; 't is (meestal) nog een mooiere verpakking ook. Ik vind dit een goede, ga ik onthouden voor de volgende ronde. Hoewel ik nooit uitgesproken negatieve reacties heb gehad hoor. Alleen één keer een vrouw die me de hele tijd echt irritant strak bleef aankijken. Ik ging haast denken dat ik toch niet zo discreet was als ik dacht. Gelukkig was ik daar met mijn man en mijn ouders, die mij echt verzekerden dat er gewoon helemaal NIKS te zien was. Overigens voelde ik me er ook niet altijd gemakkelijk bij hoor. En ik voedde alleen als ik me een beetje in een hoekje kon terugtrekken. Tijdens het drinken is er niks te zien, maar met het aanleggen of loslaten kun je natuurlijk niet altijd voorkomen dat er een glimp van een borst of tepel te zien is. Dan ging ik wel liever zo zitten dat mensen die het echt niet willen zien, dat kunnen vermijden. Maar ik werd er wel steeds laconieker in: dit is (het enige) wat mijn kind eet. Ik ben hier nu en hij heeft nu honger.
in de loop der tijd als jezelf en je kindje een goed ritme hebben goed vonden en goed op elkaar zijn ingespeeld gaat het steeds beter!
Bij mij werkte de deurbel-methode prima tegen lekken. Ik ging ook op het koffiebankje bij AH zitten. Maar niets is verplicht he! Als je je er niet gemakkelijk bij voelt en je kunt het zonder krijsend kind plannen om thuis te voeden, prima toch?
Ik heb er op zich niet zoveel tegen om in het openbaar te voeden, voel dan ook wel een soort van trots dat ik borstvoeding geef. Maar het grootste probleem de laatste tijd: hij is zo snel afgeleid! Hij neemt de tijd niet om te wachten tot de tsr komt (en zo lang duurt dat niet eens), hij wil alles zien. En in de tussentijd heeft 'ie dan al 10 keer gehapt en losgelaten en zit ik dus elke keer met een blote tepel (wat ik niet zo prettig vind) en zijn zowel hij als ik gefrustreerd, dat helpt natuurlijk ook niet echt mee.
haha wat leuk! nu met de 2e heb ik overal ongegeneerd gevoed...heerlijk..z super trots op het hele bv geven enz... En ook bijv soms met die oudste die even in de wagen bleef zitten met een koekje... Zat ik daar moeder met 2 kids, voelde me apetrots hahaha echt overdreven mss Sowies zie ik vrouwen/meiden van mijn leeftijd weinig buiten voeden...
Toevallig zaten mijn vriendin en ik vorige week samen in de IKEA te voeden. Ik met mijn dochter van 11 maanden en zij met haar dochter van 3 maanden. Komt er een oude mevrouw, tiptop aangekleed, op ons af, "het is de beste voeding en je hebt het altijd bij je!" Dat vond ik heel lief. Daarna haar man (even oud), "mogen we hier komen zitten of storen we jullie"? Nee natuurlijk niet. Daarna nog trotse blikken en glimlachen, ik vond het wel heel lief. Verder heb ik nooit iets gemerkt van rare blikken of vreemde reacties, en eerlijk gezegd kunnen die mensen mijn rug op.
Afgelopen vrijdag was ik met mijn meiden in Ballorig. Daar zie ik een moeder haar baby bv geven. Dan voel IK me trots op HAAR. Heel raar, want zelf vond ik het altijd ongemakkelijk.
hier ook voeden in het openbaar. oke geef toe is niet altijd even discreet ivm het feit dat asl de 2 heren tegelijk komen dat niet altijd even makkelijk gaat. En ja ook dan uiteenlopende reacties. van wat gaaf tot afkeurende blikken (die laaste trek ik me eigen dan dus ook geen fluit van aan.) Of opmerkingen van zijn ze daar niet een beetje oud voor.De jongens zijn nu bijna 5 maanden oud .
Bij Simone was ik wat terughoudend, nam soms zelfs een flesje mee dat ik liet opwarmen. Nu boeit het me echt niet, ik floep die tiet er overal wel uit
Ik ben een beetje bang voor de reacties van andere mensen op het voeden in het openbaar. Ik heb het tot nu toe kunnen voorkomen maar aanstaande maandag heb ik een high tea dus dan kom ik er niet onderuit. Ik ga het dan wel gewoon doen want het moet gewoon kunnen vind ik! Het lastigste vind ik nog een goede houding vinden, thuis voed ik altijd in de rugbyhouding, ik heb nogal heel grote borsten en de Madonnahouding of doorgeschoven bakerhouding lukken niet echt bij mij, ik kom altijd een hand tekort lijkt het...
Moet nog wel zeggen dat ik pas relaxed openbaar ging voeden toen ik en mijn zoontje het goed onder de knie hadden. Dat was ongeveer na 3 maanden. Pottenkijkers bij het geklooi had ik geen zin in Werd ik nogal onzeker van.
Ik heb nooit problemen gehad met openbaar voeden. Ik vind het mooi en natuurlijk.. Alleen toen me mannetje 8 maanden was werdt ik vriendelijk verzocht om ergens anders te gaan voeden... Dat was in de dierentuin...
Dat mijn zoontje ook moest eten. Ze vond het niet kunnen omdat het in zo'n restaurantje was...en mensen zaten te eten.
Nee anders had ik een boos ventje gehad.. Dus ik sloeg de jas van me vriend over me heen. Toen zei ze er niks meer van... Ik voelde me alsof ik me zoontje moest verstoppen terwijl het de normaalste zaak is.... Alsof ik iets deed wat verkeerd is ofzo..
Wat schandalig, in een dierentuin nog wel! Hier vanaf prille begin in openbaar gevoed en alleen leuke reacties gekregen. Moet wel zeggen dat naar mate hij ouder wordt ik er juist meer moeite mee heb juist omdat je zoveel hoort dat mensen vinden dat je na 6 maanden toch wel echt gestopt moet zijn, laat staan met 8,5mnd..