scheurtje in de bank

Discussie in 'De lounge' gestart door Coco, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben een kunstleren bank waar sinds kort een heel klein gaatje / scheurtje in zit. Waarschijnlijk veroorzaakt door één van de honden.

Is er iets op de markt waarmee wij dit zelf kunnen repareren? Het is echt maar een heel klein scheurtje, van net een paar mm, maar ben bang dat, als we er niet snel iets aan doen, het snel erger wordt.

Het hoeft niet per se super mooi te worden, je mag best zien dat er "geplakt" is. Als het maar weer stevig genoeg is om nog even mee te gaan, want wil echt nog geen nieuwe bank kopen.

En als ik het vakkundig laat maken door iemand? Iemand enig idee wat dat ongeveer gaat kosten? Het is een zwarte kunstleren bank.

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    nou ja haha,ik heb echt precies hetzelde!!;)
    Lees ff mee!

3. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Wij hadden ook een héél klein scheurte in de bank, ook kunstleer. Werd ook geplakt... Helaas! Het ziet er niet uit. Het plakken heeft niks geholpen en het kunstleer komt met vellen tegelijk los. En wij willen ook nog geen nieuwe bank. Er ligt nu een plaid over :(

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Dottie: Door wie en met wat heb je het laten plakken dan? Moed zakt me in de schoenen....

Misschien iemand anders met een meer opbeurend verhaal?

5. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    gewoon zelf gedaan. Mijn man gaf ook eerst de hond de schuld, maar bij ons was het slijtage. Bank was 5 jaar oud toen het begon. En enkel op de plaatsen waar we altijd zitten.

succes ermee!

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Dottie: Hoe hebben jullie het gerepareerd dan?

Wij hebben contact opgenomen met een bedrijf dat het scheuirtje zou kunnen maken, die rekenen gewoon €300 !! Dat gaan we dus niet doen he...

Waar kan ik een reparartiesetje halen om het zelf te maken? En wat kost dat?

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wat je zou kunnen doen is hem aan de onderkant plakken. Met bijvoorbeeld dat grijze tape. Een stuk tape aan een kant onder de scheur plakken (met de plakkant naar boven dus en dan de andere kant van de scheur er netjes tegen aan leggen.

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    #8 Coco, 2 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
    Ja, dat is op zich wel een idee, maar daar is de opening nog niet groot genoeg voor.

Ik zat meer te denken aan een reparatieset á la fietsband / opblaasboot plakken.... bestaat er zoiets dat iemand weet?

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Misschien zou je er een lapje van de stoffenzaak op kunnen plakken? Daar is vast wel speciale lijm voor te krijgen. En anders een lijm uit de doe-het-zelf-winkel.

Deel Deze Pagina