Melatonine voor jetlag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nelizz, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn man en ik gaan donderdag voor 3 weken op vakantie en we moeten 12 uur vliegen.
    Omdat we jetlag zoveel mogelijk tegen willen gaan, hebben we melatonine gekocht. Nu las ik op de verpakking dat het afgeraden word aan zwangeren en mensen die zwanger willen worden.

Nu ben ik nog niet echt aan het klussen maar toch ook weer wel..
    de laatste paar keer zijn we gewoon zonder condoom gaan vrijen met de houding van: we zien wel..

De kans op een eisprong is volgens mij pas vanaf volgende week(is mn 2e cyclus dus kan alle kanten op..) dus die paar keer deze week zullen hoogstwaarschijnlijk niets opleveren.
    Tijdens de vakantie zal er sowieso niet veel 'gebeuren', aangezien we met een groepsreis gaan.

Dus... de kans is klein tijdens deze cyclus zwanger te worden maar volgende cyclus willen we er wel echt helemaal voor gaan... wat vinden jullie? Moet ik die melatonine(0,1mg) maar gewoon nemen of kan ik het beter laten liggen? en hoe met de terugreis? dan zit ik in mijn volgende cyclus!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou dit ff met je huisarts/apotheek gaan overleggen.

3. sheila1986

sheila1986 Actief lid

7 aug 2008
    196
    0
    0
    Ik ben vorig jaar nar mexico geweest.. en dat was ook 11 uur vliegen maar heb hier nix voor genomen ofzo en vond het toch gewoon goed te doen.. 1 dagje wat meer moe geweest maar ik zat redelijk snel weer in een goed ritme..
    ik zou er voor kiezen om het niet te doen..

succes groetjes

4. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Melatonine remt je vruchtbaarheid. Als je er pas volgende cyclus voor gaat, kan het geen kwaad als je er nu eentje neemt, anders zou ik het niet doen.

5. afteranne

afteranne Actief lid

21 jan 2009
    142
    0
    0
    naar thailand moesten wij bijna 11 uur vliegen. Ik heb geen melatonine genomen... eerste dag een beetje brak maar dat was ook door de warmte. Als ik jouw was zou ik het niet nemen, als je wel wilt even met de apotheek overleggen!

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Als er al een kans is dat je misschien zwanger bent dan moet je het niet doen.

Als je er verder op let dat je deze maand niet zwanger wordt en dus veilig klust dan kan je het wel nemen.

7. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik denk dat ik het niet ga nemen, want ik wil niet dat het mijn cyclus nog meer in de war gooit, aangezien het je eisprong kan uitstellen en dan heb ik weer geen goed beeld van mijn cyclus.
    Vandaag kan ik de huisarts bellen en dan kijken we weer verder.
    Ik kan als alternatief valeriaan nemen, al werkt dat iets anders.
    als jullie er niet veel last van hadden, dan zal het idd wel meevallen.
    ik ben nog jong en fit :p
    en momenteel sta ik voor het tijdsverschil al vroeg op, hopelijk helpt dat ook een beetje!

8. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Je hebt van Zonnatura Goede Nachtrust thee. Mijn man neemt dit en het helpt. Misschien is dat een idee? Daar zit volgens mij ook Valeriaan (rustgevend) en Hop (slaapopwekkend).
    Fijne vakantie!

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Als je naar het westen reist, heb je die pillen echt niet nodig! Dan kan je meteen naar bed als je aankomt. Als je naar het oosten reist, doe dan gewoon de eerste dagen rustig aan. Ik zou hier dus echt geen pillen voor slikken.

Deel Deze Pagina