Kinderkamer 5 jarige?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Baileyy, 10 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Zoon heeft eindelijk een hoogslaper wat hij al zo graag en lang wil. Dolgelukkig :) Maar nu moet de rest van de kamer worden aangekleed...
    Hebben jullie de kinderkamer van een 5/6 jarige in een thema of kleurstelling?

En wat staat er op jullie kamertjes? Bij ons is de muur nu blauwgroen. Dat vindt hij mooi. Maar.. nu had hij vandeweek bij een vriendje een junglekamer gezien. Ik ben me suf aan het zoeken maar veel verder dan fotobehang of een cirkel van behang met jungledieren kom ik niet. Dat betekent ook de muur overnieuw schilderen in bijpassende kleur.. haha

Maar nu is mijn vraag is zo'n thema nog wel leuk over een jaar of 2?

En wat staat er bij jullie op de kamer? Hij heeft een boekenkast met boekjes en autootjes. Een nieuw bureautje om aan te tekenen en lego ofzo..
    Ik zoek dus ook vooral tips om het leuk aan te kleden..
    Op pinterest zie ik vooral meer baby en peuterkamertjes..

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Hier hebben ze nooit een ‘thema-kamer’ gehad met bv foto-behang etc - ik was toch te bang dat ze er na een korte tijd al op uit gekeken zouden zijn. Hier zijn de kamers zelf heel basic, maar maken we het met de aankleding gezellig. Dus bv beddengoed dat ze leuk vinden, een leuke poster, een plek om zelf posters en kaartjes etc op te hangen, plek om lievelingsknuffels uit te stallen of bv leuke lego-bouwwerken, of mooie geknutselde kunstwerken etc. Alles is dus heel flexibel, en zelf wisselen ze ook echt af - dan gaan de oude posters ed weer weg en komt er iets nieuws.

Baileyy vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.948
    14.996
    113
    Wasmand / rond slingerend speelgoed centrale bak in een beetje stoer design.

Kleed is mn dochter ontgroeid.

Bij een knul zou ik op pinterest kijken voor ideeën om zn autootjes te ordenen aan de wand. Zag zo'n band en daar dan plankjes in gemaakt bijv.

Nu zijn t autootjes, over 2 jaar weer wat anders. Posters met de schrijfletters (Xenos heeft de huidige schrijfletters op de poster staan).

Je kan ook behangstickers overwegen, hier kon ik ze zonder schade er zo vanaf halen.

Qua aankleding hebben wij ook niet heel veel nog. Ze heeft dr bed, kledingkast, boekenkast en zo'n ikea kast waar je die trofast (?) bakken in kan doen.

Lego boeit dr nog niet echt anders had ik een grote lego area gebouwd. (Ala idee treinbaan tafel)

Inmiddels heeft ze wel een radio op dr kamer (dan hoef ik K3 niet al te veel aan te horen). Maar overwegend is ze beneden en niet in dr kamer aan t spelen.

Baileyy vindt dit leuk.
  4. 1548

1548 Niet meer actief

Mijn 5 jarige heeft een militaire kamer, hij is er blij mee.

Hij mag een nieuw thema/ kamer kiezen als hij 8 jaar is.

Maar in jungle thema kun je op pinterest genoeg vinden denk ik?

Baileyy vindt dit leuk.
  5. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Baileyy vindt dit leuk.
  6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Hiero ook geen themakamers. Ze mogen zelf de kleuren uitkiezen voor op de muur, beide een groot prikbord waar ze van alles op kunnen hangen. De oudste heeft een bureau op zijn kamer en de jongste op een boekenkast na, vooral veel ruimte om lekker op de grond te spelen (doet hij graag).

Baileyy vindt dit leuk.
  7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Met 5 kreeg mijn zoon een nieuwe kamer.
    2 muren jungle behang van de Kwantum, andere 2 muren in een kleur groen die in het behang zit.
    Verder staat er een houten kledingkast die ik meegeverfd heb met de groene muurverf, zodat hij wat minder opvalt. Daarnaast een houten bed met precies de kleur groene dekbedovertrek, een grote zitzak en een groene olifant knuffel.
    Ze kregen hier toen allemaal voor het eerst een echt nieuwe kamer i.v.m. een grote verbouwing dus ze mochten kiezen wat ze wilden.
    Als hij het echt niet mooi meer vindt heb ik in een halve dag de muren opnieuw behangen, en geverfd, en de kast verf ik dan ook weer mee. Dan heeft hij in een dagje een andere kamer. Maar ik heb wel gezegd dat ik dat pas zal doen als de rest van het huis af is, en dat is nu nog niet zo :D

Baileyy vindt dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Geen thema kamer. Met andere aankleding zo weer een andere sfeer.

Hij heeft een kura bed en daar passen twee kallax kasten onder. Bureau kledingkast en een boekenkast.

Hij wil graag lijsten op zijn kamer om iets leuks in te stoppen. Die kun je dan elke keer veranderen in zijn favoriete held of figuur.

Ikea heeft ze zonder glas.

9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben dit behang ook, en echt super blij mee! 1 muur hebben wij ermee behangen en de rest van de kamer heb ik beige/zandkleur geverfd. Afgewerkt met houten en rotan accessoires. Leuk vloerkleed op de grond.

Verder dus gewoon basic. Maar ik hou ervan, beetje rustige kinderkamers. Met het speelgoed er soms bij zijn de kamers al druk zat :p

Mimus vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van net 7 heeft gordijnen van de Leen Bakker, deze:
    IMG_20221111_091516.jpg
    Het zijn echt mooie gordijnen die niet kinderachtig zijn. Ze kunnen zelfs voor tieners. De muren hebben we in bijpassende tinten grijs/groen geschilderd.

Deze gordijnen zijn niet meer te koop bij de Leen Bakker. Ze hebben nu weer andere erg mooie vind ik. Met tijgers erop.
    Die laat ik maar niet thuis zien, want die wil mijn zoon van 11 dan direct hebben. Hij is namelijk gek op tijgers.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De jongste had toen posterbehang met haar favoriete dieren en op een andere muur een kleur, de rest van de muren wit en twee Canvassen met dezelfde dieren.

Qua meubels: bed, kledingkast, bureau, een boekenkast en een ladekast.

Als je op ‘kinderkamer’ zoekt op Pinterest vind ik dat je ook best veel kamers die geschikt zijn voor 5-jarigen vindt.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    En als de kamer hier net veranderd is en ze willen kort daarna weer wat anders, dan hebben ze toch echt pech. ;)

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier heel simpel. Halfhoogslaper, kledingkast en vierkant kastje met 4 vakken. Ze slaapt alleen maar daar en speelt er eigenlijk ook zelden. Ze heeft zelf de kleur op muur gekozen, paars. Muur met raam ook paars. Rest wit. Onder de hoogslaper hangen lampjes, soms maakt ze daar een hut met een vriendinnetje. Eigenlijk best saai, maar prima voor een slaapkamer.

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ja leuk zijn die stickers. Vraag me af of dat er mooi op komt inderdaad. Ik ga zoiets eens zoeken.

15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Ik zou de kamer neutraal houden. Je kunt veel met verf, posters en accessoires. Niet heel kostbaar en makkelijk te vervangen.

Daarbij heb ik wel eens gelezen dat een rustige kamer beter is voor de nachtrust en concentratie dan een drukke of volle kamer. Rustig hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het saai of ongezellig is.

Zelf denk ik dat de meeste thema's snel kinderachtig worden. Of kind andere interesses krijgt.

16. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Hier lang een wilde dierenkamer gehad, sinds zijn 5e een ruimtekamer. Muren gewoon wit, hangen vol met posters van zonnestelsels, stickers op schuine dak en deur. Grote wereldkaart met vlaggen van alle landen. Aan het plafond een planetarium van een ruime meter doorsnede.
    Qua inrichting: alles in blank hout of wit, een laag bed, kledingkast, lage boekenkast, boekenrek achter zijn bed, bureau met lades, deurtje, magneetbord en plankjes erboven. Onder het schuine dak een hut mbv oude matras, schermt hij af met dekens en knijpers aan een touw wat aan de balk hangt. Daar liggen ook al zijn knuffels en build a bearspeelgoed mooi uit het zicht. Ook leuk: moppe ladenkastjes in verschillende hoeken op en naast elkaar voor allerlei kleine schatten.

In zijn wildedierenkamer had ik aan de muur allemaal gave dierenmaskers uit de dierentuin opgehangen. Had de moppe laadjes in dierenpatronen geschilderd, dat moet nog steeds veranderd worden:rolleyes:
    En een leuk dekbedovertrek met wat kussens en een extra fleecedeken doet ook al veel en wordt veel gebruikt altijd.

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Bij mijn jongste heb ik een sticker op het raam zitten, net zo'n soort als in de onderste link.
    Wie weet krijg ik er spijt van als hij hem er ooit af wil hebben, maar dat zien we dan wel.:D
    Ik heb hem een paar jaar geleden op Ali gekocht.

Baileyy vindt dit leuk.
  18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Hier alleen meiden, maar destijds bewust gekozen voor behang zonder printjes. Dus wel roze, maar geen prinsessen ;)
    En daar ben ik achteraf heel blij mee!
    Dochter wou graag andere kamer, nieuw behang, andere kleur etc. Maar door omstandigheden heeft dat 2 jaar in de wacht gestaan ... (Andere klussen in en om huis hadden meer prioriteit)
    Ze vond het roze niet zo mooi meer, maar omdat er geen sprookjesfiguren of iets dergelijks op stonden was het in elk geval niet kinderachtig.

Deel Deze Pagina