Honger maar heel snel vol

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door damen, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
    Zodra ik honger begin te krijgen wordt ik lichtelijk misselijk. Niet erg maar wel echt zo van ik moet gaan eten!

Sta ik dan lekker te koken, grote maaltijd want ik heb honger.... Have maaltijd open boem, katsvol! Zo vol dat er echt geen hap meer bij komt.
    Ben nu een kilo afgevallen ipv iets aangekomen. Ben benieuwd of meerdere dit herkennen.

2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Heel herkenbaar! In mijn gedachten kan ik ook veel meer op. Ik eet steeds een beetje en voor de momenten dat ik misschien honger krijg (en dus misselijk wordt) heb ik altijd een koekje in mn tas zitten.

3. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zeker herkenbaar. Toen ik zover als jij was kon ik overdag continu eten, steeds kleine beetjes, zodat je dat weeïge gevoel voor bent. Maar als ik 's avonds m'n avondeten voor me zag staan was ik het al zat voor dat ik überhaupt een hap had genomen.. Super snel vol gevoel, en dan at ik ook de rest van de dag niet meer.

Het wordt beter, nog even geduld!

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Jep. Giga honger, maar een boterhm was al een flinke opgave. Ben toen elk uur iets gaan eten. Schaaltje komkommer, boterhammetje, nootjes. Avondmaal klein lapje vlees, schep aardappels en schep groente.

5. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor! Dat was echt de eerste maanden. Later kreeg ik ontzettend last van maagzuur en kon ik nog heel weinig eten.

Was dan ook nauwelijks aangekomen in de zwangerschap, ook wel weer voordelig. Mijn baby was overigens een 9 ponder, dus die had genoeg :D

6. damen

damen Actief lid

3 mrt 2015
    233
    9
    18
    NULL
    NULL
    Kijk, heel herkenbaar dus! Stelt me gerust. Het is niet zo dat ik misselijk ben. Gaat eigenlijk hartstikke goed maar veel eten blijft een opgave!

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Herkenbaar. Nu 22 weken en heb het nog steeds.

8. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik heb juist totaal geen honger maar merk idd wel dat m'n misselijkheid zakt als ik wat eet.
    Volgens mij doe je het goed ;) Ik heb gelezen dat je voor de misselijkheid het beste kunt zorgen dat je maag niet te leeg en niet te vol is. Dus regelmatig n klein beetje eten is denk ik ok!

9. Stephx

Stephx Lid

19 mei 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt herkenbaar! Nu 34 weken, maar heb een maag van een doperwt.. Maar zo'n honger! En dan wel eten, voel ik me niet lekker en dan niet eten voel ik me niet lekker.. De balans blijft weg.. Enige wat ook helpt toch wat kleine beetjes eten waardoor de maag toch niet helemaal leeg is, maar ook niet teveel en uitproberen wat beter gaat..
    Ik zit ook echt op medische voeding als aanvulling, ben nog geen 3 kilo aangekomen hele zwangerschap..
    Eiwitten en vezelrijke kleine dingen gaan bij mij het best..

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier hetzelfde..
    eccht zin en honger aan eten en na een paar happen hoef ik niet meer.
    heb al heel wat brood en avondeten weg moeten gooien omdat ik het niet naar binnen krijg..
    zo af en toe gaat het een paar dagen goed en kan ik normaal eten en dan zo weer een week ofzo dat ik gewoon zit te worstelen om maar een paar hapjes naar binnen te werken

11. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Heel herkenbaar,

Van sochtends tot smiddags elke 1 a 2 uur neem ik iets kleins, boterham of koekje of fruit. Savonds heb ik honger als een paard.

Van de week lekker klein frietje met combi gehaald. 10 steeltjes en net niet de hele combi op, en zo VOL. Vreselijk. Ik moet elke avond wel eten aan mijn hondjes geven... die dat uiteraard helemaaal niet erg vinden haha :p

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja, herkenbaar. Ik eet mijn avondmaaltijd nu in 3 etappes. Ik eet tot ik vol zit. Dan ga ik rustig op de bank zitten, lees wat of speel een spelletje op mijn telefoon, tot er weer een paar happen bij passen. En daarna nog eens hetzelfde tot de laatste happen er ook bij passen. Ik doe 3 keer zo lang over mijn avondeten maar het werkt wel zo.

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Erg herkenbaar! Zoals hiervoor al is gezegd, werkt vaker kleine porties eten goed.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja heel herkenbaar, ik was misselijk met een lege maag maar kon niets verdragen dus dronk en at heel de dag door kleine beetjes, een paar hapjes appel als avondeten, een schaaltje pudding tussendoor, drink ontbijt midden in de nacht want anders te lang nuchter dus misselijk.... Gaat vanzelf over, steeds kleine beetjes is beter vol te houden.

15. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik had het ook in het begin. Tot 18 weken weken was ik maar 1 kilo bijgekomen. Eten sprak me niet aan, zeker snoep en zoete dingen niet. Enkel fruitsap en yoghurt! Maar iets eten tegen de misselijkheid is zeker aan te raden!

Vanaf 18 weken kwam de zin in eten terug. Nog steeds kleine porties in vergelijking met wat ik vroeger at! Ik denk dat dit komt doordat de baby mijn maag en darmen wat bijeendrukt. Er gaat gewoon niet meer in.

16. kingkong

kingkong Lid

5 mrt 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! Ben nu 10 weken zwanger en roep ook 10x per dag "Ik heb trek in../../.." en dan som ik alles op wat ik zou lusten. Maar als het voor m'n neus staat en ik neem een paar happen :( .. Ik heb dit al zo'n beetje vanaf het begin..

Deel Deze Pagina