Mega koortslip, mag compeed??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onzewonders, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Een bekende zwangerschapsklacht is bij mij een koortslip. Ook deze keer heb ik er meteen weer een te pakken.

Nu heeft mijn man voor mij compeed meegenomen. Op de bijsluiter en online vind ik er niets over terug of het gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap.

Weet iemand van jullie of dit mag?

2. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    ik heb laatst ook een koortslip gebruikt. De HA verwees mij naar de apotheker, aangezien je als zwangere niet alles mag hebben... Kruidvat/ compeed pleisters.

Apotheker zij dat ik deze nu even beter niet kan gebruiken, omdat er bepaalde 'hormonen' inzitten. (ja zelf zitten we ook vol met hormonen)
    Zij gaf een middel door 'sorefix' die je wel mag gebruiken. En ik moet zeggen, het blaasje bleef klein en was ook zo weg!
    SoreFix » SoreFix behandelt en voorkomt een koortslip

ik zou even je apotheker bellen wat zij adviseren.

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Mag gewoon hoor. Zit amper wat in. De Vk raadde het mij aan om te gebruiken

4. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Ik zat er twee weken geleden ook mee, alles uitgeplozen en de VK gebeld en het mag gewoon. Alleen Zovirax mag je niet gebruiken. Maar compeed kan prima!

5. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb er twee dagen zinkzalf opgesmeerd en daardoor is het heel klein gebleven, snel ingedroogd en paar dagen later was het weg. Zomaar een tip, mocht je toch geen andere middelen willen gebruiken.

6. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Juist compeed erop doen. Ook als de kleine geboren is, dat zorgt voor vermindering van besmettingsgevaar.

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ok, dank voor jullie reacties!

Ik ben nu op mijn werk en daar staat het wel wat charmanter zo'n plakkertje. Fijn dat het mag!

Als ik thuis ben doe ik er meteen zinkzalf op! Wat een top tip! Dank je!

Deel Deze Pagina