Kregen jullie direct te horen wat de zaadkwaliteit-kwantiteit was van de inseminatie? Dat wachten is inderdaad erg spannend he, ik vind dit misschien nog wel het vervelendste van alles... ieder blupje in je buik daar let je op en bij alles wat je doet vraag je je af of het wel of niet goed is... Wanneer is jouw NOD?
Ja, lastig.. Ik heb bijvoorbeeld een bepaald merk ovulatietesten die bij mij niet positief worden (sensitest), terwijl ik met een ander merk wél positief test. Of ik heb ineens weer een vals positieve ovulatietest.. Ik zou het dus ook heel erg moeilijk vinden om op ovulatietesten te vertrouwen! Hier ook een control-freak! Daarom vind ik het zo vreselijk frustrerend dat ik niets te zeggen heb over m'n eigen lichaam. Ik moet de echo's afwachten om te zien of er uberhaupt iets gebeurt daar binnen.. En dan denk ik vanalles te voelen, worden m'n ovulatietesten donkerder, en dan blijkt op de echo dat er nog helemaal niets aan het groeien is.. Verschrikkelijk!
@Cinu: zaad was prima zeiden ze alleen. Het ligt ook niet aan mijn man, maar aan mij. Woensdag is mijn NOD. Spannende dagen hoor!
Spannend allemaal voor iedereen. Wij horen altijd gelijk voor ze het inbrengen wat het resultaat van de zaadcellen is. Mijn had tot grote verbazing deze maand 19 miljoen terwijl het bij ons echt aan hem ligt. Ik dacht ook dat ik te laat was. Op woensdag had ik een echo, ei 17mm, donderdag eind van de dag positieve lh test, maar kon pas 's ochtends bellen voor de volgende dag dus voor zaterdag. Ik dacht echt dat we te laat waren, maar kennelijk niet. Ik kan het nog steeds niet geloven maar ik had vanmorgen een streepje op mijn test. Omdat ik eerst nog een test moest halen (ik had echt verwacht dat het niet nodig zou zijn dus ook niets in huis) heb ik het niet met ochtendurine gedaan. Morgenvroeg doe ik er dus nog eentje kijken of ik dan een knaller heb. Ik blijf hier ook gewoon lekker meekletsen, ik gun het jullie allemaal zoveel, en de duimen draaien. Ik hoop zo dat het een plakbeebje is en dat alles goed gaat. Ik kan nu al niet wachten tot de echo en het gesprek, ik wil wel weten hoeveel extra gevaar ik heb op vroeggeboorte vanwege het feit dat ze 2x een stukje van mijn baarmoederhals hebben verwijderd vanwege het voorstadium van baarmoederhalskanker. Ik durf er nog neit van te genieten, maar doe wel lekker rustig aan. Ik ben benieuwd hoe mijn meiden gaan reageren want die willen zo graag een baby erbij. Ik ga echt heel hard voor jullie duimen dat jullie binnenkort ook een positieve test hebben. XXXX
Wauw Daisy, dat is goed nieuws! Gefeliciteerd!!! Hier heb ik minder goed nieuws... ik ben ongesteld geworden vanmiddag. Ik heb me meteen weer aangemeld en hoop morgen te horen wanneer ik weer mag komen. Ik had het ook eigenlijk wel verwacht, hoor. De voortekenen waren er... Maar je hoopt toch he?
He bah jij ook al .......Nou meid effe vloeken en tieren en dan weer jezelf opladen voor de volgende poging .......Ik heb me gisteren effe laten gaan en nu gaat het alweer een stuk beter ..... We gaan dr weer voor ...Ik mag komende maandag voor een fm ...en nu hoop ik toch echt op 2 eitjes met het meer spuiten ... fijne dag xx
dames ik had weer een hersenspinsel en zou graag jullie mening weten, onze gyn gaf als voorbeeld dat mijn vriend zijn zaad te verglijken is met een marathon. als je bij een marathon slechte niet presterende mensen voorop zet kunnen de goede zaadcellen nooit voorop komen. aan gezien ik ondertussen graag zelf nog een beetje dokter zou het dan helpen om extra nog zi te doen. ik ga dit ook vragen aan de gyn aan het einde van de maand.
Toetie, ik snap niet helemaal wat je bedoelt, sorry. Kun je het misschien voor me uitleggen? Helen ik ga zo voor je duimen op twee mooie groeiende eitjes. En moise ook voor jou gaan de duimen extra draaien. Laat jullie 2de iui maar net zo succesvol zijn als mijn 2de iui.
waarschijnlijk aangezien de weinige aantallen van werkende zaadcellen bij mijn vriend worden de wel redelijk werkende tegen gehouden door de slechte niet werkende zaadcellen. dus ik vraag mezelf af of het mischien een kansje bestaat dat met zelf inseminatie (weet niet hoe je het typt) mischien anders is aangezien de zaadcellen dan ook anders naar binnen komen gemixt.
EN mensen die sneller zijn met de marathon halen toch ook de slome mensen in ...vind het een beetje een vreemde uitspraak van jou gyn sorry
je bedoelt gewoon sex hebben dan ???hier raden ze aan om ook de avond naar de insiminatie ook sex te hebben .......
nou als er 6 ton mensen goed zijn maar achter 20mlj slechte niet werkende mensen zitten kan me er wel iets bij voorstellen wat hij bedoelt
Daar ben ik niet bekend mee ,heb alles gedaan maar dat nog nooit ....zou veel te bang zijn dat ik wat beschadig ofzoow en volgens mij zou het ook niks uitmaken hoor .......misschien dat ik me dr niet in verdiep ,maar ik laat het maar aan de gyn over en het lab .....ik zou zeggen doe wat goed is om te doen ........Al snap ik nog steeds niet echt wat er beter zou zijn dan of met sex in te brengen of met een spuitje .......
ja ik dacht mischien nadat verhaal van de gyn dat de volgorde van de zaadcellen ook anders zijn ik weet het ook niet meer ik hoor het wel aan het eind van de maand hoop dat we kunnen starten met iui maar ik ga er maar vanuit dat het ivf word kan het altijd nog mee vallen.
Ik zou ook eerst een paar keer iui proberen, want daar halen ze inderdaad de goede zaadcellen uit en de slechte gebruiken ze niet. Dat is misschien wel wat jou gynocoloog bedoelt dat het daarom zelf niet zou lukken maar misschien met iui wel. Bij ons vertelde ze toen dat ze liever eerst proberen met iui en dan pas ivf, want anderom gebeurd niet (dus eerst ivf en dan iui) en bij ivf heb je maar 3 pogingen.
klopt wat je zegt maar de gyn zei dat mijn vriend eigenlijk al te weinig zaadcellen had voor iui maar dat horen wij aan het einde van de maand of we nog iui mogen doen of direct naar ivf moesten. ik hoop eerlijk gezegt dat we eerst iui mogen proberen want voor ivf moeten we naar een ander ziekenhuis in een andere stad en aangezien wij geen auto tot beschikking hebben en we ook niet mensen kunnen vragenof ze voor ons willen rijden. dat betekend ook dat we dik 2 uur aan het reizen zijn heen en dik 2 uur terug. en daarbij heb ik een slechte rug en hier heeft het rot station geen liften dus dat word nog wat met de kinderwagen want je mag de mindervalide uitgang niet gebruiken. en ik weet ook niet of dat haalbaar daarbij krijgt mijn vriend nagenoeg zo goed als nooit vrij als hij dat aanvraagt daar moet onderhand eerst iemand voor overlijden. en ja en daarbij liever iui als de rondslomp van ivf