Bed verhogen

Discussion in 'Zwangerschap' started by ElleE, Nov 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Ons bed heeft geen rechte poten, maar ze staan er schuin onder. Klossen passen dus waarschijnlijk niet, kratjes zouden wel passen maar zijn die dingen wel stevig genoeg? En moet je dan ook een plankje op de kratten leggen om de druk van de poten wat te verdelen? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Zijn er dames die kratjes hebben gebruikt om het bed te verhogen?

2. rebtam

rebtam Actief lid

Jun 27, 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Misschien kan je als optie evt. een bed lenen bij de kruisvereniging.
    (die komen ze brengen en na de bevalling weer ophalen)

Je bed heeft er toch wel wat mee te lijden als het niet helemaal stevig staat op poten of kratjes.

3. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    ons bed staat al bijna twee weken op kratten en geen enkel probleem..... Wij hebben de poten er rechtstreeks opstaan, maar eventueel zou je een plankje op de krat kunnen leggen...

Succes met verhogen

Karin

4. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    o ja wij hebben wel rechte poten, maar daardoor pasten de klossen juist niet. Ze stonden te strak naast de bedombouw en de klossen zijn een beetje piramidevormig en daardoor kwamen de pootjes naast de klossen uit.,...

Kairn

5. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    @ Karin: Hoe kom je aan zoveel kratten?

6. Allyssa

Allyssa Lid

Apr 17, 2006
    80
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik heb een vraagje als je in het ziekenhuis moet bevallen, moet je dan ook je bed op klossen zetten?

Ik ben een medisch risico dus ik moet in het ziekenhuis bevallen, die klossen zijn er toch alleen voor dat de verloskundige er makkelijker bij kan bij de bevalling? Of heb ik het mis?

Mvg,
    Allyssa

7. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Bij de supermarkt kan je soms lege kratten halen, dan hoef je alleen het statiegeld van het krat te betalen.

8. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

May 24, 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Je kunt gewoon lege kratten in de supermarkt kopen tegen de statiegeld prijs.... Als je het even uitlegt willen de meesten je wel helpen!

9. sim

sim Niet meer actief

hier ben ik ook heel benieuwd naar, en hoe hoog moet je bed zijn?

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het is niet alleen voor de vk voor de bevalling maar ook voor de kraamverzorgster. Zij doet de nacontroles bij je en verschoond je bed enz.

Je bed moet minimaal 70cm hoog zijn, gemeten vanaf de bovenkant van het matras.

11. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    je kan toch ook de kratten niet onder de poten zetten, maar zodat het frame van het bed erop rust? dat de poten zweven zeg maar? dan is het stevger, lijkt mij.

12. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Inderdaad, ook ik beval in het ziekenhuis, maar het bed staat wel op klossen omdat dit voor de kraamhulp verplicht is (ergonomische werkhouding). Ook zelf vind ik het erg prettig met in- en uitstappen en bed opmaken.

Wij hebben op de klossen houtjes moeten maken, maar daar zijn ze heel geschikt voor. De klossen zijn geschikt voor diverse soorten poten en maten. Zou ik eerst gewoon proberen en anders kratten nemen, wij zouden dan wel 7 kratten :confused: nodig hebben.....

Groetjes Suusje

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    wij zijn lid van de thuiszorg..wat ik trouwens iedereen kan aanraden..daar kan je een bed lenen die komen ze brengen en halen...het is gewoon een ziekenhuisbed ofzow... maar ideaal aangezien wij een slaapbank hebben en ik die niet op klossen en/of kratten kan zetten....

maar bij de thuiszorg kan je gewoon heel veel dingen lenen (onder borg natuurlijk) en heel veel kortingen... op zwangerschapszwemmen en dergelijke...

succes

14. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    kratten.... ja wij hadden net een weekendje weg met vrienden achter de rug. Alle lege bierflesjes staan nu in boodschappenkratten en daardoor hebben we de bierkratjes leeg..... was dus meer geluk dan wijsheid. Maar inderdaad bij de supermarkt kunnen ze je meestal wel helpen... Bij ons staan de buitenste poten op kratten 4 en de binnenste poten op klossen omdat dat wel past. Met de pootjes van het bed hebben we alles rechtgesteld dus dat gaat prima...

overigens ben ik ook lid van de thuiszorg, maar een extra bed ergens neerzetten is wat mij betreft veel meer ruimte dan ons eigen bed op hoogte. Ook vind ik het nu wel makkelijker met in en uit bed komen nu het hoger staat.... hoewel ik wel een opstapje nodig heb om er in te komen. Er uit kan ik gewoon glijden...

Karin

15. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik mocht van mijn kraamzorg en verloskundige een extra matras op bed leggen. Ik heb toen een luchtbed erbovenop gelegd. Mijn bed kwam toen aan de 70 cm, dat was wel een vereiste.

Misschien een idee?

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wanneer moet je bed verhoogd zijn?

Ik lees hier dat sommigen al 'weken' hun bed op klossen en/of kratten hebben staan.

17. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Bed op klossen vanaf 37 weken, want vanaf dan mag je thuis bevallen. Ik heb het in de 36e week, evenals de matrasbeschermer. Er zijn er genoeg bij wie met 34/35 de vliezen al breken!

Groetjes Suusje

18. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Nou ja ik vind wat niet kan dat kan niet hoor. Wij hebben boxprings en een pullman matras dat is niet te tillen en dan hebben we acht van die blokken nodig. Ik beval in het ziekenhuis en het zou dus voor de kraamhulp zijn om het bed te verschonen. Mijn man zei dat hij dat zelf wel zou doen elke dag, want dat hem dat minder moeite zou kosten dan dat bed op klossen zetten.

En mijn vriendin zei dat zij het bed niet op klossen had en die VK ook gewoon haar bevalling deed op bed, ze ging heus niet weer de deur uit omdat mijn vriendin de klossen niet had geregeld.

Denk dat het ook een kwestie is van moeten kunnen en wat niet kan ja, dat kan gewoon niet.

19. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    1,5 liter kratten van de cola enzo zijn hoger en zijn geschikter dan bierkratten. kun je zo even bij de supermarkt ophalen voor de statiegeldprijs. Ik heb vanaf week 33 mijn zeiltje al op het bed liggen, stel je voor.. dan kun je je dure matras weggooien.

20. sim

sim Niet meer actief

wij hebben al twee matrassen op elkaar liggen, hoe hoog moet het dan zijn gemeten vanaf de grond?

Share This Page