25 en zwanger willen worden van 2e kindje.

Discussion in 'Jonge moeders' started by bloemetje85, Jan 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloemetje85

bloemetje85 Actief lid

May 11, 2008
    113
    0
    0
    utrecht
    Hoi dames,

Ik ben 25 en heb een dochter van bijna 2 jaar. Ik was toen nog aardig jong toen ik voor de eerste keer zwanger was.

nu is de wens naar een tweede heel erg groot. En gaan we vanaf nu beginnen voor een tweede wondertje.

Maar soms denk ik, ben pas 25 en dan al voor een tweede gaan. We hebben nog alle tijd, maar de wens is zo groot [​IMG]

Zijn er nog meer dames die van mijn leeftijd zijn en voor een tweede beeb gaan?

Wel leuk om onze verhalen uit te wisselen [​IMG]

Groetjes Bloemetje.

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Jep, ik ook!

Helaas is het bij ons gewoon nog niet verstandig om voor een tweede te gaan. Ik studeer nog en ik zou toch wel eerst graag willen afstuderen. Daarnaast ben ik natuurlijk ook nog hartstikke jong en hebben we alle tijd maar toch kriebelt het enorm.

3. bloemetje85

bloemetje85 Actief lid

May 11, 2008
    113
    0
    0
    utrecht
    Hier kriebelt het ook enorm. Wij zijn wel voor een tweede begonnen, ronde 1 nu.

Ben benieuwd of er nog veel jonge moeders zijn met twee kids of zwanger van de tweede.

Ik wil eerst twee kids als de natuur ons dat gunt. En als de kids beiden op school zitten, dan wil ik graag een opleiding gaan doen.
    Beetje ons uitgestippelde plannetje, en we kijken hoe dat gaat lukken :)

Succes met je opleiding, hoelang moet je nog?

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Meid, ik zou je écht niet laten tegenhouden vanwege je leeftijd hoor! Als jullie er klaar voor zijn, waarom niet?

Ik ben zelf 20 en zwanger van de eerste. Maar als het aan ons ligt, gaat er maar ongeveer 2 jaar tussen de kindjes zitten en als dat het geval is, zouden er op mijn 24ste dus al 3 kunnen zijn.. Als je het aankan en de mogelijkheid hebt om goed voor je kindjes te zorgen, zou ik me écht niet laten tegenhouden!

Moet zeggen dat het hier zo in de familie ook gegaan is. Mijn moeder heeft 4 kinderen gehad op haar 21ste, 23ste, 25ste en 27ste :) Oma was 20, 23 en 26, dus ik ben ook niet anders gewend!

5. bloemetje85

bloemetje85 Actief lid

May 11, 2008
    113
    0
    0
    utrecht
    Dank je voor je reactie.
    We hebben ook besloten ons nergens door tegen te laten houden. Dit weekend is het vruchtbare weekend en daar gaan we mooi gebruik van maken haha.

En prachtig is het he, om zwanger te zijn?

Ik weet dat het hier een hele pittige zwangerschap zal worden. Bij de eerste bekkeninstabiliteit gehad, en nog is me rug niet goed. Maar fysio en dokter zeggen ook, of je nu zwanger word, of over twee jaar dat zal het zelfde blijven, dus waarom wachten dan?

Dus ben benieuwd wanneer het zover is.

Groetjes

6. demy25

demy25 Actief lid

Oct 25, 2010
    101
    2
    18
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

ik was ook 23 jaar toen ik zwanger werd van ons zoontje en ik was net 24 geworden toen hij geboren werd en ook wij hopen om rond het eind van het jaar voor een tweede te gaan.
    :D
    maak je maar niet druk om je leeftijd als jullie er aan toe zijn, zou ik er gewoon voor gaan.

succes!

7. bloemetje85

bloemetje85 Actief lid

May 11, 2008
    113
    0
    0
    utrecht
    Thx,
    heel veel succes voor een brusje :)

Wij hebben besloten ervoor te gaan :)
    En we hebben dr zin in haha :)

Zou fijn zijn als we mekaar hier beetje op de hoogte houden?

Groetjes

8. muizz

muizz Actief lid

Jan 4, 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind me zelf ook een jonge moeder...(als ik in mijn omgeving kijk)
    ik ben nu 27, en heb een dochter van bijna 5... ik was 22 toen ze geboren is...
    toen ze 1,5 jaar oud was heb ik de relatie met haar vader beeindigd, en een jaar later kwam ik mijn huidige vriend tegen..
    toen ik 26 was zijn we voor een 2e begonnen, was meteen de eerste ronde raak maar helaas werd het een miskraam, maar daarna meteen weer zwanger en ik heb nu een dochtertje van bijna 6 weken oud.

ik heb heel bewust ervoor gekozen jong mama te worden, heb ook helemaal geen spijt!! ik had een jaar een relatie met mijn huidige vriend toen we voor een 2e gingen, als ik nog geen kinderen had gehad hadden we waarschijnlijk gewacht maar aangezien mijn dochter al 4 jaar oud was en ik dat al een groot leeftijdsverschil vind tussen 2 kindjes hebben we dus best snel voor een 2e gekozen.

mijn zus is ook jong moeder vind ik ze is 29 en heeft een tweeling van 6 en een kindje van bijna 2, ook mijn moeder was jong vroeger ze was 21 bij mijn zus en net 24 bij mij.

ik zou doen wat jullie willen en vooral niet kijken naar anderen

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik ben 25 en mama van 2 kinderen. moet zeggen dat ik de omschakkeling van 1 naar 2 kids groter vond dan van 0 naar 1 kindje. nu kwamen ze hier wel erg snel achter alkaar en schelen de kids maar 20 maanden.

ben gestopt met de pil toen ik net 20 was, werd zwanger maar werd een mk. uiteindelijk ben ik nog net voor mijn 22 moeder geworden van een prachtdochter. toen zij 1 was bgeon het te kriebelen. Halve wegen de cycles stopte ik met de pil maar de twijfel was nog groot. uiteindelijk besloten we toch nog even te wachten maar hetwas al te laat, ons ventje was al onderweg.
    het was erg zwaar, zware zwangerschap (totale bedrust vanaf 32wk ivm gebroeken vliezen) en een zwaar 1e jaar voor mijn zoontje. veel fysio en helmtherapie waardoor ik amper toe kwam aan mijn zelf en aan mijn dochter.

nu heb ik het ritme wel gevonden en geniet ik vollop van bijde kids. als ik het over kon doen zou ik zeker nog even hebben gewacht. nu ik mijn zoontje heb en zie hoe die 2 samen een zijn is dat toch ook wel erg mooi. nu ze bijde wat groter zijn is het allemaal ook zoveel makkelijker.

ik en mijn partner zijn nu bijna 9 jaar bij elkaar en wonen daarvan 7 jaar samen (eerst bij mijn ouders en sinds 2005 in een flatje voor ons zelf)

wij hebben er bewust voor gekozen jong ouder te worden, vind het geweldig en geniet er ontzettend van. zeg niet dat het altijd even makkelijk is maar als je die kopjes ziet maakt dat je dag echt wel goed. als de kids logeren zijn dan voel ik me ook totaal niet in me vel, mis ze dan te veel en kan me niet vermaken. we houden het wel bij 2 kids, er komt hier geen 3e meer. ons gezin is compleet. zwangerzijn is wel erg mooi maar heb de laatste zwangerschap echt afscheid genomen van dat mooie gevoel

10. Bjv3

Bjv3 Lid

Oct 9, 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    23 en nummer drie op komst

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Ik was 23 bij de eerste, en ben 4 maanden na de bevalling van hem weer zwanger geraakt (bewust) de tweede is dus geboren toen ik 24 was. Nu ben ik 27 en de derde is op komst.

12. WillyD

WillyD Actief lid

Mar 29, 2008
    129
    0
    0
    lelystad
    hoi,

ik ben 25, moeder van 2 prachtige kindjes!
    heb een dochter van net 2 en een zoontje van een half jaar.
    er zit dus maar een klein leeftijds verschil tussen beide.
    net als wat een andere mama hier ook zegt, van 1 naar 2 kindjes valt mij ook zwaarder dan van 0 naar 1.
    maar oooh wat ben ik verliefd op ze zeg!
    heb er geen moment spijt van!!!
    het is af en toe zwaar, maar zeker de moeite waard.

je moet gewoon op je gevoel af gaan, dan komt het helemaal goed!!

groetjes willy

13. bloemetje85

bloemetje85 Actief lid

May 11, 2008
    113
    0
    0
    utrecht
    Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties :) Erg fijn :)

Fijn dat het iedereen zo goed bevalt om moeder te zijn van meerdere kindjes :)

14. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik zou je ook niet, zoals eerder al gezegd, laten tegenhouden door je leeftijd, je weet het zelf het beste wanneer je er klaar voor bent! Ik ben 23 en heb twee zoontjes en het bevalt me hartstikke goed! :D

15. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Bloemetje, ik zit op dit moment ook zin eer soort gelijke situatie zoals jij. Ik ben nu 23 en heb een dochter van 1,5 j. Ons dochtertje was een ongelukje, maar we zijn heel blij dat ze er is. Bij mijn vriend begint het nu weer erg te kriebelen, bij mij ook een beetje maar niet zo erg als bij vriendlief. Op dit moment zegt mijn verstand neen, maar mijn hart ja. We willen graag in de zomer van 2012 trouwen en nu zitten we heel hart te twijfelen, nu nog een baby voor de trouw (als ons dat lukt en gegund is) of wachten tot na de trouw. Als je dan het rekensommetje maakt zal dochterlief bijna 4 zijn als broer/zus geboren wordt. Daarnaast vind ik mezelf ook nog erg jong om al 2 kindjes te hebben. Ik moet mezelf heel vaak verdedigen naar andere mensen toe. Want ze vinden mij allemaal zoooo jong! Op dit moment dus nog grote twijfel...

Ik hoop voor jou dat je binnenkort weet wat je gaat doen.

16. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

Apr 17, 2009
    213
    0
    0
    Stephanie,
    Moeilijk he, die beslissing. Je moet voor jezelf goed afwegen wat je graag wil!
    Wij hebben hier besloten dat we ervoor gaan. Afgelopen weekend mijn ovulatie gehad, dus wij hebben deze maand geklust. We zullen zien wanneer het ons gegund is om zwanger te mogen worden van de tweede.

Ik hoop dat jullie samen een mooie beslissing kunnen maken voor jullie gezinnetje!

En gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

17. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

Dec 9, 2009
    916
    1
    16
    @Stephanie, haha, grappig. Ik ben ook 23 en heb dochter van bijna 1,5 jaar!!! Heb nog nooit negatieve reacties gehad vanwege mn leeftijd of iets dergelijks...erg jammer dat dat bij jou wel het geval is. Volg je hart, niet wat andere mensen zeggen! Echt hoor, daar heb je toch niets mee te maken?

Hier kriebelt het ook al een beetje hoor!!! Maar nog niet goed genoeg, ik wil er eerst 100% achter staan, het is nu ook al zo druk met 1 dreumes die de boel op stelten zet!!

Er zijn nu misschien nog wel meer vragen dan bij de beslissing om voor een eerste kindje te gaan. Je weet nu wat je hebt, en niet wat je straks krijgt.... Oh oh, zo moeilijk hahaha..... maar we zijn nog jong! ;) Hopelijk hebben we nog even hihi!

Bloemetje, succes, erg bijzonder om zo voor een tweede te gaan!
    Gezien je verleden, moeilijke zwangerschap enzo....

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben 24 en moeder van 2 kindjes!

Ik vind 't superfijn om een jonge moeder te zijn! :) Ik zou 't echt niet anders willen.

19. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hoi Bloemetje, en alle andere meiden!
    Ik was 21 toen ik beviel van onze 1e dochter, 1,5 maand na haar geboorte ben ik 22 geworden.
    Op mijn 23ste ben ik opnieuw zwanger geworden, en 1,5 maand na mijn 24 ste is onze 2e dochter geboren.
    Ik ben nu nog 24, maar ongeveer 1,5 maand na mijn 25ste zal onze 3e Uk zich gaan melden als alles goed mag blijven gaan.

Ook ik ben een jonge mama maar ik vindt het helemaal geweldig!
    Ben dan ook echt huismama, en mijn man die werkt gewoon en het is allemaal goed te combineren!

20. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik ben 25 en trotse mama van 3 kindjes, op me 23 had ik ze alle 3 al. En ja ik heb veel vooroordelen naar me hoofd gekregen maar daar trek ik me niks vanaan. Als wij maar gelukkig zijn! Dus als jullie er klaar voor zijn dan lekker doen!!

Share This Page