Samengesteld gezin en Corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door RE080219, 18 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Mijn drie stiefkindjes wonen bij hun mama. We hebben een innige vriendschappelijke band met z’n allen en het contact beperkt zich niet tot de klassieke omgangsregeling.

Nu is mama positief getest op Corona. Ontzettend vervelend natuurlijk, want ze is er best ziek van en moet nu in quarantaine met de kinderen. J van bijna 7 is ook ziek geworden.

Helaas gaat ons weekend met de kinderen dus niet door. Maar ik probeer ook een beetje te inventariseren hoe groot onze kans is dat in ons leefmilieu ook iets gaat broeien.

De tijdlijn:

Laatste contactweekend dat AJT hier waren was 6/7/8 november.

Afgelopen zaterdag 14/11 is mijn man een paar uur met J weggeweest voor een exclusief vader/dochteruitje.

Die avond merkte mama dat ze klachten kreeg en op zondag 15/11 was ze echt ziek. Maandag 16/11 getest. Vanwege die test heeft mijn man die dag de kinderen even bij school opgehaald en thuisgebracht.

Dinsdag bleek de test positief.

Zowel 14/11 als 16/11 was er dus contact met de kinderen. Met mama was er wel fysieke afstand. Niet met een meetlint maar vast wel anderhalluf meter. 14/11 wel binnen geweest, 16/11 niet.

Wij hebben geen van allen klachten maar zijn nu dus wel alert. Een risico assessment vind ik alleen lastig. Wat denken jullie, is er een kans dat hier in huis ook wat gaat broeien?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Is het kindje J die ziek is ook positief getest?

Zo ja, dan moet je man en alle kinderen die dicht bij het kind zijn geweest ook in quarantaine.

https://lci.rivm.nl/nauw-contact-positief-getest-covid-19-nog-geen-klachten

( dat is voor als er nog geen klachten waren)

Maar ze hebben inmiddels wel klachten dus geldt dit volgens mij:

Krijgt de positief geteste persoon toch klachten? Dan moet u 10 dagen na het contact met deze persoon in thuisquarantaine blijven. U wordt hierover door de GGD geïnformeerd. Het kan zijn dat de GGD telefonisch contact met u opneemt tijdens de quarantaineperiode

Maar ik zou als ik jou was bellen met de GGD wat jullie moeten doen.

De kans is wel aanwezig dat je stiefkindje het aan je man heeft gegeven.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Dank je wel @bosi333! Ik ga hier meteen mee aan de gang!

bosi333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina