meiden ik moet even wat kwijt. Mijn ex vertelde net toen hij de kinderen kwam ophalen dat hij een nieuwe vriendin heeft ( opzich niet erg wij zijn al 3 jaar uit elkaar en ik heb al 2 jaar een nieuwe vriend ) maar nu wil hij dat de jongens haar morgen gaan ontmoeten , en nu ben ik dus de hele tijd bang dat zei zich in de toekomst ontzettend met de kinderen gaat bemoeien ( ze heeft zelf 2 kindeen een zoon en een dochter wat het nog naarder maakt aangezien mijn ex in eerste instantie die jongste niet wou kwamen er met 20 weken achter dat ik zwanger was en hij zette mij voor de keuze abortus of weg gaan ) ook ben ik bang dat ze mij slecht gaat praten tegen over de kinderen , en mijn oudste wil al steeds niet heen omdat hij nu al te weinig aandacht van hem krijgt hoe gaat dat dan als er 5 zijn ? ik voel me zo kut en kan niks anders dan huilen.
Hoi meid , Ik snap helemaal wat jij bedoelt ik had dat ook namelijk maar ik heb zelf ook sinds 2 en half jaar een vriend dus hij sleepte mij er ook door heen! Ik kan jou een ding zeggen jij bent hun mama en niemand anders zal jou kunnen vervangen! Ze zal mischien met jou ex ook samen moeten leven en zorgen dat jou kinderen zich aan hun regels houden etc maar de kinderen weten wie hun mama is! In het begin heeft mijn ex en vriendin tegen mijn kinderen ingepraat maar weetje wat ik heb alles maar genomen voor wat het was ik heb niet hetzelfde gedaan als wat hun deden dat is hun blijkbaar gaan vervelen nu doen ze het niet meer! En wat jij het beste kan doen gewoon positief blijven over jou ex en zijn vriendin hoe moeilijk het ook is,! Ik moet wel zeggen dat ik nu het nr van zijn vriendin geblokeerd heb omdat ze mijn smsjes ging sturen van hoe en wat ik heb haar eenmalig opgebeld en gezegd dat ik de moeder van zijn kinderen ben en ze mij met respect behandeld en mijn niet hoeft te vertellen hoe het moet , vervolgens heb ik gezegd als er iets is kan mijn ex mijn bellen over de kinderen en zijn niet! Ik heb geen last meer van haar gehad,! Meid jou kinderen zien zelf ook opgeven moment hoe het zit en zullen ze dat zelf in gaan zien! niet te druk maken meid is moeilijk ik weet het ! Maar probeer het als je er over wilt praten mag je me gerustig pb sturen Succes
Waarom denk je dat zij je kinderen rare ideeën zal gaan aanpraten... ken je zijn nieuwe vriendin al of is je ex zo´n rare dat hij rare dingen over jou tegen de kinderen vertelt. Zo niet dan zou ik toch eerst eens afwachten hoe het gaat verlopen. natuurlijk zal zij zich in de toekomst vast tegen je kinderen aan bemoeien, zeker wanneer zij samen gaan wonen. Zij heeft dan ook een deel van de tijd de verantwoordelijkheid voor je kinderen.
Ik ben zo'n 'nieuwe vrouw' en ik vind het een grote verantwoordelijkheid om de halve week de kinderen van mijn man bij ons te hebben (wij hebben co-ouderschap). Ik zal nóóit een kwaad woord zeggen over hun moeder en ik zal ook nooit denken dat ik haar plaats kan innemen. Zij is hun moeder. Máár, ik ben wel betrokken bij hun leven en opvoeding. Dat kan niet anders, want we zijn nu eenmaal een gezin. Ook al zijn ze maar parttime hier. Alleen ken ik mijn plaats en hou ik daar altijd rekening mee. Nou moet ik wel zeggen dat mijn man en zijn ex een 'gelukkige scheiding' hebben. Geen ruzies of wat dan ook. Maar, niet alle 'nieuwe vrouwen' zijn heksen. Net zo min als alle ex-en slecht zouden zijn
Ik zou eerst zelf even kennis willen maken met haar! Misschien is het wel een hele leuke meid. Ik bedoel, jullie wilden blijkbaar allebei 2 kinderen, dus je hebt alvast meer overeenkomsten met haar dan met je ex
Ik ben ook zo een 'nieuwe vrouw' (al een jaar of 6). En nee ik ben hun moeder niet, maar ik verzorg de kinderen ook, ik voed de kinderen ook op, ik knuffel ze als ze zijn gevallen en ik geef ze straf als ze stout zijn. Samen met mijn man. Hier in huis wordt er geen onderscheid gemaakt tussen papa en mij, dat zou ook nooit werken denk ik want dan zouden ze nooit naar de stiefouder luisteren. Papa is papa en ik ben liefje13, dat verschil weten ze prima maar dat doet niets af aan het feit dat ze vier ouders hebben waar ze mee te maken hebben. De moeder van mijn stiefkinderen zei altijd dat ik een aanwist ben voor haar familie. We zijn een grote familie en nee natuurlijk gaat niet altijd alles over rozen, jullie zijn niet voor niets uit elkaar. Hier hebben we ook de nodige rechtszaken gehad. Maar maak je niet zo druk. Jouw vriend doet dat soort gekke dingen toch, neem ik aan, ook niet? Bij het uit elkaar gaan kun je nu eenmaal verwachten dat de kinderen stiefouders krijgen. Ga uit van het goede.. Ik ben gek op de kinderen en de kinderen zijn gek op mij. Stimuleer die relatie juist, hoe moeilijk dat ook kan voelen.. (Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat er ook jaloezie bij komt kijken)
Hier ook zo'n "nieuwe vrouw" . En ook ik heb mede de zorg over de kindjes van mijn vriend, zij zijn een aantal keren/dagen per week bij ons in huis. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om slecht over hun moeder te praten. Het is en blijft de biologische moeder van hen. En mijn vriend en zijn ex zijn niet goed uit elkaar gegaan, maar ik(wij) zijn van mening dat de kindjes daar nooit de dupe van mogen worden. Ik begrijp zeker dat het schrikken is voor je. Misschien is het een idee om zelf het initiatief te nemen en met de nieuwe vriendin een ontmoeting te regelen? Ik vind wel dat jij het recht hebt om te weten wie zij is aangezien ze contact zal hebben met jouw kinderen.