Samengestelde gezinnen

Discussie in 'Over deze site' gestart door Mrs Hair, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dag beheerders,

Zou het mogelijk zijn om in het onderdeel 'na de geboorte' een subcategorie 'samengestelde gezinnen' te maken?

Er komen jaarlijks 10.000 samengestelde gezinnen bij. Ik weet zeker dat binnen zwangerschapspagina behoefte bestaat aan een dergelijke categorie.

Het probleem is dat het niet echt binnen één van de bestaande forums past. 'jonge mama's', 'alleenstaande mama's' e.d. zijn vertegenwoordigd, er is een categorie 'baby's', 'peuters en kleuters', 'schoolgaande kinderen', ...

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Groetjes,
    Mrs Hair

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je zou een topic kunnen openen onder de mama's.. mama's in een samengesteld gezin?

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Een topidee!

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi Natasja,

Ik snap dat dat een mogelijkheid is, maar dat gaat niet zo ver als wat ik bedoel.

Samengestelde gezinnen hebben een héél scala aan eigen onderwerpen, net zoals bijvoorbeeld jonge en alleenstaande moeders dat hebben. Je kan inderdaad een 'kletstopic' openen onder de mama's, maar met een eigen rubriek denk ik dat de onderwerpen makkelijker vindbaar zijn en dat er meer en makkelijker gekletst zal worden door mama's in samengestelde gezinnnen.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zal het in de groep gooien.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.287
    6.810
    113
    Ik heb er zelf niet mee te maken maar ik vind het inderdaad wel een heel goed idee en ook absoluut hier thuishoren.

Ik kan me zo voorstellen dat er dan veel andere dingen komen kijken. Net als inderdaad alleenstaand en jonge moeders.

7. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik ben ook voor...ik klets nu veel bij alleenstaande mama's maar mijn kindjes hebben wel te maken met een nieuwe stiefmama/bonusmama. En ik merk dat ik met veel vragen zit..ik zou graag ervaringen willen lezen over hoe het gaat in zo'n gezin. Aangezien mijn oudste nu mama zegt tegen de vriendin van ex.. das niet leuk.

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Inderdaad, dat soort dingen...

Het probleem is, als je 1 kletstopic opent binnen een bestaande categorie, krijg je in het beste geval een actief clubje mama's met een samengesteld gezin. In een minder geval heb je eventjes een onderwerp staan, dat verder naar beneden zakt.

Als je een categorie opent, heb je een forum waar mama's die te maken hebben met een samengesteld gezin in wat voor vorm dan ook, een plekje hebben voor vragen/ervaringen, ...

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Natasja: Fijn dat je het in de groep wilt gooien, dank je wel!

10. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    helemaal voor!

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb er zelf niet mee te maken, maar ik snap idd dat er behoefte aan is. Ik ken van heel dichtbij wel een samengesteld gezin en ik merk dat die tegen een hele hoop dingen aanlopen.

12. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Helemaal mee eens! Hier ook een samengesteld gezin. En wat daarover te zeggen valt is veel meer dan in 1 topic past. Vind het een super idee hair!

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dank je :)

Ik praat nu zelf ook op een stiefmoedersforum. Maar ik zou het

a) fijner vinden om alles op één forum te doen
    b) een stiefmoedersforum is in mijn ervaring toch vooral wat negatief... Daar komen mensen op kletsen die problemen hebben. Ik wil het ook over de gewone, alledaagse, leuke en minder leuke dingen hebben :D

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.291
    2.987
    113
    Het nieuwe forum is aangemaakt. Als jullie onderwerpen hebben die naar dit nieuwe forum verplaatst kunnen worden, zouden jullie die dan door willen geven via het melden icoontje (verkeersbordje met uitroeptekentje) van het eerste bericht van het onderwerp?

Lotte

15. tulip

tulip Niet meer actief

super zeg, dat het kan.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

super! heb een onderwerp geplaatst!

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0