Dag dames, Om een zeer lang verhaal kort te maken; Onze dochter heeft echt enorm veel last van krampjes en is nu bijna 8 weken oud. we hebben al verschillende flessen geprobeerd en zitten nu op de fles van dr Brown, zodat ze nauwelijks lucht binnen krijgt. Daarnaast zit ze volledig op friso comfort voeding we hebben zowel infacol als cinababy geprobeerd.Zitten nu overigens weer op infacol, omdat we t idee hadden dat cinababy echt helemaal niks deed. Maar nu hoorde ik weer van verschillende mensen dat johannesbroodpitmeel wat dusin de friso comfort voeding tegen krampjes zit, juist ook krampjes kan verergeren. Diegene gaven aan dat zij op omneo voeding zijn overgestapt. Iemand bekend met dat johannesbroodpitmeel juist de krampjes erger maakt? Ik ben zo moedeloos aan t worden van de krampjes. Ze heeft per dag ongeveer 3 a 4 krampaanvallen van 2 uur lang en is dan echt niet te troosten. ze krijst dan alles bij elkaar van de krampjes,met als gevolg dat ze nadat de krampjes overzijn honger heeft en verhoging heeft. zoals vanmorgen dik 39 graden, zo over de zeik helpt ze zich dan. Het gaat mij zo door merg en been om te zien hoeveel last zij heeft van de krampjes. Iemand nog tips, raad advies etc??? Liefs Sannie
Wij gebruikten ook jbpm en onze dochter kreeg daar ook krampjes van. We zijn daar toen mee gestopt en ca 3 weken geleden weer mee begonnen. Nu gaat het goed. Wat wij ook doen is gekookt kraanwater gebruiken. Als ze het rechtstreeks uit de kraan krijgt heeft ze daarna ontzettend last van krampjes. Het water eerst koken zou je misschien ook kunnen proberen.
Hoi! Wij hadden ook eerst cinababy en daarna infacol. Infacol werkte hier ook beter. We hadden nutrilon omneo tegen krampjes en jbpm juist om het dikker te maken dat de fles niet in 3 minuten leeg was. Maar geen extra krampjes...
Jbpm kan volgens onze huisarts twee uitwerkingen hebben: of het werkt laxerend of juist stoppend en kan ook krampjes veroorzaken. Onze dochter poepte er moeilijker door en had daardoor ook meer last van krampjes. Wij hebben infacol gebruikt maar dat gaf niet echt resultaat.
hoelang gebruik je het nu? omneo zit ook jhbpm in...... wij hadden het precies andersom, op de nutricia liep onze dochter helemaal vast,dikke keutels, en op friso doet ze het veel beter hoe is de ontlasting?
ze zit vanaf week 2 op de friso comfort.haar poep is volgens mij normaal,niet dun,maar ook geen keutels.wel moet ze hard werken voor n poep broek. voor diegene die ons verhaal n beetje kennen,onze dochter is 9 dagen opgenomen geweest ivm huilen,geen ritme en omdat ik er helemaal door heen zat,zit. ze is van de 24u per dag ruim 18u aan t huilen of onrustig door de krampjes. hoe kom je als ouder hier door heen?t ging n paar dagen goed met haar en dus ook met mij,maar nu weer terug bij af.zelf helemaal uitgeput.en ik ben radeloos wat betreft de krampjes. t liefst zou ik alles proberen wat er bestaat om de krampjes te minderen.dan denk ik weer over andere voeding,dan denk ik weer aan n osteopaat en ga zo maar door. hoelang nog krampjes vraag ik mij zelf vaak af. liefs sannie
Hier werkte de infacol de krampen juist in de hand omdat dat voor verstopping zorgde! Dus wees daar voorzichtig mee. Wat hier goed hielp bij extreme krampen was shantala massage van het buikje bv ronddraaiende bewegingen met je vingers maken met de klok mee om de navel Wat heftig zeg dat ze zoveel huilt!
Johannesbroodpitmeel kan inderdaad krampjes erger maken. En middeltjes tegen krampjes, zoals Cinababy en Infacol ook. Als je kindje zo blijft huilen en pijnlijden, dan zou ik terug gaan naar de arts. En goed naar een oorzaak laten zoeken, kijken of er geen medische oorzaak is. Daarnaast, veel mensen hebben in dit soort gevallen veel baat bij een osteopaat. En bij een draagdoek, zodat kindje erg veel lichaamscontact heeft.
mijn zoontje kreeg ook extra kramp hierdoor en erge diarree, dus ook maar snel mee gestopt. Wij gaven eerst nutrilon maar toen over gegaan naar friso standaard en toen ging het wel iets beter....
Mijn dochter had ook veel krampjes en zijn hiervoor ook comford voeding gaan geven. De ontlasting kwam beter op gang door de comfort maar ze bleef veel huilen. Net als bij jullie, zo'n 1 a 2 uur achter elkaar, meerdere keren per dag. Toen onze dochter 8 weken was, zijn we pepti voeding voor koemelkallergie gaan geven en sindsiden heeft ze nog maar een paar keer zo hard gehuild; als ze een voeding met koemelk kreeg namelijk! Of nu ze bijvoeding krijgt en iets verkeerds gegeten heeft met melk erin. Het is wellicht het proberen waard?
Ik heb nog even de reacties doorgelezen, maar de ontlasting van je baby; niet dun, maar ook geen keutels? Babypoep hoort ongeveer de consistentie van yoghurt te hebben. Dus echt dun. Ik zou zelf toch eens een koemelkvrije voeding proberen, wie weet lost dat het probleem op!