Hoeveel pap flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sam32, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    In hoeveel flessen doen jullie rijstebloem? Ik doe het momenteel alleen in de laatste fles, 3 schepjes, maar ik heb het idee dat ons zoontje behoefte heeft om ook wat in de eerste fles te krijgen( is nl snel weer wakker de laatste tijd).

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Wij zijn pas na 6 maanden pap gaan geven, maar ik geef nu 2 flessen met lichte granen; 1 s ochtends en 1 s avonds. Ook omdat hij nog maar heel weinig brood eet.

Als hij sneller wakker wordt heeft s ochtends een fles pap alleen weinig zin lijkt me? Of snap ik je vraag verkeerd ;)

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij mag je maximaal 2x een fles met 3 schepjes rijstebloem geven (als ik het pak tenminste goed begrepen heb ;) )

Hier laat zoon er trouwens niet meer tijd tussen zitten. Maar kwam anders met 4x 180+6 niet helemaal lekker weg (overigens ook pas met iets meer dan 6 maanden papflessen gaan geven, daar voor was het niet nodig)

4. misa

misa Niet meer actief

Sommige kinderen slapen juist slechter als ze pap of rijstebloem door de laatste fles krijgen. Misschien kun je het s'ochtends en in de middag ergens doen? Kijken of dat werkt?

5. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snachts slaapt hij juist super! Overdag sinds een aantal dagen minder. Elke keer als we de flessen hadden opgehoogd, sliep hij overdag beter. Nu meldt ie zich na drie kwartier slapen alweer, en dus veel te vroeg voor de volgende fles. Hij heeft dan ook echt al trek. Ik heb het idee dat dat komt omdat hij de hele nacht goed slaapt( van half 8 tot half 8) dan heeft ie in de ochtend extra honger. Dus vandaar de vraag

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier 's avonds een paar keer rijstebloem gegeven,
    maar dan gilde ze het uit van de krampen.
    Dus rijstebloem maar weggedaan,
    nu krijgt ze 's ochtends van die bambix pap (lichtvolkoren ofzo).

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Aha! Nu snap ik 'm. Dan zou ik idd nog een vd flessen met pap maken. Kan zowel 's ochtends als 's middags. Wij hebben ook een tijdje 's middags een papfles gegeven en 's avonds

Hoeveel flessen van hoe groot krijgt hij nu? Is hij mss toe aan meer?

8. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meer mag absoluut niet. Hij krijgt al meer dan een liter( overigens wel op advies van het cb, omdat hij zo groot is) hij krijgt 4 flessen van. 240 met 8 scheppen, dus 2 schepjes over de max. Maar goed, op advies van cb en een hele ander discussie hihi. Dus meer schepjes is geen optie.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou zelf liever naar 4x 210/7 gaan (vind ik al erg groot..) of 5x 180/6 dan kan je een extra fles geven overdag..
    En dan 's ochtends pap en 's avonds rijstebloem en dan voorzichtig beginnen met bijvoeding. Of wil je echt nog niet beginnen met groenten en fruit?
    Ons hongerlapje is met 4 maanden begonnen met rb en met 5 met groenten en fruit. En nu gaat het heel goed, zijn zelfs naar 3 flessen 180/6 nu omdat bijvoeding zo goed gaat..

10. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt ook al groente en fruit. Hij is enorm groot voor zijn leeftijd, nu 72 cm en meer dan 9 kilo. Hij heeft het waarsch nodig

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik weet hoe lastig het is met een hongerlapje! Pikt hij het ook niet als je wel 240 geeft maar dan 7 schepjes?
    Hopelijk gaat de bijvoeding snel goed, en kan je de flessen wat verkleinen.
    HIj is wel echt erg groot ja, ik vind Mart al een reus met 9560 gram en 71 cm op 6 maand

12. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb dat idd ook al eens geprobeerd, 1 schepje minder erin, maar dan heeft ie eerder weer honger, dus daar trapt hij helaas niet in. Nu net 2 schepjes pap in de fles gedaan. Zometeen naar bed en ik ben benieuwd of hij nu beter slaapt....

13. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hihi moet een beetje glimlachen hier, wat een hongerlapje is jouw mannetje vergeleken bij ons mannetje :D
    Lars krijgt "maar":

7.30u 180/6
    12.00u 180/6
    15.00u paar hapjes fruit, vindt ie héérlijk
    17.00u 150/5 (deze gaat binnenkort ook naar 180/6)
    20.30u 180/6 + 2 schepjes rijstebloem

(De tijden zijn uiteraard allemaal zo om en nabij).

Maar om te antwoorden op de vraag: als ik jou was zou ik bij de eerste fles dan ook wat rijstebloem toevoegen, dan houdt hij het de ochtend hopelijk wat langer vol.. Tis even "uitproberen" wat gaat werken.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En heb je al forte geprobeerd?

15. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Forte gebruiken we al. Het gaat nu beter nu hij pap erin heeft. Slaapt weer lekker 2 uurtje ipv een hazeslaapje en is nu weer veel beter te pas. Pfff het is idd zoeken wat het nu is. Maar idd veel honger, echt lastig soms

Deel Deze Pagina