Situatie Hope, ben weer terug!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo meiden,

Het is inmiddels een hele tijd geleden dat ik actief mee kletste op het forum.
    Om mezelf te beschermen heb ik een tijd geleden afscheid genomen.
    Echter, steeds bleef ik toch jullie verhalen lezen.
    Ik zou graag weer af en toe hier posten.
    Ik wil er uiteraard wel voor waken dat ik niet weer mezelf gek ga maken, maar ik zou het fijn vinden om af en toe mijn verhaal hier kwijt te kunnen.

Even mijn situatie in het kort uitgelegd:
    09 mei 2006 MK ( curettage) , na 10 weken zwangerschap.
    Sindsdien hele rare cyclussen, wisselend van 27 dagen tot 38 dagen.
    Daarbij vloeide ik soms wel 15 tot 22 dagen per maand.
    Ik heb helaas ook geen enkel zicht op wanneer ik een eisprong heb.
    Omdat ik zo moe werd van mijn lichaam dat faalde voor mijn gevoel, hebben we bij de gyn aan de bel getrokken.
    Een deel van de MMM hebben we gehad:
    * Follikelmetingen
    * Zaadonderzoek
    * Samenlevingstest
    * HSG
    Conclusie: alles lijkt normaal ( het is alleen zo dat de zaadkwaliteit iets verminderd is, maar niet noemenswaardig)
    Uitgerekend in de maand dat ze alles gingen onderzoeken had ik een perfecte cyclus: 30 dagen, waarvan 9 dagen vloeien en geen tussentijds bloedverlies :( .
    En nu een maand later weer een cyclus van 38 dagen :( .
    Na het HSG vorige maand, zijn we naar huis gestuurd voor 6 maanden om het nog zelf te proberen.
    Daarna gaan we eventueel aan IUI beginnen.
    Maar de gyn gaf ook aan, dat als we die 6 maanden niet wilde wachten, dat we ook eerder mogen komen. :)
    Mijn man en ik hebben dan ook met elkaar afgesproken dat we onze vakantie in augustus afwachten, en als het dan niet gelukt is, dat we terug naar de gyn gaan.
    In de tussen tijd "PROBEER IK" het even naast me neer te leggen, maar dat kost me wel moeite.

Ik wil dan ook niet weer hier komen kletsen en me vervolgens weer zo gek maken dat ik de teleurstellingen niet meer kan verwerken, ( want dit was wel het geval).
    Maar ik lees al een tijd hoe jullie elkaar steunen door alle moeilijke momenten, en ik hoop dat als wij idd aan de MMM moeten geloven, dat jullie er ook voor mij willen zijn.

Nou is een korte samenvatting nog een heel verhaal geworden. :)
    Wat ik nog kwijt wil is: Jullie zijn stuk voor stuk toppers, zoals jullie alles dragen en elkaar steunen, geweldig hoor.

Groetjes van Hope

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes de komende zes maanden!
    Fijn dat je er weer bent, nou ja, liever onder andere omstandigheden natuurlijk!
    Liefs

3. miss1976

miss1976 Niet meer actief

Wat jij schrijft dat je je niet gek wilt laten maken begrijp ik wel.
    Dat is ook de reden waarom ik hier niet dagelijks te vinden zal zijn. En aan de andere kant, de steun en herkenning die ik hier nu al gevonden heb, doet je toch ook wel weer goed.
    Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi.
    welkom terug, vind het erg knap van je dat je het een tijdje naast je neergelegd heb. Ik heb het zelf ook geprobeerd maar vind het erg moeilijk om van de forums af te blijven.. is toch een stukje herkenning.

Heel veel succes deze maanden en hoop dat het voor de vakantie gewoon raak is.
    En jij bent ook een toppertje hoor!

Liefs kaatje

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lieve Hope,
    het is inderdaad lang geleden dat je hier bent geweest. Ik hoop dat ook jouw wens, net als die van alle andere dames op dit gedeelte van het forum snel werkelijkheid mag worden. En al post je niet veel, als je steun vind hier is dat al heel belangrijk. Veel sterkte en succes tot aan augustus en anders straks in de MMM.

Karin

6. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hee meis, ik wil je heel veel sterkte wensen. Knap als je dat een beetje naast je neer kunt leggen, dat moet ik ook leren. Ga deze week voor het eerst naar het maatschappelijk werk van de fertiliteitsafdeling, hopelijk leren ze me daar iets meer over het loslaten...

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Welkom terug! Ik hoop dat je weer snel afscheid mag nemen van dit deel van de zwangerschapspagina. :)

8. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    dankjewel meiden voor jullie warme onthaal.

Voor de meiden die zwanger zijn: elmo en princes, ik zie jullie als voorbeeld om me hoop te laten houden.

@Karen, hoe is het met de kleine? gaat alles goed?

En de andere dames, tja ik probeer het naast me neer te leggen.
    Maar met de nadruk op probeer.
    Ik zeg mezelf nu iedere dag als ik mijn fantasie weer de vrije loop laat: maak je niet gek, we doen ons best en lukt het niet dan mogen we in augustus terug naar de gyn.
    En b.v. vandaag gaat me dat heel goed af, maar verder naar mijn NOD of tijdens mijn ongi, is deze gedachte ver weg, dan lukt het me niet om het zo positief op te pakken.

Maar goed, we nemen het maar met de dag.

Bedankt voor jullie lieve woorden.

Hope

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hey meis! toch ff je verhaal kwijt? Moet kunnen hoor! helemaal net doen of het niet bestaat kunnen we toch niet! :D

Talk to you soon ;)

liefs
    Natas

10. elle

elle Actief lid

Hoi Hope,

Onze verhalen lijken wel een beetje op elkaar.
    Bij ons kunnen ze ook niks vinden en mijn cyclussen zijn ook heel wisselend, van 24 dagen tot 36 dagen..
    Wij worden ook tot september losgelaten en mogen dan terugkomen voor IuI.
    Fijn dat dit forum er is, dan voel je je iig niet zo alleen.
    Veel sterkte de komende maanden.

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @Natasja, tja ik kon het toch niet laten.:)
    Ik hoop hier niet lang te zitten, maar tot die tijd kom ik jou hier even stalken hihi.
    Nee hoor grapje, ik hoop gewoon mijn "ei" kwijt te kunnen hier.

@ Elle, wij gaan idd ook in spetember terug.
    Eerst nog op vakantie in augustus, maar ik bel wel al vooraf met de poli om alvast een datum te hebben staan,
    want als ik in september pas bel, dan kan ik misschien pas in oktober terecht, en dat......
    ...... doe ik echt niet :) ;)
    Vervelend he, die wisselende cyclussen.
    En dat ze niets vinden is van de ene kant fijn, maar van de andere kant denk je dan wel: hoe kan het dan dat ik nog niet zwanger ben.
    Misschien stelt moeder natuur ons geduld wel op de proef. ;)
    Jij ook veel succes met alles.

Liefs Hope

12. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    haai lieve Hope welcome back ..zat vande week nog aan je te denken ...ik hoop dat het snel gaat lukken ...liefs en een knuf asjuh

13. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He Hope, je kan het he!

Liefs Schaapje

14. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hope...

You go girl!
    Het gaat jullie gewoon lukken en hopelijk zonder de MMM..

Liefs Silla

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @Asjuh, hoe ist met jou? en de kleine?
    dankjewel voor je lieve woorden.

En ook schaapje en Silla, heel erg bedankt voor jullie aanmoediging.
    Met deze fanclub achter me moet het toch lukken he? :)

jullie allemaal ook heel veel succes.

Ik voel me al een paar dagen heel goed in mijn vel, en man wat voelt dat fijn.
    Zeker na een periode dat voor mij alles somber leek. :cry:
    Nu hopen dat ik dit gevoel kan vasthouden. ;)

Liefs Hope

16. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Even een update van mijn kant.
    Ik zit nu op dag 18 en heb sinds gister eerst wat rosige afscheiding gehad en is daarna bruin-rood geworden.
    Ook vandaag nog wat bruine afscheiding. :(
    Ik heb geen idee wat het betekent, maar daar maak ik me nu ook niet echt druk om.
    Het is dat ik mezelf steeds zeg: het gaat nu goed met je, laat je niet gek maken!
    Mede daardoor neem ik het maar zoals het komt.
    Dat speculeren wat het is heeft toch geen zin, want dat heeft me de afgelopen maanden ook niks opgebracht, alleen een hoop stress.

Ik vind het bijna wonderbaarlijk van mezelf dat ik het nu zo zie, het is net alsof IK het niet ben die dit schrijft. :) :)
    Want nog geen maand geleden zou ik hier helemaal door van slag zijn.
    Nu deze manier van, ermee "dealen" volhouden.
    ;)
    Groetjes Hope

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hey Hope,

wat fijn dat je het nu even wat kunt laten gaan en nog wat meer rust hebt. Het blijft dealen, maar zo is het misschien een beetje beter vol te houden...

lief dat je ook naar mij informeerde. Hier is alles prima en ook met de kleine gaat het heel goed.

ben eigenlijk wel vaak aan je blijven denken het afgelopen jaar en zal ook regelmatig dit topic in de gaten houden. Al post je niet veel, ik ben toch nieuwsgierig naar je....

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Karen,

lief dat je me blijft volgen.
    Ik hoop ook gauw met beter nieuws te komen.
    En de reden dat ik niet te vaak / veel post, is omdat ik het wel een beetje onder controle wil houden.
    Anders nemen mijn gedachten weer een loopje met me, hihi. ;)

Ik ben echt benieuwd wat deze maand brengt.
    Heb geen idee of ik mijn ei nu wel of niet heb gehad.
    We wachten maar WEER af. :(

Liefs Hope

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi hope,

goed dat je weer wat meer komt schrijven hier
    kan ik je beter volgen.
    je weet ik duim hard dat je snel zwanger bent van een mooi wondertje.

liefs Chantal.

20. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Hope,

Je verhaal is heel herkenbaar. Dat loslaten is zo moeilijk. Wij zijn zelf al 18 maanden bezig en zitten sinds febr. in de MMM. Ondertussen er 1 IUI opzitten en nummer 2 is in aantocht.
    Hoewel ik mezelf ook voorhoud dat ik er niet continue aan moet denken, is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Even niet op het forum komen, is wel een goede manier om alles los te laten, want dit forum doet veel, maar zorgt er niet voor dat je er minder mee bezig bent. Deze wending moet iedereen voor zich maken en zo te lezen is dat je gelukt. Knap hoor!

Laat je lekker steunen door alle die meiden hier, want het forum ervaar ik zelf wel als een warm bad als je even een steuntje in de rug nodig hebt.

Succes en als je nog tips hebt om alles los te laten, dan hoor ik die graag!

liefs, Aurelie

Deel Deze Pagina