Ik zit met een probleem! Ik kan er niet teveel over kwijt ,maar ik moet dit echt effe kwijt. Mijn ouders zitten met vervelende situatie met mijn broertje. Hij is is bijna 26. Het is op dit moment zover dat ze hem hebben gezegd ,dat mijn ouders alle contact met hem willen verbreken? Spijtig genoeg ,ik kan het ook niet langer aan zien. Ik weet dat hij alle recht heeft om zijn eigen leven, met zijn keuzes te leven,maar weet hij wel wat het beste voor hem is. Ik heb net mijn ouders gesproken,mijn vader moet echt zijn tranen bedwingen,want hij wil sterk zijn voor mijn moeder. Terwijl mijn moeder er al vrede mee heeft. Het is heel zwaar ,maar ik hoef hem ook niet meer te zien. Ik kom uit een moslim gezin ,en mss is het ook iets cultuur iets. Maar mensen uit de familie gaan er ook mee bemoeien,en dan de vraag ,waarom en hoe. Het wordt echt een zware tijd ,vooral voor mijn ouders. Makkelijk gezegd dan gedaan,vooral als het om je lieveling zoon gaat. Ik zou naar hem toe willen ,door elkaar schudden ,en vragen,weet je wel wat je ons aandoet . Ik weet het niet meer.............................
Meid, geen idee wat precies het probleem is maar ik kan me wel voorstellen dat je je broer eens goed door elkaar wilt schudden! Ik hoop dat je broer zeer snel 'het licht' ziet en zich bedenkt (wat het ook mag zijn). Heel veel sterkte!
he ally Dit klinkt als een ontzettend moeilijke tijd, ik denk dat je vooral je ouders zult moeten steunen zal voor hun ook ontzettend moeilijk zijn. Maar hoe sta je er zelf tegenover wil jij ook het contact met je broertje verbreken? Natuurlijk is hij oud genoeg maar misschien wil hij wel luistern naar zijn zus/ Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd meid
Ieder familie member heeft een gesprek met hem gehad. Ik wil geen contact meer met hem ,zou ik mijn ouders alleen maar pijn mee doen . Als je hem vraagt ,waarom doe je dit allemaal,hij weet het niet. Hij vindt het gewoon dat het zijn leven is en dat wij er niks mee te maken hebben. Ally
Ik kan je ook helaas niet verder helpen omdat ik dan toch iets meer van het verhaal moet weten voordat ik het kan beoordelen! Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen met deze moeilijke beslissing en deze rottijd voor jullie!
ik vind dat je niet heel erg duidelijk bent over het hoe en waarom,wat het natuurlijk moeilijk maakt om er iets over te zeggen. ik persoonlijk zal mijn kind nooit laten vallen ook al is hij crimineel,verslaafd of homosexueel. mijn man is ook moslim en ik weet dat als er dingen gebeuren binnen de familie dat de kinderen achter hun ouders blijven staan. maar ik denk dat je dat voor jezelf moet beslissen en niet omdat je ouders het contact verbreken.
Moeilijk hoor. ik begrijp uit je verhaal dat jullie allemaal worstelen met jullie gevoel (zelfs hij?). Ik snap verder geen bal van wat je zegt, maar ik geloof ook niet dat je inhoudelijk zoekt naar hulp. Zoals ik het begrijp sta je achter alles wat jij en je ouders doen, maar vindt je het gewoon erg lastig om in zo'n situatie te zitten. Daar wens ik je dan ook sterkte bij. Als je ideeen/tips/meningen wilt dan moet je toch echt wat meer vertellen...
hallo ally een hard woord breken, maar hij komt er nog wel op terug , kan wel een tijdje duren maar hij gaat jullie missen hoor
Ik denk dat het voor anderen heel moeilijk te beoordelen is. Jullie ouders vinden het echt niet super leuk dat ze hem nu moeten laten vallen, maar soms is dit het enige wat gedaan kan worden. Wellicht komt hij wel tot inkeer? En hopelijk houden je ouders de deur gewoon op een kier... en dan komt het uiteindelijk wel goed. Misschien duurt het lang, maar je ouders mogen ook voor zichzelf kiezen. Net zoals dat ik vind dat jij voor jezelf moet kiezen, als jij contact wilt dan moet je dit gewoon houden. Ook hier geldt het dat jij je eigen keuzes moet maken. En als je er echt achter staat om het contact te verbreken dan kan je dat doen, als je er niet achter staat dan zou ik het contract niet verbreken. Doe wat JIJ vind dat goed voor je is! Sterkte Daphne
Ik kan er niet veel over kwijt. Ik wilde het gewoon van me afschrijven. Ik vindt het al heel aardig van jullie ,dat jullie reageren. MIjn broertje woonde sinds paar maanden weer bij mijn ouders,en nu hebben zij gezegd ,dat hij binnen een week ,weg moet gaan. Het maakt mij gek ,gaat hij vandaag of morgen . Hij woont in dezelfde huis ,hij eet daat ,slaapt daar. Gaat hij weg zonder iets te zeggen . thanxxxxx. Ally
als je daar zo nieuwsgierig naar bent wanneer hij weggaat enz. waarom wil je dan het contact met verbreken? verders weet ik ook niet wat ik erover moet zeggen want het is allemaal onduidelijk. ik wens je veel succes!
Ally: Geen idee wat er speelt! Maar ik kan me voortsellen dat je even steun nodig hebt in deze moeilijke tijd voor jou en je ouders. Dus hierbij een virtuele knuf voor jou Angelina