Ja weet het, is misschien wat vroeg maar ik moet de kerst hier altijd vroeg plannen vanwege mega grote familie. Wij hebben de planning om dit jaar de hele familie bij ons thuis uittenodigen. De bedoeling is dat iedereen wat lekkers mee neemt. De ene maakt een voorafje, andere het hoofdgerecht, nagerecht enz enz Nu dan dé grote vraag: Wat voor etentje moet ik organiseren??? Als ik iedereen de vrije keuze geef dan is t grote kans dat het voorgerecht niet bij hoofdgerecht past of nagerecht. Zat zelf te denken aan thema American Christmas. Maar wie kent hoevoor goeie recepten??? Groetjes Wendy
Ik heb geen recepten voor jouw thema, maar het is wel slim te weten wat er ongeveer gemaakt gaat worden. Als je briefjes maakt waarop staat wie wat moet maken, (soort lootjes trekken) dan zou je er bij elke gang ook een ingredient op kunnen zetten wat ze moeten gebruiken. Als je bv. bij het hoofdgerecht de soort vis of het soort vlees opzet, dan weet je wat je kunt verwachten.
dat is ook wel goed idee. ik zat zelf aan lijstje.nl te denken. Daar aantal gerechten op te schrijven en dan kunnen de mensen zelf 1 afvinken wat zij willen gaan maken. zo maken ze niks dubbel en zo is er een overzicht wat er gegeten gaat worden. maar nu alleen nog gerechten gaan verzinnen en dat lukt me niet echt...