Samenlevingscontract

Discussie in 'De lounge' gestart door Lala87, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik woon sinds Juli samen en we gaan in februari voor een geregistreerd partnerschap. We gaan op de maandagochtend dan is het ook nog gratis en hoeven we alleen het papierwerk te betalen.
    We pas over 3 jaar trouwen dus dit vonden we voor nu beter dan een samenlevingscontract ook ivm de kosten.
    Wij houden bepaalde dingen wel voor ons zelf, we houden elk onze rekening waar ons loon op gestord wordt en onze eigen spaarrekening, wil niet dat dat samen gaat, heb het meegemaakt met mn ex en wil dat nooit meer.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoe zit dat dan, want ik dacht dat als je geregistreerd partnerschap deed, je niet meer kan trouwen, omdat dat in feite het zelfde is?

3. Sazou

Sazou Lid

21 dec 2006
    20
    0
    0
    Noord- Holland
    Jawel hoor, een geregistreerd partnerschap kan je om laten zetten in een huwelijk. Het is dan alleen niet nodig om weer met getuigen etc. op de proppen te komen omdat dat dus al gebeurd is toen je een geregistreerd partnerschap aanging.

4. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Zoals ik heb begrepen van de gemeente kan je gewoon trouwen na een geregistreerd partnerschap. Maar je kan het zo ook zonder officieel te trouwen het overzetten in een huwelijk, net waar je voor kiest dan.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh zit dat zo :D Thnx, weet ik dat ook weer :)

6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Als je een geregistreerd partnerschap hebt, kun je dit idd laten omzetten naar een huwelijk... er zijn wel wat dingetjes anders dan dat je in 1x gaat trouwen. Er zijn inderdaad geen getuigen meer nodig, er is geen jawoord nodig om het huwelijk te sluiten maar jullie handtekeningen en je kan niet zomaar overal meer trouwen; het kan 'alleen' nog in je woonplaats.

Denk eraan dat paps, als je een geregistreerd partnerschap hebt, de kleine nog altijd moet erkennen! (advies : voor de geboorte).

Kleine aanvulling :)

7. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Oke volgende vraag hihi.. degene die de belasting aangiftse doet, kwam gister met fiscaal partnerschap aanzetten.. kan iemand me in gewoon nederlands :D uitleggen wat dat inhoudt..

Deel Deze Pagina