aardappels

Discussion in 'De lounge' started by Eefke84, Nov 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

omdat wij (nog )met zijn tweetjes zijn en ook vaak rijst of pasta eten heb ik vaak dat ik mijn aardappels weg moet gooien omdat er dan van die lange sprieten uit komen. nu pak ik tegenwoordig als we stamppot eten ofzo van die al voorgeschilde kookaardappelen in de supermarkt. maar vraag me af of die eigenlijk wel net zo gezond zijn?

liefs elmo

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik denk het wel.. ze zijn alleen voorgekookt verder niet.

En als er sprieten uit je aardappels komen kun je ze nog wel eten hoor ;) Sprietje er bij af schillen..

Maar de kant en klaar zakjes zijn lekker makkelijk he? :D

3. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hmm, ik heb daar eigenlijk maar sporadisch last van.
    Haal je ze wel uit de zak en bewaar je ze wel koud genoeg?
    Koop je 2,5 kilo of 5 kilo.
    Nou moet ik zeggen dat wij doorgaans door de week gekookte aardappels eten, dus misschien is dat het verschil.

Idd, die sprieten kan je er afsnijden, evt groene plekken ook nog.

Volgens mij zijn die voorgeschilde aardappelen prima hoor. Altijd nog een beter alternatief als puree uit een zakje.

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    wij halen altijd 1 kilootje van de AH, omdat wij ook meer rijst of pasta eten

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

meestal 2,5 kg en het is ook niet altijd hoor. maar nee ik haal ze niet uit de zak. liggen gewoon in de zak in de aardappelbak in de kast onder de trap. zou dat dan te warm zijn.? ja en de ene week eten we meer aardappels als de andere. soms maar 1 x gekookte. de rest vaak rijst. maar wel elke dag groente hoor! en ik dacht echt altijd dat die sprietenaardappels giftig werden :oops:

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Je kan ze beter zo in die bak leggen. In de zak willen ze nog wel eens gaan zweten/broeien.

De sprieten zijn idd giftig (nachtschade) evenals de groene stukken die er evt op kunnen zitten. Afsnijden, heb je nergens last van

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ga je nou voor elk gerechtje / ingredient en topicje openen?

;)

8. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Tja, je bent zwanger of je bent het niet he ;)

Maar ehhh, inderdaad vaak hetzelfde probleem als jij hier. In de winter gaat het beter, omdat we dan vaak stamppot eten. En als ik aardappels kook, dan kook ik er altijd een paar extra om die de volgende dag weer te bakken. Laatst waren hier de aardappels opeens op! Dat is echt een zeldzaamheid hier :D

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bedankt voor de tips. enne elmo hij mag dicht hoor ;)

Share This Page