Samenlevingstest en controle slijmvlies, erg vervelend?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dib, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    hallo allemaal

wij hebben het ook mee gemaakt dat onze huisarts zei dat het zaad van mijn vriend traag en slecht was. de gyn. vond dit wel mee vallen de eerste test van mijn vriend was zelfs goed.
    nu wordt ik dus helemaal onderzocht gisteren bloed geprikt. volgende week echo en samenlevings test dan weer bloedprikken en dan nog die nare baar moeder en eierstok onderzoek dmv fotos en contrastvloeistof of zoiets.. voor dit onderzoek zie ik wel tegen op wat ik lees hier dat die wel pijnlijk is. noiu ja het is voor een goed doel

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    @ Jiska,

Ik weet de aantallen niet meer precies, dat is wel jammer, aan de andere kant, als de fert.arts zegt dat het prima is dan geloof ik haar wel. In ieder geval eerder dan de huisarts!
    Ben zo bang dat ik m'n ei eerder krijg dan rond het weekend, dan moet ik mijn afspraak verzetten. Ik heb het liefst zo snel mogelijk al die onderzoeken dan ben ik er van af! En hopelijk wordt er dan wat meer duidelijk!

Liefs Dib

3. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    YIEHA,

Ik ben net naar de fert.arts geweest voor het inwendige onderzoek.
    Een beetje gespannen maar vooral benieuwt naar wat de uitslagen waren!

De bloedtest was prima, normale hormoonhuishouding!

Toen het inwendige onderdeel: Ze liet me eerst alles zien, eendenbek was voorverwarmt en de camera lag klaar met een condoom eromheen.

Het inbrengen van de eendenbek viel op zich wel mee, even persen en hij zit erin. Drie keer slijm afgenomen, twee keer een spuitje en één wattenstaafje. Daarna op de echo gekeken.
    Ze kon geen eitje zien die op springen stond :(
    Maar goed, m'n ovulatie is wel vaker laat.

Toen wat slijm onder de microscoop. En ja hoor... daar zwommen ze... Een aantal zaadjes die als een kip zonder kop rond zwemmen! Ik moest heel hard lachen en vond het geweldig om te zien! :D

Over een aantal weken weer een afspraak zodat ze m'n temp.curve kunnen bekijken en de uitslag van de zuurgraad van m'n slijm.

Verder kon ze niet veel doen, alles zag er prima uit.
    Als we over een half jaar nog niet zwanger zijn mogen we weer een afspraak maken. (dan zijn we al twee jaar bezig)

Liefs Dib

4. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Nog even terugkomend op het eitje dat niet op springen staat, ik begrijp uit verhalen dat er altijd een eitje meegroeit met de cyclus. Ik maak me wel een beetje zorgen over het feit dat dit nu niet gebeurt.
    Ook nog steeds geen positieve ovu.test en temp.curve laat ook nog geen eisprong zien. Kan je zomaar een maand hebben zonder eisprong? En word je dan wel binnen een "normale" tijd ongi?
    Ik zit nu al op dag 17 nl. :(

Iemand ervaring mee?

Liefs Dib

5. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hoi Dib,

Fijn dat het inwendige onderzoek mee is gevallen. En het lijkt me ook heel grappig om die zaadjes te zien zwemmen :D

Hee wat die eitjes betreft...ik heb er niet heel veel verstand van maar bij mij hebben ze een aantal keren de groei van mijn eitje gevolgd (ze noemen dat officieel follikemeting). Mijn cyclus is vrij regelmatig (rond de 28 dagen) en rond cyclusdag 12 zijn ze begonnen met meten. Tijdens de eerste meting zat er een follikel van 1.2mm. Per dag verwachten ze dat zo'n follikel groeit met ongeveer 2 mm. Rond de 2 cm springt het follikel en komt het eitje er dus uit; de eisprong dus!
    Het bevreemd me in jouw verhaal dat ze geen follikel zagen. Ook niets kleins? Hebben ze zowel naar je linker als rechter eierstok gekeken?

Ik lees dat je over een tijdje terug moet voor wat uitslagen. Misschien kun je daar eens op terugkomen? Dat je vraagt of een follikelmeting misschien nog een optie is?

Eerder heb je wel positieve ovulatie-testen gehad?

Groetjes, Lola2

En oja, ik heb altijd begrepen dat je ei-sprong bepalend is voor timing van je mentstruatie. Dus ongeveer 14 dagen na de ei-sprong zou je menstruatie moeten komen.
    Maar zeker weten doe ik het niet. Wie weet hoe het zit?

6. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    @ lola2,

Bedankt voor je antwoord!

Ze zag zeker wel follikels zitten (een paar bij elke eierstok) maar niet ééntje die extra groot was, oftewel op knappen stond.
    Ik gebruik al een half jaar ovu.testen en krijg zeker positieve testen, soms al na 13 dagen maar soms ook na 20 dagen (CD). En eigenlijk altijd keurig 13 tot 14 dagen daarna mijn ongi.
    Nu ook nog steeds geen positieve ovu.test in deze cyclus en temp is nog niet omhoog gegaan.

Toch dacht ik dat er wel een follikel groter zou moeten zijn dan de rest.
    Ik ga daar zeker op terug komen over drie weken tijdens de afspraak.

Nog een vraagje:
    Heb je trouwens altijd een (goede) eisprong wanneer je positieve ovu.testen hebt?

Liefs (een onzekere) Dib ;)

7. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hoi Dib,

Sorry dat ik nu pas reageer maar ik heb de laatste dagen weinig op het forum rond gehangen.

Wat bedoel je met je vraag of ik altijd een goede eisprong heb? Ik ga er van uit dat als de ovulatie-test positief uitwijst, dat ik dan een eisprong ga krijgen. :(

Trouwens wat ik je nog niet verteld had was dat ik eerder eens een samenlevingstest kreeg maar dat die dus niet uitgevoerd kon worden omdat het zo'n enorme pijn deed bij. Ze is gestopt met proberen en daarna bloedde ik enorm :( (bleek mijn baarmoeder wat gekanteld te liggen. Nu las ik laatst een tip van iemand hier op het forum dat je, als je een inwendig onderzoek krijgt, het handig is als je zorgt dat je blaas wat voller is zodat ze wat makkelijker bij de baarmoedermond kunnen zijn. Gouden tip vind ik!).

Groetjes, Lola2

ps: heb je al een eitje gevonden?

8. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi lola2,

Ik las laatst ergens dat je ei ook te klein kan zijn en wel een positieve ovu.test kan hebben. Je kan dan helaas niet zwanger worden omdat je ei te klein is.

Ik heb ook een beetje gebloed na de s.l.test maar niet heel veel.

Liefs Dib

9. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha Dib,

Hoe kom je daar dan achter dat je eitje te klein zou zijn? Naast dat je niet zwanger raakt dan, lijkt me.

Heb je nu al een eitje gevonden bij je? Ik ben benieuwd!

Groetjes, Lola2

10. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi lola2,

De enige manier om erachter te komen dat je ei te klein is is via een inwendige echo. Dan moet je een paar keer per week naar de fert.arts geloof ik.
    Maar goed, laten we maar niet op de zaken vooruit lopen, en hopen dat dit niet het geval is!

By the way, nog steeds géén ei te bekennen! Niet met ovu testen en niet met tempen!
    Een heeeel laat ei dus! Vandaar dat ze deze nog niet kon zien op de echo!

Krijg al wel wat meer krampen (heb ik altijd rond ei) maar nog steeds geen zere (.)(.) en die horen er bij mij ook altijd bij tijdens eisprong!

Ben benieuwt!

Liefs Dib

11. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ha ha ha, ik heb nog maar net opgeschreven dat m'n ei nergens te bekennen is en ineens komt hij tóch om de hoek kijken! Heb net m'n dageljikse ovu.test gedaan en positiever kan gewoon niet! :D
    Nu nog een temp. stijging en ik ben overtuigt.

Hup, weer aan de klus :D

Liefs

12. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    hoi hoi allemaal

Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie,wij zijn dus ook al dik 2 jaar bezig,heb het vorig jaar in november een BBZ gehad,nu dacht ik,het wordt eens tijd dat we het allemaal eens goed laten onderzoeken,heb dus alles nu achter de rug behalve dai ik vrijdag nog 1x moet bloedprikken op progesteron.
    Onze test was ook gelukkig positief pffffff een hele opluchting!
    Alles is verder goed,ze hebben mijn eisprong goed kunnen volgen,en zoals ik al zei,alles is prima! :D :D

Ik krijg nu dus ook,over een paar maanden(als we dan nog niet aangeteld zijn)zo'n vloeistof naar binnen om te kijken of de eierstokken niet verstopt zitten!
    Maar dit gebeurt bij mij onder narcose.

Ik hoop dat het allemaal verder goed afloopt ook voor jullie!

Ik hou jullie verder wel op de hoogte.

Groetjes Brigitte

13. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Fijn Dib dat er toch een eitje de hoek om komt kijken, maar wat heb je nu dan een lange cyclus zeg. Als ik het goed begrijp zit je nu op dag 21, als je daar dan 14 dagen bij optelt zit op een cyclus van 35 dagen.

Goed, hopelijk is dit een cyclus van wel negen maanden lang! ;)

Succes Brigitte77. Als dik twee jaar bezig, wat een geduld moet je dan toch hebben he? Ik wens je veel succes!

Groetjes, Lola2

14. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Ook vandaag weer een positieve ovu. test :( Zowel die van gister als vandaag knallen eraf! Mijn temp. is nog niet omhoog gegaan, ben benieuwt of dit überhaupt wel gaat gebeuren want ik heb al eens eerder een poging gedaan om te tempen en toen kon ik ook geen stijging ontdekken, maar goed, dat is al wel 7 maanden geleden.

@Brigitte77; Jij ook heel veel succes met de volgende testen. Het is zeker fijn om te weten dat je een goede eisprong hebt. Hopelijk zijn je eierstokken niet verstopt en mogen jullie snel zwanger worden!

Liefs Dib

15. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Ja dank jullie wel,het is ook allemaal zo spannend! :(

16. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hè, hè, vanmorgen is m'n temp. eindelijk de lucht in gevlogen. Dat is 2 dagen na mijn posi.testen. Dat was dus eindelijk mijn ei, op dag 23!

17. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Oke Dib,nu mogen zij het werk doen! :D

groetjes Brigitte

18. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ja, laat ze maar goed zwemmen, ik heb zelf gezien dat ze dat prima kunnen :)
    Had zelfs vanochtend een beetje bloedverlies maar dat zal wel van het eitje komen. (.)(.) doen ook eindelijk pijn (dat is normaal bij mij).
    Weer een spannende 2 weken tegemoet.

Eigenlijk is mijn hoop met de maand minder aan het worden, alsof ik onbewust al weet dat het niet gaat lukken bij ons. Raar hè. Toch maar proberen om zo positief mogelijk te blijven!

Liefs Dib

19. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    nou dib zo denk ik anders echt niet,ik wordt er iedere maand gek van,en dan denk ik van JA het zou wel eens zo kunnen zijn.....maar nee hoor.

ik blijf er toch veel in hopen dat het allemaal goed komt.

we hebben de volgende week woensdag ons eindgesprek in het ziekenhuis....ik weet wel al dat alles goed is,maar is toch spannend van hoe en wat we verder gaan doen nu!

Over 5 weekjes ga ik eens eerst lekker op vakantie.
    Heb jij al vakantie gehad?
    Even de gedachten op iets anders zetten dan alleen maar denken en hopen!

20. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Ik weet gewoon dat ik pas over een half jaar terug mag komen naar het ziekenhuis. Eigenlijk alle eerste testen en onderzoeken waren prima en ik denk dat m'n temp. kaart ook prima zal zijn. Dus eerst maar weer op eigen houtje verder proberen.

Elke maand dezelfde symptonen en klachtjes dus ik weet het echt niet meer.

Ik ga over 4 weken op vakantie, duurt ook nog wel even dus. Waarschijnlijk precies in ovu. tijd! Dat wordt een gezellige vakantie, ha ha!

Waarom heb je gekozen voor narcose tijdens de onderzoeken? of is dat geen keuze maar verplichting?

Gr Dib

Deel Deze Pagina