samenlevingstest en lange cyclussen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by norwegian-sky, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik loop sinds kort bij de gyn. nu wou de gyn bij ons een samenlevingstest doen. dus had ik met me gyn afgespronken dat ik een afspraak maken voor deze test als mijn temp omlaag zou gaan. omdat het bij mij soms wel 3 maanden duurt.

me temp was vandaag behoorlijk gedaald. zit nu op 36.5. maar weet dat me ei nog minimaal een week duurt. zit op dag 10.

maar nu zegt de assistent dat ik geen afspraak krijg omdat ik gelijk moest bellen toen ik ongesteld was. en dan zou ik 14 dagen later de test krijgen. maar dat heeft bij mij dus geen zin.

ben nu erg verdrietig want ik hoef van hun pas weer te bellen als ik ongesteld ben geworden. dit was niet de afspraak.

hoe doen meiden dit die lange cyclussen hebben?

xxx sky

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi, heb geen ervaring met lange cyclussen (mijn probleem is precies tegenover gesteld..) maar goed, wel een tip: vraag anders ff of je de arts tijdens telefonisch spreekuur ff kunt spreken. Als je morgen belt, heb je misschien nog kans dat hij er voor zorgt dat je alsnog langs mag komen voor het onderzoek…

Vind het trouwens wel heel gek dat jij moet bellen als je temp naar onderen gaat. Want na je eisprong heb je een tempdaling en je moet juist de samenlevingstest net voor je eisprong hebben. Net na je eisprong veranderd de samenstelling van je slijm weer dus als je dan de samenlevingstest krijgt, zal hij sowieso negatief zijn…

Ik zelf kreeg als ik een samenlevingstest in mijn natuurlijke cyclus moest al vanaf dag 7 of 8 een follikelmeting (FM) omdat ik soms dan al mn eisprong heb. Zo kunnen ze het dan precies in de gaten houden… Misschien mag jij ook gewoon zo nu en dan (bijv. 1 keer per week) ff langs komen zodat ze het goed in de gaten kunnen houden…??

Veel succes meid!!

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,085
    2,221
    113
    Brabant
    ik zou naar je gyn vragen hoor!!
    wat de assistente vertelt is het standaard verhaal.
    Jij wijkt af, wat logisch is, je loopt niet voor niks bij de gyn en dat snapt zij dus niet... Maar gewoon nog een keer bellen en naar de gyn vragen!!

Maar ehm, ga je ook onder behandeling voor je lange cyclussen?? dat verkleint je kansen ook aanzienlijk, toch..

4. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ja het probleem is dat me gyn op vakantie is. en ik zit bij dat ziekenhuis dat is het nieuws is door al die overleden baby's daarom hebben ze nu een gyn minder. dus ze hebben eigenlijk geen tijd voor me. maar me gyn wou eerst een samenlevingstest en een baarmoederfoto en daarna naar medicatie kijken. dus daar gaat wel even tijd over heen helaas.

maar dit is wel een extra domper. zal er met me gyn gelijk over hebben als ze weer terug is.

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi,

ik zou ook nog ff naar het zh bellen..

het is namelijk echt echt echt een wilde gok om een samenlevingstest te doen als je zulke lange cyclussen hebt.... de meeeste dagen van je cyclus is het slijm in je vagina vijandig en gaan alle zaadjes dood en is je test dan negatief... ze kunnen dus alleen een objectief te meten ( en dus betrouwbare) test doen als de timing precies valt op de paar dagen dat je vruchtbaar bent en je slijm zodanig dat de zaadjes kunnen overleven... als je vruchtbaar slijm hebt ( ziet eruit als eiwit en je kunt er tussen je vingers draadjes van trekken ) ..... op deze manier is de kans groot dat iedere test negatief zal zijn...

gewoon bellen hoor!!! het is niet jouw probleem dat het daar op z,n gat ligt...

gr JOse

Share This Page