Samenlevingstest, hoe gaat dat in z'n werk?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Marjo83, Jul 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Vlgs mij zitten hier wel een aantal meiden die dit ook al hebben gehad. Wat kan ik nu precies verwachten? Ik krijg namelijk ook nog een uitstrijkje, is het net zoals als een uitstrijkje? En is de uitslag betrouwbaar? Doet het pijn? En ik ben vergeten te vragen aan m'n gyn, maar wanneer kunnen we het beste gemeenschap hebben, na 22 uur meen ik toch? Moet er morgenvroeg al om 8.15 uur zijn.

Groetjes Marjo

2. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoi hoi,

het doet geen pijn, bij mij iig niet....er komt dus een uitstrijkje en die legge ze onder de miroscoop..En gaan kijken of de zaadjes bewegen..
    Na 10 uur lijkt me een uitermate geschikte tijd om idd te klusse hahahah

suc6! het stelt echt niet veel voor!

liefs mandy

3. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hihi bedankt hoor. Weten jullie in elk geval allemaal wat mij vanavond te wachten staat :)
    Ik ben erg benieuwd....

4. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Bij ons moesten we tussen de 2 en 10 uur voor de samenlevingstest klussen. Dus in ieder geval na 10 uur vanavond ja.

En die test...dat stelt eigenlijk niks voor hoor!
    Beetje jammer alleen bij ons was dat beide testen (2 stuks) negatief waren.

Succes morgen!

5. labmuisje

labmuisje Actief lid

Apr 19, 2006
    245
    0
    0
    Tien uur klussen is een prima tijd. Tenminste bij ons in het ziekenhuis. Ze halen dan een beetje cervixslijm weg met een spuitje. Soms 1 soms 2. Als het er 2 zijn dan doen ze dat bij het begin van de baarmoeder en 1 aan het eind van de baarmoeder. Bij 1 een van het midden. Waar naar gekeken word is of er sperma aanwezig is en of ze bewegen maar ook naar de ph(zuurtegraad) van je slijm en of er bacterien en witte bloedcellen aanwezig zijn.
    Deze factoren kunnen namelijk ook op een infectie wijzen waardoor bevruchting/innesteling niet mogelijk is. Zo'n infectie is verder goed te behandelen over het algemeen.

Ik hoop dat je hier wat aan heb. Succes verder
    Groetjes labmuisje

6. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Nog bedankt voor je reactie labmuisje.
    Heb hem inmiddels gehad vanochtend. Met een positief resultaat gelukkig :D
    Het is me dik meegevallen!

Groetjes Marjo

7. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Lekker dat de samenlevingstest positief was!!
    Toch weer een geruststelling heh!

8. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Fijn dat jullie samenlevingstest positief was!
    En wat is nu de volgende stap bij jullie?

En nog een praktische vraag: maakte het nou uit hoeveel tijd je voor deze test gemeenschap hebt? (heb de test dus ook binnenkort)

9. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ster,
    De vlgde stap, of eigenlijk de stap die we 2 maand terug hebben gezet, is doorgaan met Clomid. Afgelopen ronde heb ik een dubbele dosis gehad, die sloeg wel aan gelukkig, maar had m'n eisprong veel te laat en werd na 5 dagen alweer ongi :(
    Nu probeer ik het nog 1 ronde met 100 mg. en als het weer hetzelfde liedje is denk ik dat het Pregnyl spuiten wordt.

Om even op je vraag terug te komen, ons werd aangeraden om pas na 22.00 gemeenschap te hebben. Wij hadden de test om 8.30 in de ochtend.
    Vlgs mij mag er iets van 10 uur tussen zitten, maar weet het niet helemaal zeker. Wanneer hebben jullie de test?

10. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Succes he!
    Wij hebben de test de volgende cyclus van mij, dit omdat mijn mannetje ook zijn zwemmers nogeens moest laten testen en het een beetje veel werd al die dingen tegelijk. We willen het rustig aan doen met al die onderzoekjes. We hopen nog steeds dat we spontaan zwanger worden namelijk.

11. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

Dec 5, 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Kan je toch zien dat het per ZH erg verschillend is, bij ons moest je twee uur van tevoren klussen.

Erg leuk op de vroege morgen :(

Liefs Sonja

12. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    O dat is helemaal niet leuk meer zeg :confused: 2 uur van te voren, dan moest je zeker de wekker zetten. Zie het al voor me, allebei met jullie slaperige koppies :)
    Gekheid hoor, maar wij hebben het om half 11 gedaan en de test was 10 uur later hartstikke positief! Hoe ging het bij jullie dan? Ook posi?

En Ster, ik vind het heel begrijpelijk dat je rustig aan de mm ingaat. Het is niet niks! En het zou natuurlijk geweldig zijn als je deze extra hulp niet nodig hebt! Hopelijk ben je gauw zwanger!

Liefs,
    Marjo

13. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    als het dan toch gepland moet die keer dan doe ik het zo kort mogelijk van te voren denk ik. Heb namelijk het idee dat het er toch vlot weer uit gaat bij mij zegmaar....(is misschien ook onzin dat weet ik).

14. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ja dat had ik ook hoor, maar vlgs mijn gyn is het voldoende om na tijd 10 minuutjes te blijven liggen. Ik prop voor de zekerheid altijd een kussen onder mn billen :oops:
    Maar dat is nog niet eens nodig vlgs haar, de zwemmertjes vinden heel gauw hun weg!

Succes ;)

15. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Is het zaad van jullie mannen gelijk getest toen jullie naar de gyn gingen?
    Ik "loop" nu vanaf mei bij de gyn maar de gyn is hierover nog niet begonnen.
    Wel is er gevraagd of dat mijn vriend kinderen heeft maar dit is niet het geval.

Groetjes Senna

16. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    De eerste stap in de mmm was bij ons ook gelijk een zaadonderzoek. Dit om uit te sluiten dat hij slechte zwemmertjes zou hebben, want dan waren we met clomid alleen niet geholpen. Gewoon aankaarten hoor, stel nou dat het niet goed zou zitten, dan hoef je niet eindeloos te proberen!
    Succes!!

17. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Bij ons was dit ook de eerste stap, een zaadonderzoek, geregeld door de ha. Daarna zijn we pas doorverwezen.

18. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    bij ons werd er naast mijn onderzoeken, direct ook een zaadonderzoek gedaan...bij ons in het ziekenhuis is dat standaard...
    en wat marjo ook al zegt, dan sluit je meteen iets uit. (of niet wanneer je pech hebt, maar dan kan je daar meteen ook actie voor ondernemen)
    sterkte ermee!
    liefs elfje

19. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik zal het bij het volgende bezoek gelijk aankaarten.
    Dank jullie wel, groetjes,

Senna

20. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    bij ons ook. het is makkelijker om een man te onderzoeken dan een vrouw. Je moet ze allebei uitsluiten. Succes, en de onderzoeken stellen helemaal niks voor.

Share This Page