Samenlevingstest, hoe gaat dat in z'n werk?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Marjo83, Jul 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Bij ons was het ook zo dat we allebei onderzocht werden. Tenminste de zwemmers zijn zelfs wel tot 4 keer getest....meer viel er toch niet bij mijn vriend te testen.

Ik ben het er niet mee eens dat de onderzoeken niets voorstellen. Om maar een HSG of een laparoscopie te noemen, dat zijn niet de minste onderzoeken hoor!

2. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Volgens mij werd er ook niet op HSG of laparoscopie gedoeld. Het ging over zaadonderzoek, bloedonderzoek en de samenlevingstest dacht ik ;)

3. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Bij ons in het zh hoort een HSG (en eventueel daarna nog een laparoscopie) gewoon in het standaard rijtje onderzoeken die er gedaan worden als je aan het begin van de MMM staat. Dus vandaar mijn reactie. ;)

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nou ik heb morgen ook een samenlevingstest! Dan weet ik in ieder geval wat me te wachten staat!

5. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    spannend mijnimeel!!!
    veel plezier vanavond en succes morgen!
    waar zit jij nu in je cyclus?
    liefs elfje

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Zat nu op CD 13. En drie eitjes staan op springen, dus heel erg spannend allemaal! Ik heb het verhaal gedaan in het onderwerp "overzicht van iedereen in de MMM". ONderzoek zelf viel mee!

7. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Meiden, wat is een samenlevingstest? En wanneer krijg je dit....

hoop niet dat het een domme vraag is

Ikzelf ben nog niet verder gekomen dan de clomidtab

8. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Brrr morgen de samenlevingstest! En ik weet nog steeds niet wanneer en welk tijdstip het nou verstandig is om te klussen :oops:

De verpleegkundige zei 8 uur van te voren........Maar ik moet om half 11 heen, dus dan zou ik om half 3 vannacht moeten klussen :x
    Dat wordt niks hoor en ik ga er echt geen wekker voor zetten.

Denken jullie dat morgenochtend 7 uur ook nog een gunstige tijd is? Of 12 uur vannacht. Bah wat een gedoe allemaal zeg :rolleyes:

9. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Tegen ons was verteld dat je tussen de 2 en 12 uur voor de afspraak moest klussen. Daar heb je gewoon meer rek mee dan gewoon maar 8 uur te zeggen.

Dus of de avond ervoor of pas 's ochtends.

10. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Dankje Moo!
    Het wordt gewoon lekker en rustig morgenochtend ;)
    De vorige keer moest ik lang wachten in het ziekenhuis voordat ik aan de beurt was, en als dat morgenochtend ook het geval is dan is de ochtend gunstiger!
    Waar je toch niet allemaal rekening mee moet houden ;)

Alles goed met je zwangerschap trouwens?

11. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    succes morgen ster!!!!
    hopelijk lekker veel zwemmers zichtbaar!!!
    liefs elfje

12. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Als ik jou was zou ik het inderdaad gewoon 's ochtends op tijd doen. Als het uitloopt in het ziekenhuis en je hebt 's avonds geklust, dan heb je kans dat er teveel uur tussen zit.

Wij hebben trouwens 2 samenlevingstesten gehad, de eerste was toen eigenlijk nog te vroeg. We moesten toen 2 dagen erna weer terug komen.

Met de zwangerschap gaat alles goed hoor! Volgende week de laatste echo op de fertiliteitsafdeling, daarna mogen we het gewone circuit in! Dank je wel voor het vragen!

13. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    JOEPIE, de samenlevingstest was positief! Ik heb ze zien zwemmen onder de microscoop, wat geweldig om dit te zien zeg :p

14. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    yeah ster!!!!
    wat een fijn nieuws!!!
    alvast voor 1 onderdeel geslaagd meid!!!
    liefs elfje

15. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Fijn te horen dat jullie samenlevingstest ook dik in orde is Ster! Wanneer is je NOD deze maand?

Liefs,
    Marjo

16. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Oh wat lekker zeg!! Dan heb je in ieder geval geen moordend baarmoederslijm. ;)

Wat gaan ze daarna nog doen? Of blijft het hier even bij voor jullie?

17. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Hi hi inderdaad geen moordend baarmoederslijmvlies! Het voorstel is nu een HSG onderzoek (dus het standaard rijtje onderzoek waar Moo het al over had). Daarna komt het plan "hoe verder".

Vandaag was mijn partner voor het eerst mee naar het ziekenhuis (speciaal vrij voor genomen van zijn werk). Wij kregen een gesprek met volgens mij een assistente die heel luchtig deed en totaal anders reageerde dan de arts van de vorige keer. :( Totaal geen toevoegende of nuttige uitleg ofzo. De volgende keer ga ik gewoon weer zelf heen hebben we besloten. Zonde van zijn tijd. En ik hoop dat we nooit meer zo'n afspraak met zo'n wirdo van een arts-ass krijgen zeg!

Mijn NOD is over twee weken en daarna volgt het HSG onderzoek.

Share This Page