De titel zegt het al: de arts wil stoppen met clomid omdat het hoogstwaarschijnlijk geen nut heeft omdati ik toch een redelijke cyclus heb van 31 a 32 dagen...........maar waarom ga ik dan nu de 20e ronde al in???? Ze wil me nu evt. doorsturen naar het zh voor een volgende stap, maar wat is een volgende stap na clomid? Ze willen me vandaag terugbellen (ja alles gaat hier over de telefoon ppf) Weet iemand wat ze evt. nu zouden kunnen gaan doen?
Hey meis, ik heb eigenlijk nog nooit 1 onderzoek gehad Ik heb dus ook "zomaar" clomid voorgeschreven gekregen, blijkbaar Waarschijnlijk moet ik dan onderaan de trap beginnen met alle onderzoeken. Nu zou ik een hele vragenvuur kunnen stellen met hoe en wat, dus ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken...
nou dat vind ik eerlijk gezegt ook een beetje gek hoor..... je kan een bloedonderzoek krijgen, een zaadanalyse, een inwendige echo, een samenlevingstest, een hsg-onderzoek etc... ik denk dat het goed is, dat er eens goed naar jullie situatie wordt gekeken..... je weet dus ook helemaal niet of de clomid zn werk heeft gedaan.... tsja, en wat ze nog meer allemaal kunnen doen na de clomid.... -clomid icm pregnyl -andere eisprong bevorderende medicatie als: metformine of Gonal-F -IUI -ICSI/IVF maar het is gissen wat er bij jou eventueel kan..... eerst maar eens goed laten onderzoeken!!!! heel veel sterkte meid! veel liefs elfje -
Heb ondertussen een telefoontje van de arts gehad! Ik moet direct beginnen met het slikken van primulut?? Nouja, of ik ben kippig! Is dat niet om je menstruatie op te wekken? En die heb ik toch gewoon? Ik ga het maar eerst eens ophalen en de bijsluiter lezen, wat raar zeg!
We hebben gelijktijdig een berichtje getypt hahahaha Bedankt voor je antwoord meid, ik ben nieuwsgierig wat je van mijn berichtje vind?
hee natasja: naar mijn weten is primolut idd om je menstratie op te wekken!! waar zit je op dit moment in je cyclus? het kan zo zijn, dat je voor bepaalde onderzoeken, bijvoorbeeld aan het begin van je cyclus moet zijn... misschien is dat de reden? anders idd een beetje gek, wanneer je zelf gewoon best regelmatig ongi wordt....... liefs elfje
Dit klinkt allemaal erg vaag Natasja. Hoe komt het dat je moest starten met clomid? Was je hiervoor al eerder naar arts (huisarts/gyn) geweest met jullie zwangerschapswens? En begrijp ik het goed dat je nu 1 ronde Clomid hebt gebruikt en ze nu zeggen dat je er weer mee moet stoppen en zelfs primolut moet gaan slikken? Ik vind het allemaal erg vaag en voor jou is het ook erg onduidelijk. Ik zou toch eisen dat de arts je een betere uitleg geeft waarop dit allemaal gebaseerd is voordat je met meds begint. Je staat in je recht om voldoende en goede, eerlijke info te krijgen hoor, daar moet je op staan! Veel succes!Elfje zie ook net je berichtje en klinkt wel logisch dat ze eerst een ongi willen afwachten voordat ze met verdere onderzoeken gaan kijken (bv. zo'n cyclusanalyse....je hele cyclus wordt in de gaten gehouden met inwendige echo's en bloedprikken). Maar het lijkt me dat je dit niet hoeft te manipuleren..........die ongi komt dan vanzelf wel...........Of natuurlijk nog beter.............9 maand niet. Daarom zou ik echt niet zomaar nu primolut gaan slikken...
Ik zou al mijn vragen opschrijven en de arts bellen. Zeggen dat er nooit onderzoeken zijn gedaan en dat je het idee hebt dat je maar wat krijgt voorgeschreven. Moet toch niet kunnen.
Bedankt voor jullie berichtjes meiden! Idd heb een lijstje gemaakt met vragen en ben er naar toe gegaan... Het klopte wel dat ik primulut moet gaan slikken, hij beweert dat de meesten die maand erop zwanger zijn Doordat je de menstruatie een zetje geeft. (voor alle duidelijkheid, mijn eigen ha is met vakantie en dit is een vervanger). Het typische is wel dat ik afgelopen maand "zomaar" clomid heb geslikt en ik zou zaterdag ongie moeten worden, of niet natuurlijk. Nu heb ik primulut geslikt en zie dat je dat helemaal niet mag slikken als ik zwanger zou zijn. Heb natuurlijk vanmorgen voor de zekerheid wel ff getest: negatief. maar goed, inprincipe ben ik veeeel te vroeg. Ik heb primulut niet gekregen om daarna allerlei onderzoeken te krijgen, maar hij gaat er vanuit dat ik snel zwanger ben met dit medicijn Ik weet echt niet wat ik ermee moet, jullie waarschijnlijk al helemaal niet. D'r gaat nu echt van alles door mijn koppie
misschien te kort door de bocht van mij: maar het klinkt een beetje als zelf experimenterende huisartsen... in jouw geval zou ik geloof ik toch vragen om doorverwezen te worden naar de gyn... en vooral iemand die even rustig de tijd neemt om dingen uit te leggen en te onderzoeken... is bijvoorbeeld bij je mannetje al onderzocht of het bij hem wel in orde is (kon ik uit je vraag niet afleiden??) Chrizzzy
Natasja, ik zou gewoon je ongi afwachten hoor en niet beginnen met die Primolut! Als je zwanger bent kun je het toch nog niet weten nu en wat maken die paar daagjes nu uit? Het zou toch spijtig zijn, dat als je zwanger zou zijn, het nu zou mislopen door die heel onduidelijke, supervage HA? Echt, als ik jou was, zou ik gewoon mijn ongi afwachten en ondertussen een afspraak maken met de gyn. Succes! Liefs Kirby
Ik heb mijn eerste tablet al gehad, die moest ik direct innemen van de doktersass. , het zal toch niet waar zijn dat ik toch zwanger zou zijn en dat het hierdoor mis gaat! Wat moet ik doen??? Ik moet er vandaag nog 2 nemen.......ik weet het niet hoor..... @ Aldonza; ik moest starten met clomid omdat ik een nierziekte heb, waardoor wij zsm zwanger moeten raken omdat het anders niet meer kan. En het spulletje van mijn man is nog nooit onderzocht, sterker nog wij hebben geen van beiden onderzoeken gehad. Maar dit komt omdat wij een prachtige dochter hebben die in oktober 2 jaar wordt. Dus ze vermoeden dat het allemaal wel goed zit
Ik ben een beetje een buitenstaander, maar lees wel regelmatig met jullie mee. Ben het wel met Kirby eens...probeer doorverwezen te worden naar een gyn. Het is jouw lichaam en deze manier lijkt me voor veel onrust en onzekerheid zorgen doordat de ha maar iets 'lijkt' te proberen. Succes. Mirre
Idd ik ben het ook met jullie eens. Helaas had ik de medicijnen al genomen, en moet ik daar dus mee doorgaan. Ik heb vanmiddag nog eens gebeld (je moet toch wat ) en als dit niet aanslaat dat ik de volgende cyclus naar de gyn. ga (ik had nl een doorverwijzing nodig) Ik was vanmiddag ff behoorlijk in war, ook omdat ze "zomaar iets proberen" en daar pas ik voor, niet met mijn lichaam! Zelfs mijn hubbie is van slag, want hij had wel het vermoeden dat ik zwanger was... Ik moet nu maar rustig op de wachten, en dan weer de volgende ronde in
Wacht je nu gewoon op je duivels? Of neem je toch nog Primolut? Is niet helemaal duidelijk... Liefs Kirby
Ik moet zeggen dat ik het maar een raar verhaal vind. Je mag nooit zomaar beginnen met medicijnen om de menstruatie op te wekken. Eerst bloed laten prikken om zeker te weten dat je niet zwanger bent!!! Als ik jou was, zou ik heel snel een doorverwijzing vragen naar de gyn. Je gaat toch niet aan lopen tobben met zoiets belangrijks? En vooral niet met zo iemand die er blijkbaar de ballen verstand van heeft. Ik vind het ook raar dat hij "zomaar" clomid heeft voorgeschreven. Wat heeft dat voor zin als hij niet weet wat het doel is? Echt waar, je moet voor jezelf opkomen en meteen een doorverwijzing vragen. Succes. Groetjes, Jaycey
Je hebt helemaal gelijk Jaycey, maar ik dacht dat ik al te laat zou zijn omdat ik 2 tabl. primolut gehad had. Als ik morgen direct de arts bel om een afspraak te maken, en nu direct stop met die primolut, zou ik dan nog op tijd zijn denk je? Of ben ik al te laat omdat ik die troep al gehad heb?
Ik zou nu gewoon stoppen met die Primolut tot je verder onderzoek bij de gyn hebt gehad. Misschien ben je wel nog op tijd hoor ... Liefs Kirby