Hoe laat je heel veel follikels slinken?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nikkie80, Jul 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi,

Afgelopen cyclus had ik veel en grote follikels. Nu heb ik twee Provera kuren geslikt om ze te laten slinken. Als ze nog niet genoeg geslonken zijn, moet ik nog langer wachten met behandelingen.
    In mijn vorige cyclus heb ik Menopur gebruikt. Nu stappen we over op Gonal F.
    Ik las hier ooit op het forum dat veel water drinken zou helpen om de follikels te doen laten slinken, klopt dat?
    Wat kan jezelf nog meer doen?

Liefs Nikkie

2. volgens mij niet zo veel. en water drinken is volgens mij niet voor het slinken van follikels?
    bij mij waren ze na 1 cyclus weg. en ik heb niks meer gespoten.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens mij kan je zelf je follikels niet laten slinken. Dat vele drinken is van belang als je overstimulatie hebt (omdat je dan heel veel vocht vasthoudt).
    Elmo

4. meestal verdwijnen ze bij je eerstvolgende menstruatie. bij mij dus wel.

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey,

Rach: Had je dan veel follikels? Ik had er namelijk echt heel erg veel en behoorlijk groot. Ik moet volgende week pas ongesteld worden. Dan krijg ik een uitgangsecho. Maar als er nog veel follikels zitten die ook nog zo groot zijn, dan moet ik nog langer wachten.

Weten jullie wat ze dan zullen doen? Weer een Proverakuur (zou dan de derde achter elkaar worden..)

Elmo; oke, dus dat extra drinken van water heeft alleen met het vocht vasthouden te maken? Jammer, ik dacht een oplossing te hebben voor mijn overstimulatie...

Liefs Nikkie

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, overstimulatie kan je niet voorkomen. Als het echt heel erg is moet je worden opgenomen en krijg je vocht toegedient.
    Zelfs in het zh kunnen ze je dus zeg maar niet "genezen".

Elmo

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    je kunt veel drinken, en de meeste zullen idd weggaan bij je volgende menstruatie
    ik heb zelf ook een overstimulatie gehad, maar moest er toen voor spuiten.. maar normaal slinken ze door rust, drinken en bij menstruatie ;)

8. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Oke, dus ik kan beter niet gaan sporten? Ik wilde eigenlijk het fitnessen weer oppakken deze weekn. Maar daar kan ik dus beter mee wachten?
    Heb nu ook flinke steken onderin. Weten jullie wat dat kan zijn?

Liefs Nikkie

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Met die flinke steken zou ik dat sporten sowieso maar achterwegen laten.
    Ook misschien toch je arts even raadplegen! Zij kunnen je situatie veel beter inschatten dan wij.
    Succes!
    Elmo

10. ik had er 5, best wel forse, zie foto in mijn album (ik dacht elk 5 bij 5 cm)
    toen ik ongesteld werd waren ze verdwenen.
    vannochtend zag de gyn er ook 2 kleine(elk 2 bij 2 cm) maar als ik ongesteld ben verdwijnen ze gewoon weer, net als de vorige keer.

als je last hebt, zou ik je aanraden even rust te nemen. het lijkt me nooit goed als iets pijn gaat doen zodra je gaat bewegen.
    wacht op je mentsruatie, en doe tot die tijd even rustig aan ;)

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nou nooit verwacht maar ik ben vandaag ongesteld geworden...! Raar toch! Ik had gisteren mijn laatste Provera pilletje genomen......
    Dat verklaart wel meteen mijn buikkrampen! Morgen krijg ik de uitgangsecho......dat is dan op dag 2 van mijn cyclus.
    Gaan je follikels direct bij de eerste menstruatiedag weg of gaat het geleidelijk tijdens je menstruatie?

Liefs Nikkie

12. ik ben ook vandaag ongesteld geworden.. en ik vroeg me eigenlijk dezelfde vraag af als jij ;)
    ik heb geen idee..
    laat je het morgen even weten?

13. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Rach,

Hihi, dat is toevallig! Ja dat ik goed, ik laat je iets weten! Wanneer heb jij weer je eerste FM?

Liefs Nikkie

14. aanstaande woensdag! maar ik ben dan de hele dag weg, dus ik stel mijn buddy even in om hier een berichtje te plaatsen ;)

15. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hihi :D , heel goed! Kan ik je tenminste volgen ;) !
    Succes!

Liefs Nikkie

Share This Page