zwanger worden van Etos (vitex agnus castus)

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marley, Jul 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Hoi meiden,
    door mijn onregelmatige cyclus probeer ik van alles. Nu wil ik beginnen met zwanger worden van Etos. Iemand ervaring mee?
    Zit nu op dag 31, nog geen eisprong gehad. Nu gelijk mee beginnen of met nieuwe cyclus beginnen? Wekt dat spul een eisprong op?
    Ben benieuwd naar verhalen!

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Hee Marley,

Ik slik het (afgelopen maand voor het eerst) ook, maar weet eigenlijk niet of het meer nut heeft dan alleen foliumzuur slikken. Maar je moet sowieso foliumzuur slikken, dus dan kan je net zo goed Etos Zwanger Worden slikken. Baadt het niet dan schaadt het niet, toch?
    Heel veel succes met zwanger worden!

3. lara1982

lara1982 Actief lid

Nov 16, 2007
    361
    0
    0
    Ik heb het beide keren geslikt en kreeg er mooie cyclussen van, bij de eerste in de laatste ronde (8) begonnen en toen dus zwanger en nu alle 11 rondes geslikt.

Je wordt er niet sneller zwanger van natuurlijk maar hier hielp het wel om mn cylcus regelmatig te houden en je moet toch foliumzuur slikken dus waarom dan niet alles bij elkaar;)

4. lara1982

lara1982 Actief lid

Nov 16, 2007
    361
    0
    0
    Ohja je kunt nu gewoon beginnen al weet ik niet of je dan sneller een eisprong krijgt.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    #5 Tara84, Jul 7, 2011
    Last edited: Jul 7, 2011
    Ik schrok trouwens wel even van de grootte van die capsules... Heb normaal al moeite om de pil door te slikken. Maar ben er nu wel aan gewend.

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik ben ermee begonne en mijn cyclus werd meteen een week korter in cyclus dat ik gestart was ( halverwege cyclus gestart)
    de cyclus erna was ik zwanger...
    Of het van die pillen komt weet ik niet, maar dat ze cyclus kunnen verkorten/stabiliseren is wat mijn gyn bevestigd heeft. ( juist door de vitex agnus castus)

7. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Ik ga het gewoon proberen! Het zijn idd mega grote pillen. Ik hoop maar dat het werkt en dat ik iig om de zoveel weken een eisprong krijgt.. das toch een begin ;)

8. lara1982

lara1982 Actief lid

Nov 16, 2007
    361
    0
    0
    Idd ze verkorten en stabiliseren wel want had toen we nog niet bezig waren met zwanger worden altijd cyclussen van 28/29 dagen en daarna 25/26/27 dagen.

9. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Ik ben benieuwd. Mijn laatste cyclus was 58 dagen en nu dus al 30 zonder eisprong.. :S Hoop dat ze gewoon zo rond de 40 dagen worden, daar zou ik al blij mee zijn!

10. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

Apr 5, 2011
    2,221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb ze ook gebruikt, vond het wel een prettig idee om allerlei goede vitamines binnen te krijgen. Of ze ook iets goeds hebben gedaan met mijn eisprong weet ik niet, was in ronde 2 al zwanger.
    Moest in het begin even wennen om er 2 keer per dag aan te denken, maar dat ging na een paar dagen eigenlijk ook heel makkelijk.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    ik heb het bij beide zwangerschapswensen gebruikt en was beide keren de eerste keer zwanger....maarja of dat echt aan de pillen lag weet je natuurlijk nooit.
    maar je hebt meteen een volledig vitamineboost, dat kan nooit kwaad volgens mij

12. Delta

Delta Niet meer actief

ik slik nu gravitamon mama en baby foliumzuur en andere vitamines die erbij in zitten..

maar ik wil ook wel over op die etos tabletten.

maar als ik dan zwanger ben, moet ik die etos tabletten niet meer gebruiken? en kan ik gewoon weer over op gravitamon?

13. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Er is ook een etos lijn "zwanger zijn" en een etos lijn "mama zijn"
    Daar kan je op over stappen als je zwanger bent, gravitamon kan ook wel hoor, maar et wat je zelf wilt

14. Delta

Delta Niet meer actief

ah oke ! ja maar ik heb nog wat gravitamon liggen namelijk, en die zou ik eerst opmaken als ik zwanger zou zijn zeg maar... en dan misschien eventueel overstappen als ze op zijn naar etos..

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben deze maand ook begonnen met de pillen
    gestart op cd 3 en op cd 10 al een posi ovu test:$
    Mn cyclus is nooit korter geweest dan 28 dagen dus of het van de pillen is of niet...
    maar baad t niet dan schaadt t niet :)

De capsules kan je ook openbreken en de stof dan door de vla ofzo doen ;)

16. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Toen ik probeerde zwanger te worden van onze 1e heb ik ook een ronde Etos Zwanger worden geslikt. Ik had toen een cyclus van 37 en 39 dagen gehad, en begon toen met Etos Zwanger worden. Maar toen had ik opeens een cyclus van 51 dagen!:$ Bij mij hielp het dus zeker niet, en ze zijn ook nog eens belachelijk groot. Ik heb het toen met m'n arts overlegd, en die raadde die pillen af. Ze adviseerde om gewoon gravitamon te slikken ivm het foliumzuur en de extra vitamines (als je die wenst).

17. Delta

Delta Niet meer actief

ohw dan blijf ik die maar gewoon slikken en probeer ik die etos pillen maar niet ;)

18. LieveL

LieveL Lid

Jul 3, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo vorige zwangerschap de ronde dat ik de pillen ben gaan gebruiken werd mijn cyclus normaal en ben ik ook meteen in verwachting geraakt of het door komt? geen idee. Nu zit ik in ronde 1 van ons tweede kindje en ben meteen weer met deze enorme pillen begonnen ben benieuwd hoe snel ik nu zwanger wordt. En indd een prettig idee iets te slikken wat goed is voor jou en een eventuele zwangerschap en baat het niet dan schaad het niet toch

19. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Hoi,

Mijn cyclus is de afgelopen twee maanden tien dagen langer geworden. Nog geen vijftig dagen, maar met tien dagen meer ben ik niet blij. Heb veel op internet rondgesnuffeld. Wellicht heb je wat aan de onderstaande tips:

- Ga naar de huisarts. Misschien dat hij je primulot wil voorschrijven. Om je menstruatie even te resetten.
    - Etos pillen: veel positieve, maar ook zeker veel negatieve verhalen over gelezen. Bij sommigen wordt de cyclus nog veeeel langer. Ik zou dat risico niet durven nemen.
    - Monnikspeper: goede verhalen over gelezen! Verkrijgbaar bij natuurwinkel of 'de tuinen'.
    - Tarwekiemolie: meer bedoeld voor een goede innesteling.
    - Teunisbloemolie: maakt je cyclus regelmatig.

Teunisbloemolie en monnikspeper mag je niet slikken als je zwanger bent. Dus na je ei sprong hier mee stoppen. Over beide goede verhalen gelezen. Geen verhalen waarbij je cyclus nog langer werd in elk geval! Wat dat betreft het proberen waard!! Ik slik nu zelf Teunisbloemolie...maar weet nog niet of het geholpen heeft!!

20. Brondy

Brondy Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,660
    438
    83
    Overijssel
    Hoi hoi

Ik slik ook de Etos 'Zwanger worden' pillen, ben er nu 2 weken mee bezig, dus helaas nog geen idee of het helpt of niet. Ik ga dit pakje opmaken en als mijn cyclus niet regelmatig wordt dan stap ik over op Davitamon vitamine B complex (ofzo iets), die heb ik al thuis.

Zou volgende week ongesteld moeten worden, dus we zullen zien of het werkt of niet ;)

Share This Page