Hallo dames, Ik heb een vraagje namens een kennis van mij. Zij is bezig zwanger te worden van een anonieme donor in Gent. (Welke prive kliniek weet ik niet) Maar zij is daar totaal niet tevreden, en wil dus graag naar een andere kliniek. Kunnen jullie een goeie aanraden? Ik weet dat ze 2x iui heeft gehad (zonder resultaat) maar dat ze voor de staaltjes en de behandeling apart heeft moeten betalen. Voor ieder gesprek die ze daar heeft gehad moest ze 100 euro contant meenemen. Dat verdween ergens in een laatje. Als ze om het factuur vroeg, kon dat niet. Die hebben we niet hiervoor werd er dan gezegt. In NL komt ze bijna niet door de vreselijk lange wachtlijst heen. En word ze maar niet geholpen omdat ze alleenstaand is. Kunnen jullie misschien een goeie kliniek aanbevelen? In BE of misschien DE. (maar weet niet zeker of ze daar wel heen wil, maar dat heeft ze in elk geval opties) Alvast bedankt.
Is er niemand die weet waar je naar toe kan? Misschien heb ik het onderwerp een beetje raar neer gezet, maar ik bedoel dus een kliniek waar er met donorzaad word geinsemineerd. Niet dat ze opzoek is naar alleen zaad.... hoop dat jullie tips kunnen geven... En nogmaals het is niet voor mij, ik heb een kleine en ben ook geen single...
Naast Geertgen: Het "oude" Barrahûs deed dit ook. De opvolger, Nij Barrahûs (Wolvega) zal het ook wel doen. Niet (volledig) anoniem, dat mag niet meer in NL. Nij Barrahs - IVF, IUI, ICSI, Donorinseminatie, Ovulatie inductie, Cyclusbewaking - Fertiliteitskliniek
Misschien het MCK in Leiderdorp? Vind ik niet echt een fijne kliniek maar ze hebben wel een eigen spermabank.
In Denemarken schijnt ook een hele goede kliniek te zitten met een databank van veel donoren. Ik ken iemand die na een bezoek al zwanger was en heel goed werd geholpen. Het lijkt heel ver weg (is het ook wel een beetje), maar als je goed geholpen wordt en je hebt er later een goed gevoel over, is dat ook wel veel waard. Groetjes, Marieke
rijnstate arnhem is ook oké en helpt ook alleenstaande dames. Wachtlijst is wel 1-1.5 jaar maar de behandeling word vergoed. Alleen het zaad niet, dat kost 100 euro per rietje maar daar krijg je wel een rekening van
Dusseldorf!Heeft ook een eigen spermabank!Is niet anoniem,dat mag niet meer(in belgie nog wel)Het kind kan vanaf dat hij 16 jaar oud is achter de gegevens van de donor komen.
Wij zijn in Dusseldorf geweest. Maar in Dusseldorf insemineren ze alleen vrouwen die samen met een man zijn. Aangezien ze alleenstaand is insemineren ze dus niet in Duitsland. Ze kunnen overigens wel zaad leveren wat je dan hier in Nederland kunt laten insemineren. Mocht je/ze nog vragen hebben, geef maar een gil!
Beetje late reactie maar wil alle dames heel erg bedanken voor het reageren. Voor zover ik weet heeft ze nu ff een pauze ingelast wbt het insemineren. Waarom geen idee? Maar heb alles van jullie doorgegeven en ze zou het onthouden. Thanks!!! Voor de moeite! (Nogmaals dit was niet voor mij, dan zou ik het gewoon zeggen. Dit is niks om je voor te schamen vind ik!!)
Hoi meiden, Wilde jullie even updaten; ze heeft de 31ste haar iui afspraak in het geertgen. Ze word dan geïnsemineerd! Ze is jullie erg dankbaar voor het advies! Bedankt!!