Hoi dames, Dinsdag wordt mijn 2e iui behandeling. Vandaag een ei van 18 mm dus mag straks de pregnyl zetten. Net als vorige iui zit er 42 uur tussen de pregnyl en de iui. Ik lees vaak dat het eitje 36-40 uur na de pregnyl springt. En dat veel vrouwen iui 36 tot 40 uur na pregnyl krijgen. Nu zit ik er over na te denken om de pregnyl 2 uurtjes later te zetten dan het advies van het ziekenhuis. Kan dit kwaad? En wat denken jullie daarvan?
Dat zou ik niet durven. Ze maken n schema waarmee de kans op bevruchting t grootst is. Ga jij rommelen ermee klopt t niet meer. Nu is t iui en geen ICSI dat maakt wel wat verschil. Waarom zou je later spuiten? Omdat andere vrouwen dat doen? Ik kreeg korter ertussen omdat in t verleden mijn ovulatie al gaande was tijdens mijn punctie . Om dit te voorkomen moest ik er minder tijd tussen hebben.
Ik zou idd gewoon t advies van het ziekenhuis opvolgen. Misschien kun je in een volgende afspraak of bij de IUI vragen waarom ze dit zo doen?
Hoeveel pregnyl is het? Bij 10.000 kun je er wel zeker van zijn dat hij rond de 36/40 uur springt, bij 5.000 kan het wel eens lager duren Je eitje is zo'n 12 uur nog bevruchtbaar, dus de timing is wel goed hoor
Ik zou vragen waarom ze bij jullie 42u hanteren en niet 40u. Hebben ze geen echte reden, dan zou ik voor 40u gaan. Onderzoek laat zien dat gemiddeld de meeste eitjes na 40u springen. Echter, misschien weten zij wel iets over jouw specifieke situatie wat ze mee wegen.
Bij mij wordt ook 42 uur gehanteerd. Ik krijg 5.000 IE Pregnyl. Ik had de eerste IUI het idee dat de eisprong pas een dag na de inseminatie kwam. Ik zou zelf dus eerder eraan denken om de Pregnyl eerder te zetten, temeer omdat ik al mag prikken als het ei 17+ mm is! Niet dat ik het doe, hoor. Ik moet ervan uitgaan dat men weet wat men doet...
Hoi meiden. Heb de pregnyl toch maar op tijd gezet maar heb het idee dat mijn ei vannacht al gesprongen is. Heb pas in de middag de iui. Ik spuit trouwens 5000.
Hoi Maaiike, Ik ken je gevoel heel goed. Ik heb dan geen Pregnyl gespoten maar moest aan de gang met ovulatietesten. De eerste keer had ik mijn ovulatie de nacht voor de IUI, omdat ik alleen 's ochtends testte. Ik heb die nacht dus niet geslapen. De tweede keer heb ik 's ochtends en 's avonds getest en had nu de IUI een paar uur voor mijn eisprong. En nu heb ik een positieve test (waarvan ik hoop dat hij positief blijft...) Volg je eigen gevoel. Niemand kent jouw lichaam zoals jij. Ik heb het gevoel (misschien onterecht) dat ze in het ziekenhuis uitgaan van gemiddelden. Maar iedere vrouw is anders. Met Pregnyl zou ik niet zomaar zelf dingen doen, maar het is misschien wel aanleiding om even te overleggen met je arts.
Hier weer hetzelfde verhaal: ik denk dat mijn ei pas 60+ uur na de pregnyl springt!!! Even als crosspost vanuit een ander topic: Ik heb 42 uur na de Pregnyl de IUI gehad, op donderdag. Maar op vrijdagochtend voelde ik een reeks snelle pijnlijke steekjes rechts, waar de follies zaten. Ik denk dus dat toen mijn eisprong pas was: 62 uur na de Pregnyl, en 20 uur na de inseminatie. Ik vrees dat de timing dus niet goed is geweest. Hoewel gewassen sperma naar de berichten die ik op internet lees, wel 24-48 uur kan overleven, heb ik nl. ook gelezen dat dit zaad heel snel zwemt en ook voorbij de eileiders kan zwemmen. Het is dus zaak dat ten tijde van de inseminatie de eisprong net op gang is, of heel kort daarop zal plaatsvinden zodat de zaadjes het ei niet missen. Ik las ook ergens dat een eisprong 6 uur voor tot 6 uur na de inseminatie ideaal is. Als deze informatie klopt, dan verbaast het mij niet dat de slagingskans zo laag is van IUI. De kans dat de timing elke keer goed is, lijkt mij dan namelijk niet zo groot.
Hoi Lamaris, Ik vroeg me ook af hoe het zat met het doorzwemmen van de zaadjes voorbij de eileiders. Ik kon eigenlijk maar een tekst vinden, die door heel veel websites gekopieerd was. Iedere keer dezelfde tekst. Dus ik vraag me af in hoeverre dit werkelijk waar is... Ik duim in ieder geval keihard voor jullie, dat het gewoon raak is deze maand!!!!
Als je in het Engels Googlet (iets als 'sperm to continue to swim past the fallopian tubes' vind je wel meer bronnen die deze theorie onderschrijven. Dat zou komen omdat dit zaad niet in een dot vruchtbaar slijm zit (zoals het geval is na gewone gemeenschap). Daardoor kunnen ze sneller zwemmen en kunnen ze zelfs door de baarmoederwand heen. Maar als dat al zo zou zijn, zwemmen ze vast niet allemaal het ei voorbij, er blijft vast wel wat zitten. En ik meen ook ergens te hebben gelezen dat een ei ook een soort lokstofjes afscheid voor het sperma zodat het zijn weg kan vinden. Dank je voor 't duimen, ik wacht met spanning af!
Dacht ik al Die 42 uur lijkt best uniek te zijn, en iets aan de 'late' kant te zijn. Maar wat ik begrijp van alle info die ik heb gelezen is dat de beste timing is: inseminatie 6 uur vóór tot 6 uur na de eisprong. Als jij denkt dat je ei al na 24 uur na de Pregnyl springt zou later de spuit zetten misschien raadzaam zijn. Maar let op: als je inmiddels zelf een LH-piek meet (positieve ovulatietest) dan heeft de Pregnyl niet meer een uitstellende werking (vertelde men mij daar). Met andere woorden dan kan de eisprong op elk moment gaan plaatsvinden en is de timing dus erg onbetrouwbaar. Heel veel succes deze ronde!