samenlevingstest, pijnlijk? Hoeveel uur vrijen vantevoren?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nikkie80, Dec 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Dag meiden,

Morgen heb ik een samenlevingstest en ik zie er erg tegenop! Ik had van Sybje begrepen dat het wel eens erg pijnlijk kan zijn!
    Hebben jullie dat ook zo ervaren?

En hoeveel uur vantevoren moet je vrijen, minimaal/maximaal......want ik neem aan dat het zaad tijd nodig heeft om voorbij mijn BMM te komen. Dus net vantevoren klussen, zal geen succes zijn, toch?

Weet iemand hier een antwoord op?

Liefs Nikkie

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    helemaal niemand?

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik zou dit ook wel eens willen weten, aangezien wij dit volgende ronde hoogst waarschijnlijk ook gaan doen.... ben benieuwd!

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    Hai Nikkie,
    ik moest om 900 die test en we moesten de avond van te voren seksen. wij hadden om 1100 gesekst, en hadden een goede test:) hihi, zal niet daaraan hebben gelegen hoor.
    Verder over die pijn, tja als ze die eendenbekplaatsen, dat deed wel ff pijn bij mij, maar bij mij was dat echt maar heel even, en als het goed gaat is de gyn ook zo weer klaar hoor!
    succes!

5. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb zelf ook de samenlevingstest gehad en het was niet pijnlijk.

Je moet de avond van te voren sex hebben, en als je dan terug moet komen dan gaan ze kijken of er nog levende zaadcellen te zien zijn.

Er word eerst een eendebek geplaatst op het van binnen open te houden, ik heb het niet als pijnlijk ervaren en dan word er slijm/sperma uit je vagina gehaald om dat onder een microscoop te bekijken, bij mij is het absoluut niet pijnlijk geweest.

Heel veel succes hopelijk is alles goed.

Liefs wolly :)

6. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Dus geen kapje op je BMM? Voelt het hetzelfde als bij een uitstrijkje?

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja, dat is ongeveer hetzelfde

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik denk dat je in de war bent met een HSG, dan krijg je wel een soort kapje om je BMM. Een samenlevingstest is eigenlijk hetzelfde als een uitstrijkje, alleen moet je de avond van tevoren vrijen ;).
    En zaadcellen zijn geloof ik vrij snel voorbij je BMM, maar het gaat erom of ze zo'n 10 uur later nog leven.

9. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Oke, dus een paar uur voor de test, is ook niet goed? Moet echt verschillende uren tussen zitten om te meten of de zaadjes nog leven?

Fijn dat jullie snel reageren meiden, echt super!
    Jullie hebben mij al flink gerustgesteld!

Liefs Nikkie

10. wolly

wolly Niet meer actief

Er moet een aantal uren verschil in zitten, daarom zeggen ze ook de avond ervoor sex hebben het gaat er dan om dat ze kunnen zien of er dan nog zaadcellen actief zijn.

Je hoeft echt niet bang te zijn hoor het is niet pijnlijk, ik heb ook een uitsrijkje gehad en je kunt het daarmee vergelijken. Dus je krijgt geen kapje op je bmm. Dat is bij een HSG.

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nou ben net terug van het ziekenhuis en ik heb al een flink potje gejankt! De test was negatief, geen enkel levend zaadje in mijn slijm! De FA zegt dat het waarschijnlijk komt omdat mijn slijm te zuur is (hoog zuurgehalte). Dat kan komen door de Clomid of ik heb een hoog zuurgehalte van mezelf, of pas op de dag van mijn eisprong dat het zuur minder wordt.....
    Ik kon kiezen of vrijdag nog een samenlevingstest en kijken of het dan minder zuur is of beginnen met spoelingen. Deze spoelingen moet ik dan gebruiken rond mijn vruchtbare dagen. Dan heeft het zaad meer kans om te overleven. Ik heb gekozen om toch nog een samenlevingstest te ondergaan. Is deze ook negatief, dan kan ik altijd nog gaan spoelen. Het valt me allemaal erg zwaar!
    Ik kon gistere tijdens het vrijen ook totaal niet ontspannen! Want het MOEST nu gebeuren. Ook had mijn mannetje hier last van. Nu moeten we morgenavond weer! Zucht, ik baal flink zeg!
    Mijn ei aan de linkerkant was wel goed gegroeid. Vorige keer was 'ie 17 mm en nu 22 mm. Dus dat is wel positief! Sorry voor mijn depri verhaaltje

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

ooo nikkie, wat een vervelend nieuws! Wat een domper en kan me voorstellen dat je overstuur bent! Hoop dat de 2e test wel posi is en dat anders de spoelingen goed hun werk gaan doen! He bah zeg, tis echt niet eerlijk verdeeld in de wereld.... sterkte meid!

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Een negatieve samenlevingstest zegt niet alless hoor. Als ie positief is, is ie gewoon goed. Maar als hij negatief is, kan het best zo zijn dat hij een dag later wel goed is. Of dat er toch goede zwemmers voorbij je vijandige slijm zijn gekomen. Ik heb 2 negatieve samenlevingstesten gehad en zonder verder mmm nu zwanger van de 2e. Hou dus moed meid!

14. MarielleB

MarielleB Bekend lid

Sep 7, 2006
    641
    0
    0
    hoi Nikkie80
    Heb gister ook een negatieve samenlevingstest gehad. Baalde hier ook van. Vandaag moest ik weer. Nu had ik mijn eisprong al gehad zagen ze.
    Wel zaten er een paar levende zaadcellen in het slijm, maar dat waren er erg weinig. Ik moet nu wachten op het ongi worden en in januari krijgen we de uitslagen en het gesprek met de arts.
    Zal voor je duimen dat jou test morgen wel goed is.
    Houd moed meid.

MarielleB

15. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Bij mij waren er ook geen levende zaadcellen te vinden. Toch spontaan zwanger. Dus vrees niet!

16. @ Nikkie, geef de moed niet op hoor!
    Ik heb al vaker gelezen dat zo'n test niet geweldig betrouwbaar is, misschien zijn de goede zwemmertjes al lang naar boven!

Dikke knuf vanaf hier!

17. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden, jullie verhalen geven mij wel weer moed hoor, super!
    Ik laat me niet meer uit het veld slaan door zo stomme test! We gaan ervoor!

Lief dat jullie allemaal een reactie hebben verstuurd meiden, top!

Succes allemaal!

Liefs Nikkie

Share This Page