Hoi Meiden, Weet even niet zo goed hoe ik het moet verwoorden... We zijn begin sept bij de gyn geweest ivm mk in juli en afspraak was toen dat ik een hsg zou laten doen. Tot op de dag van vandaag heb ik me er nog niet toe kunnen zetten. Vind het moeilijk om dit neer te zetten omdat ik bang ben dat er misschien zullen zijn die dan een mening hebben van: Oh , dan wil je ook niet echt...of...als je nu al bang bent voor pijn ...nou wat denk je van de bevalling etc etc. Toch stel ik even m'n vraag. Hsg is dus nog niet gedaan, ik voel me momenteel niet sterk genoeg om dat nu te doen en gevoelsmatig heb ik het idee (klinkt misschien raar) dat het 'probleem' niet bij mij ligt. Nu vraag ik me af...las over een samenlevingstest. Hierover heeft de gyn het helemaal niet gehad...komt dat na een hsg of kan dit ook ervoor? Ik zie zo;n onderzoek veel meer zitten. Momenteel loopt onze relatie niet oke dus ik laat heel het zwanger worden verhaal (MMM) even voor wat het is, maar ik was hier erg benieuwd naar. Liefs Mirre
hoi meid jeetje zeg hopelijk gaat het snel wat beter tussen jullie maar als je een samenlevingstest wilt zul je dat bij de gyn aan moeten kaarten misschien kan het wel succes
ik heb de samenlevingstest gehad op de tweede afspraak bij de gyn. voelde ik niets van. ik heb nog geen hsg gehad. uitslag=geen zaad aanwezig nu zijn we zelf aan het insemineren, want ik moest mijn temperatuurkaart afmaken anders was ik 2 eitjes kwijt. ik kan 30 nov pas weer komen. ik denk dat elke gyn zijn eigen werk wijze heeft.
Heb je al wel het zaad van je vriend laten controleren. Dat was bij ons stap 1. Bij ons bleek dit niet goed te zijn. Stap 2: bloedonderzoek man en bloedonderzoek vrouw. Stap 3: Follikelmeting Stap 4: Samenlevingstest Stap 5: Gesprek gyn. Zaadkwaliteit was verbeterd, maar nog wel beneden de norm. Samenlevingstest; er waren wel zaadcellen te vinden in het slijm, maar deze bewogen niet meer. Mijn progesternwaarde in mijn bloed was wat aan de lage kant, waardoor hij niet met zekerheid kon zeggen dat ik een eisprong gehad heb. Stap 6: HSG-onderzoek (dit moet nog gebeuren) Dit waren de stappen die tot nu toe gedaan zijn. Als je zo twijfelt, waarom neem je dan niet even contact op met je gyn. Als je dit met hem bespreekt, kan je misschien ook voorleggen dat je twijfelt aan de zaadkwaliteit. Misschien kun je vragen eerst de andere onderzoeken te doen, voordat je voor de hsg gaat. Jullie zijn de baas en hebben het heft in handen. Die samenlevingstest is wel erg in opspraak. Ik heb wel eens gelezen dat er niet zo veel uit op te maken is. Heel veel sterkte. Ik herken veel uit je verhaal, zulke gevoelens heb ik ook vaak gehad. Heb echter wel geleerd dat je beter iets kunt ondernemen, zodat je dat rotgevoel kwijt raakt. Als je nog wat wil weten, dan hoor ik het wel. Dikke knuffel!
Lieve Mirre, Zijn jullie problemen zover opgelost dat je er weer voor wilt gaan? Gelukkig zeg! Succes met de stappen die komen gaan! *had ook niet goed gelezen... * Was afgeleid door je vraag denk ik...
Lieve Elmo en Prinses, Nee de moeilijkheden zijn nog niet van de baan, maar ik ik vroeg dit me gewoon ff af Ook al ben ik (we) nu niet aktief bezig met een beebie-tje helemaal uit m'n systeempje is het ook niet. Liefs Mirre
He Mirre, Wat akelig om te lezen dat je relatie niet lekker loopt..... veel sterkte! En als jij geen HSG onderzoek wilt, dan echt niet doen hoor! Het is jouw keuze! De samenlevingstest is om te kijken of de zaadcellen blijven leven in jou baarmoederhals (en er bijvoorbeeld geen antistoffen tegen worden gemaakt). Het is absoluut niet pijnlijk en heel leuk om de zwemmers onder de microscoop te zien zwemmen Niet iedere arts schijnt dit onderzoek voor te schrijven. Ik vond het een goed onderzoek en het gaf mij zekerheid. Meid veel sterkte met al deze beslissingen! Hou je haaks hoor!
Ik begrijp je...voelde me al lullig omdat ik niet goed had gelezen... Vanmiddag je topic'je nog opgezocht en geen goed nieuws kunnen vinden...sorry. Vond het nogal onnozel van mezelf... Tuurlijk gaat het niet uit je systeem! Je gaat er van uit (neem ik aan) dat jullie er samen uitkomen. Dus komt er een vervolg in de MMM...toch? Nogmaals succes meid!
Hey Mirre, Ik hoop voor je dat de relatie weer goed komt. Jullie hebbben nu al zo veel mee gemaakt! Probeer er voor te vechten! Om ff op je vraag terug te komen. In het LUMC doen ze de test bijna niet meer. Er staat in de info: Deze test bleek weinig zinvol en wordt daarom niet meer routinematig gedaan. Maar als het jou kan helpen, moet je er natuurlijk gewoon naar vragen. Nog ff een hele dikke knuffel voor je! Hou je taai meis! Liefs bloemie
Ik hoop dat jullie er snel samen uitkomen lieverd en dat je de draad weer gauw kunt oppakken! Denk aan je! Kus Elvira
Mirre, Hopelijk komen jullie er snel uit zodat jullie weer voor een baby'tje kunnen gaan. Wij hebben geen samenlevingstest gehad... wel een spermaonderzoek en een hsg, ik moet zeggen dat die heel goed meeviel... had ook gedacht dat het pijnlijk zou zijn maar dat was het niet, enkel het moment dat ze de vloeistof inspoten, had ik menstruatiekrampen. Erna was ik misselijk omdat al die spanning ineens van mij afviel. Liefs Kirby