samenlevingstest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sasje24, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey,

ik heb morgen een samenlevingstest...heeft iemand dit ook al gehad? wat kan ik hiervan verwachten?
    en wat als dit niet goed is bijvoorbeeld? of wat als het juis wel goed is..wat worden dan de stappen??

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een samenlevingstest is niets meer dan het maken van een uitstrijkje. Vervolgens wordt onder de microscoop bekeken of er levende zaadcellen aanwezig zijn in je slijm, de zuurgraad, hoe dik het is.

De meeste ziekenhuizen doen dit onderzoek niet meer, omdat de uitslag niks zegt. Met een slechte uitslag kun je alsnog zwanger worden en met een goede uitslag kan het zijn dat je niet zwanger wordt. Qua timing komt het ook heel erg precies.

Maar er zijn ook ziekenhuizen die wel een conclusie aan de uitslag verbinden. Als je een goede uitslag hebt, kan het zijn dat je eerst zelf nog een poos moet proberen. Als de uitslag slecht is (geen zaadcellen aanwezig, zuurgraad te hoog, slijm te dik), dan kun je in aanmerking komen voor IUI-behandelingen.

Succes!

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nou ik hoop toch niet dat ik het weer zelf moet gaan proberen zeg.....we proberen nu al 1 jaar....

4. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wij waren de ronde dat wij een samenlevingstest kregen (dec 2009) zwanger... helaas eindigde die in de 3 miskraam, dus kwamen er weer hele andere onderzoeken. Dus ik weet ook niet zo goed wat er gebeurd als die goed is... Maar geloof me 1 jaar schijnt echt nog niet zorgwekkend te zijn. Al weet ik dat het wel erg frustrerend is.
    Succes met het "moeten" klussen, dat was hier ook nogal een hele opgaaf hihihi

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.058
    2.862
    113
    Idd eenbenbek en er wordt met een spuitje een beetje slijm weggenomen, stelde helemaal niks voor. En dan krijg je meteen de uitslag.
    Bij ons was dat goed, en dat was nadat mijn bloed en zijn zaad ook goed waren dus: weer een half jaar zelf proberen :)

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey,

ja ik begrijp dat eigenlijk 1 jaar ook nog niet lang is...maar ja....pff vind het wel erg moeilijk allemaal snap dat er meiden bij zijn die er nog veel langer over doen :( ik hoop echt niet dat ze mij naar huis stuurt naar morgen..want ergens klopt er toch iets niet hiero..zie mijn banner met mijn cyclus verloop....

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.058
    2.862
    113
    Ja bij mij was echt alles goed he, cyclus, bloed, zaadjes etc. Als je een rare cyclus hebt dan grijpen ze ook sneller in natuurlijk :)

8. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja weet het ok net...hij wordt sowieso minstens 35 dgn of langer deze keer aangezien ik morgen al op dag 20 zit en nog geen eisprong heb gehad zeg maar...

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meiden...

de samenlevingstest was niet goed. er zaten 2 dode zaadcellen en de rest was weg...... ik heb een veel te hoge zuurgraad waardoor de zaadcellen dood gaan. ook had ik troebel slijm....
    al met al niet goed dus en de kans is dus ook enorm klein dat ik deze ronde zwanger zal zijn. ook is de vraag of mijn ei wel daadwerkelijk gesprongen is...hiervoor moet ik volgende week vrijdag bloed voor laten prikken. ik moet dus nu wachten op mijn ongi...en dan vanaf dag 12 weer naar het zh om mee te kijken of ik deze ronde ook een eisprong krijg. zo niet dan krijg ik als nog hormonen. zodra mijn ei weer groot genoeg is dat hij gaat springen moet ik van te voren voordat we het gaan doen spoelen zodat mijn zuurgraad zakt. dag erna weer samenlevingstest om te kijken of dit helpt....zo niet dan weet ik ook nog niet wat er gaat gebeuren....dus al me al op de wachtbank tot ik ongi ga worden.....

dus nog meer meiden die dit herkennen?

10. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Jeetje Meid Wat een verhaal... Jammer he dat het niet vanzelf gaat he. Was zeker wel een tegenvaller?
    Hopelijk snel duidelijk en een mooi wondertje!

Succes met alles :)

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Jeetje wat een toestand. Ik krijg binnenkort ook een samenlevingstest. Moet bellen voor een afspraak op cyclusdag 1. Ben erg benieuwd!!!

12. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde ook een samenlevingstest maar mijn gyn geloofde er niet in en zei dat het achterhaald was, dat het inderdaad niet bewezen is dat het daaraan kan liggen. Zelf slik ik al 6 maanden Clomid vanwege onregelmatige cyclus. Ik mag het nu nog 3x slikken en wij hebben 1 maart een intake gesprek voor KI.
    Ik zie dat je ook een onregelmatige cyclus hebt, je hebt best kans dat je dan ook aan de Clomid moet. Succes ermee!

13. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Ik herken je verhaal helemaal. Had ook de eerste keer een negatieve samenlevingstest, ik mocht mijn eigen niet meer met lactacyd of iets soortgelijks wassen. de tweede keer was de test positief.
    Heb ook een hele echo reeks gehad om te kijken of mijn eitjes wel groot genoeg waren en is mijn hele cyclus zo gevolgd, tot 3 keer aan toe, en na de derde keer was ik zwanger! Je weet precies waneer je eisprong is dus dat is wel een voordeel.

Heel veel succes en sterkte in deze tijd.

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Balen dat je samenlevingstest niet goed was :(

En meis, voel je niet schuldig dat er meiden zijn die al langer bezig zijn 1 jaar is ook niet niks en iedere maand die erbij komt is er 1 teveel.
    Bij ons heeft het 5 jaar geduurt en nu via IVF gelukt maar ook ik voelde me na 1 jaar al onzeker hoor. ;)

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja i know vlindertje..ik zit ook bij club van mama charlotte dus ik ken je verhalen wel :)

ja ik baal er zeker van maar ach ja 1 voordeel is wel dat we weten waar het aan ligt en dat er nu iets gedaan kan worden!

Deel Deze Pagina