hallo allen, vanochtend ging het alarm-belletje bij mij af: shit, plassen gaat lastiger, vlagen van misselijkheid en een lichte druk in onderbuik.....beginnende overstimulatie?!!??! Ik ben bezig met ICSI poging 2 en tijdens ICSI poging 1 had ik er ook last van, maar dat was pas vlak na de punctie. Ik ben nu nog maar op de helft van stimulatie met dezelfde Gonal dosering, dus ik begrijp niet dat het nu al zo snel gaat. Overigens had ik bij ICSI 1 ca 8 follikels dus niet erg veel. anyway: ik wil weten welke tips er nog zijn. Deze tips probeer ik al toe te passen; *veeeeel drinken *rust: wat is rust? Mag je wel bewegen/zitten/wandelen of is liggen het beste? *morgenochtend even ziekenhuis bellen. ik twijfel of ik nu het ziekenhuis moet bellen maar ik ben te laat voor het verpleegkundig spreekuur, dus weet eigenlijk niet of ik dan tot morgen moet wachten. hebben jullie nog andere tips?????
nana, zou de kliniek wel even bellen als je het niet vertrouwd hoor! misschien moet je langs komen om je bloed te laten controleren + een echo. overstimulatie moet je echt niet onderschatten. inderdaad veel drinken tot 2/3 liter per dag. rusten is liggen, en let even op je buikopvang en gewicht, als dat toeneemt met 1 tot 2 kg per dag, óok bellen!
thanx.....ik heb het vorige keer ook gehad maar toen hoefde ik niet meteen naar het ziekenhuis omdat ik er vroeg bij was en nog niet in gewicht aangekomen was. Dat is nu ook nog niet het geval. Ik heb zondag een eerste echo-afspraak (die stond er al). Ik kan helaas alleen maar bellen tijdens het verpleegkundig spreekuur (beetje raar vind ik het wel) en dat is al afgelopen....zucht.......
Mss via je huisarts een bloedprik regelen? Ik had geen overstimulatie maar wel plofbuik, buikpijn vanaf stimulatiedag 10.. wel met iets meer follikels. Gewoon heeeeel rustig aan doen.