Hallo ik ben augustus 2013 gestopt met de pil. De eerste vier volgende menstruaties waren regelmatig en stipt op de 29e dag. Sinds 2 maanden is dit onregelmatig 38 en 39 dagen. Ik ben dan gelijk 5 tot 7 dagen aan het menstrueren. Dit geeft mij dan teleurstelling omdat ik overtijd denk te zijn, maar vervolgens negatief test. Heeft iemand hier ervaring mee. Kan dit mijn kans op zwangerschap in de weg zitten? Ik zit nu in de 7e ronde. Hoe kan ik mijn vruchtbaarste dagen bij een onregelmatige cyclus berekenen? Om de dag sex of dagelijks? Liefs
Hoi, Wat vervelend voor je! Helaas is dat het gemene aan ontpillen, ik heb het vaker gelezen! Eerst een prachtige cyclus en dan ineens is het prut. Ik heb zelf het eerste jaar na pilstop een hele mooie cyclus gehad, maar 2 maanden erdoorheen waarbij ik anderhalve week overtijd was met negatieve testen. Onverklaarbaar. Ik denk dat je het beste ovulatietestjes kunt gaan gebruiken om zeker te weten wanneer je vruchtbaar bent. En in de vermoedelijke vruchtbare periode om de dag klussen. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel een goede zwangerschap mag hebben! Groetjes Patricia
Hoi ik zou ook starten met ovulatietesten. Het is geen garantie, maar je kan wel zien of en wanneer je een eisprong hebt. Succes!!
Je temperatuur bijhouden. Ik vind het aangenamer dan ovu-testen maar je kan wel niks voorspellen met dit. Je weet achteraf pas wanneer je ei er is geweest.
Ik ben mijn vorige cyclus begonnen met tempen. Mijn grafiek ziet en behoorlijk apart uit. Mijn temperatuur scheelt behoorlijk per keer. zit soms wel 1 hele graad tussen.
Oei das wel veel verschil. En je doet het volgens de regels? En hoe hou je die bij? Als het via FF is wil je eens een linkje plaatsen?
Ik hou de temperatuur bij op een zelf getekende kladpapier. Ik temperatuur savonds bij omdat ik het s'ochtends vergeet en verschillende tijden op sta.
Maar wat me vooral onzeker maakt is de lengte van de laatste 2 cyclussen van 38 tot 39 dagen omdat ik de 1e vier maanden wel stipt de 29e dag ongesteld werd.
Tempen 's avonds heeft geen zin. Het is je basale temp die je moet weten, dat is je temp in rust. Je bent al een hele dag in de weer en afhankelijk van wat je net gedaan hebt zal je temp idd soms een graad gaan verschillen. Ik heb het voordeel altijd op hetzelfde uur te kunnen opstaan (behalve de zondag).
Heel herkenbaar. Ik zat in het begin na het stoppen met de pil ook op een gemiddelde van 29 dagen. En daarna ineens een cyclus van 36 en zelfs een cyclus van 39... Nu worden mijn cyclussen weer korter, ik geef de donkere dagen er maar de schuld van, hahaha. Ik temp ook en gebruik ovutesten al sinds aug 2013, ook al heb je een langere cyclus, je kan je eisprong er gewoon mee vinden. Mocht je meer info willen over tempen of ovutesten, dan hoor ik het wel.
Hmmm ik vraag me af of tempen een goede methode voor me is. Ik temp nu elke ochtend bij het opstaan. Ik kan niet altijd dezelfde tijd vanwege mijn onregelmatige werktijden van vroeg en laat. Mijn temp grafiek ziet er indrukwekkend uit. Temperatuurkaart
We zullen zien wat mijn cyclus eind van de maand gaat doen. De laatste tijd droom ik zelf dat ik zwanger of moeder ben
Erg frustrerend he! Ik ben vanaf oktober 2013 gestopt met het slikken van de pil. Heb daarna zeer onregelmatige cyclussen ( 54- 36 en 44 dagen). Ik zit nu inmiddels op 65 dagen en ben nog niet ongesteld geworden. Ook mijn zwangerschapstesten blijven negatief.
Ondertussen al ongesteld geworden of nog niet? Ik heb sinds een week last van spierpijn rondom navel, opgeblazen gevoel, steken bij mijn schaamstreek, steken in mijn borsten, witte dikke afscheiding en temperatuur gaat omhoog. Ik ben benieuwd. Groetjes
Nee nog niet ben nu weer een testje aan het dien maar helaas negatief.. Oh spannend even goed in de gaten houden nu!!
Idd spannend ook voor jou natuurlijk. Ik ben nog steeds in afwachting. Ik kan nu uit van een cyclus van 38 dagen dus zit nu op mijn vruchtbare periode als ik het goed bereken. Heb alleen maar last van kwaaltjes. Hevige steken in buik, witte vloei en gevoelige borsten. Ik hoop dat het dit keer raak is, maar ga van het ergste uit, kan het alleen maar meevallen