kolven en werken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door zusteryvonne, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusteryvonne

zusteryvonne Actief lid

9 mrt 2011
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    graag zou ik uw advies willen. Ik kolf nu 4x per dag. Totale productie ligt op 800 a900 cc. Nu ga ik over 3 weken weer werken en wil dan door gaan met kolven. Maar ik ga het niet redden om dan 4 keer te gaan kolven. Ik werk van 8.00 tot 16.30uur en heb ook een reistijd van 5 kwartier. als ik thuis kom is niet altijd mijn man thuis, dus dan moet ik zelf onze zoon halen, eten koken, zoon verzorgen en ook nog kolven. Nu wil ik de dagen dat ik werk naar 3 keer per dag. 6.00/13.00/20a21 uur. Ik weet als ik langer wacht met kolven de prouctie wat hoger is.
    Wat is jullie advies, alle dagen naar 3 keer per dag of alleen de werkdagen.
    I.v.m postnatale depressie moet ik mij zelf echt in achtnhouden en niet gaan verlangen dat ik toch als ik thuis kom te gaan kolven, wordt dan heel onrustig en dat slaat over op onze zoon.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Yvonne

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat goed dat je kolft en dat je zo'n mooie productie hebt zeg! Goed dat je nu al nadenkt over hoe je het aan wilt pakken als je straks gaat werken. Las het voor jou haalbaar is om op je werkdagen 3 keer te kolven, dan zou ik dat gaan doen. In eerste instantie zou ik alleen op de werkdagen 3 keer kolven en op de andere dagen 4 keer zoals je nu bent gewend. Je merkt dan vanzelf of je productie op alle dagen in totaal ongeveer gelijk blijft. Is dit het geval dan kun je de andere dagen ook proberen om 3 keer te gaan kolven. Doe het ook op geleide van wat je voelt, als je een keer minder gaat kolven kunnen je bosten wel wat meer gespannen gaan aanvoelen. Misschien dat je in het begin dan even de druk eraf moet kolven om het wat langer vol te kunnen houden.
    Succes!

Mirjam

PS

nog een tip, kook op de dagen dat je thuis bent voor 2 of 3 keer en vries eten in of bewaar porties in de koelkast, dan hoef je alleen maar je eten op te warmen na je werk, dat scheelt een hoop werk en stress!

Deel Deze Pagina